KTM z silnikiem V4 nie tylko w MotoGP?
W tym tygodniu w Hiszpanii sfotografowano Aprilie Tuono z prototypowym silnikiem V4 KTM-a. Czy mocarne V4 projektowane pod serię MotoGP mogłoby trafić do szosowych modeli KTM-a?
W branży motoryzacyjnej plotki regularnie przekształcają się w realnie istniejące pojazdy, a najczęściej rozprzestrzeniane są przez samych producentów. Jensen Beeler, zawsze dobrze poinformowany dziennikarz motocyklowy, powołując się na anonimowe źródła podaje, że w tym tygodniu w Hiszpanii sfotografowano Aprilię Tuono z prototypowym silnikiem V4 KTM-a.
KTM w 2017 roku ma wrócić do MotoGP. Na chwilę obecną Austriacy nie planują fabrycznego zespołu, a tylko konsumencki pojazd, dostępny także dla osób prywatnych (podobne rozwiązanie oferuje Honda z modelem RC213V-S). Czy mocarne V4 mogłoby trafić do szosowych modeli KTM-a? Ostatnie lata pokazują, że Austriacy nie robią nic przypadkowo. Nawet jeśli udział w MotoGP ma wymierne korzyści marketingowe, to koszty zaprojektowania, produkcji i późniejszego wdrożenia w serię GP motocykla są ogromne. Nie wydaje mi się, że KTM "zmarnowałby" taką technologię nie używając jej w swoich motocyklach drogowych.
Ostatnio informowaliśmy o planach wypełnienia luki w ofercie KTM-a. Na chwilę obecną Pomarańczowi nie posiadają motocykli w klasie średniej, pomiędzy jednocylindrowym 690 Duke, a potworem 1290 Super Duke jest spora luka. Wstępnie mówi się o sprzętach wyposażonych w V2 o pojemności nie większej niż 800ccm. W takiej sytuacji może okazać się, że w przyszłości KTM zastąpi V2 w swoich największych pojazdach na V4, pozostawiając dwucylindrówki w "średniakach".
Jak myślicie, co wykombinują Austriacy? Osobiście nie narzekałbym na silnik gwiazdowy, najlepiej w dwusuwie!
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzev4, r4 -najlepsze silniki; v2-nie
Odpowiedz