I runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski coraz bliżej
W jakich barwach pojadą zawodnicy? Co zmieniło się w składach poszczególnych teamów w sezonie 2008? Pierwsza runda WMMP na torze Poznań już 17-18 maja. Czas przyjrzeć się naszym rodzimym wyścigom nieco bliżej...
W najbliższy weekend na torze Poznań rozegrana zostanie I runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski. Już pierwsze treningi pokazały, że sezon zapowiada się ciekawie, bowiem w dniu 30.04.2008 w trakcie treningów organizowanych przez Jacka Grandysa, Paweł Szkopek ustanowił nowy nieoficjalny rekord okrążenia toru Poznań czasem 1:35:110. Tym samym ustanowiony 11 czerwca 2006 przez Andrzeja Pawelca rekordowy czas 1:35:852 będzie poważnie zagrożony już na zbliżającej się pierwszej rundzie Mistrzostw.
Co z wyścigami na Torze Poznań?
W ostatnim czasie aż wrzało na temat problemów związanych z Torem Poznań jednak wszystko wskazuje na to, że nic nie zagrozi naszym rodzimym wyścigom motocyklowym odbywającym się na tym obiekcie. Mamy nadzieję, że w tej kwestii nic nie ulegnie zmianie i wszystkie rundy oraz zaplanowane treningi odbędą się zgodnie z planem. Jak powiedział Pan Mieczysław Kałuża z Automobilklubu Wielkopolskiego „Wszystko zmierza ku dobremu. Nic nie wskazuje na to aby cokolwiek miało wpłynąć na rozgrywane na torze w Poznaniu Wyścigowe Motocyklowe Mistrzostwa Polski".
Sezon 2008 to przede wszystkim wiele zmian w składach teamów sportowych. Zatem kogo i gdzie będziemy mogli zobaczyć?
W tym roku Paweł Szkopek wraz z bratem Markiem pojedzie w barwach zespołu DIALOG Racing Team. Poczynania obydwóch braci mogliśmy śledzić już w tym sezonie w trakcie I rundy Mistrzostw Europy gdzie Paweł wywalczył wysoką, bo aż drugą lokatę. W sezonie 2008 Marek Szkopek przesiadł się na motocykl o pojemności 1000 ccm zatem zobaczymy go w klasie Superstock 1000, a nie zaś jak to miało miejsce w roku ubiegłym w klasie Superstock 600. Jak powiedział nam w rozmowie: „Będzie to na pewno dobry sezon. Pomimo debiutu w tej klasie mam nadzieję nawiązać rywalizację z czołową stawką. Po testach w Walencji oraz po pierwszej rundzie Mistrzostw Europy w Kartagenie, gdzie pojechałem już na nowym motocyklu powoli dochodzę z nim do porozumienia. Wszystkim widzom mogę także obiecać, że i w tym sezonie nie zabraknie emocjonujących rozgrywek i z pewnością będzie na co patrzeć" Po zeszłorocznych wyczynach Marka jest to nieomalże pewne.
Zapewne wielu obserwatorów wyścigów żałuje, że pojedynki Marak Szkopka oraz Andrzeja Chmielewskiego będą mogli już tylko wspominać. Andrzej pozostaje bowiem w klasie Superstock 600, w której jest aktualnym Mistrzem Polski. Jak już wcześniej informowaliśmy w tym roku Andrzej pojedzie na motocyklu Yamaha R6 w barwach nowego zespołu OTOMOTO Racing Team. Czy w związku z odejściem największego rywala Andrzej czuje się pewny wygranej? „Nigdy nie można być pewnym wygranej, ale jestem optymistycznie nastawiony przed I rundą." - mówi Andrzej - Pierwotnym zamierzeniem była zmiana klasy na Superstock 1000 i starty na „litrze" jednak realizacja tego planu musi jeszcze poczekać. Być może w przyszłym sezonie zadebiutuję w nowej klasie . Na chwilę obecną koncentruję swoją uwagę na oswojeniu się z nową maszyną".
Aktualny II wicemistrz Polski w klasie Superstock 600 Mateusz Stokłosa będzie reprezentował team o nazwie Stokson Racing Team. Mateusz, tak jak w roku ubiegłym, pojedzie na Yamasze R6. Mając za sobą pierwsze treningi mówi "Po pierwszych treningach na torze Poznań, które odbyły się w zeszłym tygodniu jestem zadowolony z wykręconych czasów. Myślę, że tak, jak w roku ubiegłym skutecznie powalczę o podium. Wszystko okaże się w praktyce"
Do teamu FASTBIKER.PL Racing Team, którego kluczowym zawodnikiem był do tej pory Robert Michalczewski (Superbike) dołączył w tym sezonie Bartek Wiczyński (Superstock 1000), Adrian Bernat (Superbike) oraz Sebastian Kiedrzyński (Superstock 600). Ubiegłoroczny I wicemistrz Polski w klasie Superstock 1000, a mowa tutaj o Bartku, przesiadł się z Suzuki GSX-R 1000 na Hondę CBR1000 RR. Zmianę motocykla Bartek komentuje słowami "Start na zupełnie nowym motocyklu to na pewno duże wyzwanie w szczególności, że do tej pory udało mi się przejechać na nowej maszynie zaledwie 55 okrążeń. Mam jednak nadzieję, że do I rundy uda mi się rozjeździć i już w pierwszych startach wywalczyć miejsce na podium"
Początek roku to między innymi ogłoszenie składu zespołu Ready 2 Race W barwach tego teamu do walki w sezonie 2008 staną: Michał "Sabathius" Bożałek (klasa Rookie 600 i Puchar Yamahy r6), Daniel "Danny" Kuchnia (klasa Superbike), Mirek "Machony" Machij (puchar GSX-R600), Arkadiusz Michalski (puchar GSX-R1000), Łukasz "Dragilla" Sacha (klasa Rookie 600 i Puchar Yamahy R6), a także Radek Skalmierski (puchar GSX-R600). W imieniu Ready 2 Race wypowiedział się Michał Bożałek mówiąc „Cieszymy się, że w 2008 roku będziemy walczyć w tak zgranym gronie pomagając sobie nawzajem. Wierzę, że nowy sezon przyniesie więcej sukcesów i da nam jeszcze więcej przyjemności ze ścigania się, niż rok poprzedni, bo według nas to jest również ważne w tym sporcie." Skład zespołu to w głównej mierze byli zawodnicy Wyścigowej Sekcji Motocyklowej, której pozostała część dała początek Inter Motors WSM RT, ale o tym za chwilę.
