MotoGP bez "skrzyde³" od 2017 roku
Brak porozumienia wśród producentów zaowocował kompletnym zakazem używania tzw. "skrzydełek".
Dorna, IRTA i FIM podjęły decyzję podczas GP na torze Assen o całkowitym zakazie używania dodatkowych spojlerów od 2017 roku. Przedstawiciele producentów mieli okazję pozostawić rozbudowane rozwiązania aerodynamiczne w Grand Prix, ale pod warunkiem dojścia do porozumienia w kwestii ich rozmiaru i formy. Ostatecznie jednak różnice w zdaniu pomiędzy Hondą, a Ducati i brak jednoznacznej decyzji doprowadził do kompletnego zakazu stosowania takich rozwiązań.
Nie dotyczy to bieżącego sezonu, więc do końca 2016 roku w MotoGP nic się nie zmieni.
"Skrzydła" jako pierwszy wykorzystywał zespół Ducati. Wstępnie głośno dyskutowano nad ich skutecznością, ale wraz z wprowadzeniem ujednoliconej elektroniki rozwiązanie to zaczęto stosować na szerszą skalę. W paddocku pojawiły się jednak opinie, że duże spojlery na bokach owiewki (vide Ducati) są niebezpieczne. Sugerowano także, że to bardzo droga w rozwoju technologia, a co za tym idzie, mogłoby dojść do kolejnej wojny na budżety. Dementowało to Ducati, które mówiło, że owiewki ze spojlerami nie są wcale dużo droższe od owiewek bez spojlerów, a proces ich przygotowania (włącznie z wykorzystaniem tunelu aerodynamicznego) jest taki sam.
Finalnie stanęło na zakazie wykorzystywania spojlerów. Przedstawiciel zespołu Ducati, Davide Tardozzi, w wywiadzie dla GPone zaznaczył, że w takim razie Ducati będzie musiało poszukać innego rozwiązania, bo "co nie jest zabronione, jest legalne".
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeSzkoda po ten kierunek zacz±³by siê rozwijaæ i w motocyklach drogowych jak h2r ... bardzo wielka szkoda ....
Odpowiedz"motocykl drogowy" i "h2r" - cos tu nie pasuje, wnioskuje, ze miales na mysli H2?
Odpowiedz