Tuż pod koniec kwietnia odbyła się premiera nowego teamu sportowego LW RACING TEAM POWERED BY SZKOPEK skład którego zasilają zwycięzca pucharu GSX-R 600 Cup Grzegorz Nowak (klasa Superstock 600), Marcin Walkowiak (klasa Superstock 1000), Adrian Jakubowski (klasa Superstock 600) oraz Igor Piasecki (Fiat Yamaha Cup), który w roku ubiegłym zajął III miejsce w klasie Rookie do 600.
Koniec kwietnia to także rozwiązanie wcześniej wspomnianego teamu Inter Motors WSM RT, w skład którego pierwotnie wchodziła Monika "Katanka" Jaworska (klasa Superstock 600) oraz Paweł "Fazer" Isański (klasa Superstock 600), Konrad "Kacper" Kamiński (klasa Rookie 600), Marcin "Fazi" Adamczewski (klasa Superbike), Marcin "Żaba" Dąbrowski (klasa Rookie 1000) a także Mariusz "Dżizus" Durynek (klasa Rookie 1000). Na jego miejsce powołano Inter Motors jPalio Racing z Moniką Jaworską na czele. Z informacji jakie uzyskaliśmy najszybsza Polka w klasie Superstock 600 nie zawita w tym sezonie na poznańskim torze, bowiem tegoroczny grafik „Katanki" wypełniły terminy Mistrzostw Europy Kobiet oraz puchar Daytona Cup, do udziału w którym została zaproszona przez organizatorów tegoż Cupu.
Pomimo rozwiązania zespołu Xerox PolandPosition Racing Team na torze nie zabraknie II wicemistrza Polski w klasie Superstock 1000 - Adama Badziaka, który pojedzie jako niezależny zawodnik.
Hubert Tomaszewski oraz Janusz Oskladowisz, startujący w tej samej klasie Superbike, będą reprezentować barwy SHARP Racing Team. Zapytaliśmy Huberta, co myśli o rywalizacji w najbliższym sezonie i jeździe z kolegą z teamu w tej samej klasie „Konkurencja w tym sezonie jest na najwyższym poziomie o czym może świadczyć obecność najbardziej doświadczonych zawodników, tak jak byłych i obecnych Mistrzów Polski. Daje to ogromną motywację do walki i w związku z tym przygotowania do sezonu były bardzo pracowite ale i owocne, co pokazały pierwsze treningi. Będę walczył o najwyższe laury. Z pewnością obecność kolegi z teamu, a zarazem wielokrotnego Mistrza Polski Janusza Oskaldowicza zmobilizuje mnie do jeszcze szybszej jazdy".
Sezon 2008 namieszał nieco w dotychczasowym składzie Torn Racing Team, w którym pozostaje Kasia Kędzior (Rokie 600), Dominik Rutkowski (Rookie do 600) oraz Maciej Kubacki (Stocksport 1000). Natomiast Sławomir Grausaum oraz Daniel Mańkowski powołali do życia nowy team o nazwie GRAUSAM & MAŃKOWSKI HONDA RACING TEAM
Wydawać by się mogło, że wyścigowy paddock przeżył jedną z największych przemian. Jednak to z pewnością nie koniec informacji związanych z WMMP. Z pewnością jest o czym pisać, zatem o kolejnych wydarzeniach będziemy starali się informować Was w kolejnych publikacjach.
Puchary markowe na poznańskim paddocku
Nie zapominajmy również, że równolegle do rozgrywanych Mistrzostw Polski będą organizowane wyścigi pucharów markowych. Śladem lat ubiegłym na poznańskim paddocku zawita Fiat Yamaha Cup, BMW F800 Cup, Suzuki GSX-R CUP oraz Honda CBR Cup
Terminarz, czyli co gdzie i kiedy
Termin | Nazwa | Organizator | Tor |
17/18.05.2008 | I Runda WMMP I runda Pucharu PZM | Automobilklub Wielkopolski | TOR "POZNAŃ" |
31.05/1.06.2008 | II runda WMMP II runda Pucharu PZM | Automobilklub Wielkopolski | TOR "POZNAŃ" |
28/29.06.2008 | III runda WMMP III runda Pucharu PZM | ACCR | Brno (CZ) |
12/13.07.2008 | IV runda WMMP IV runda Pucharu PZM | Automobilklub Wielkopolski | TOR "POZNAŃ" |
26/27.07.2008 | V runda WMMP V runda Pucharu PZM | ACCR | Most (CZ) |
9/10.08.2008 | VI runda WMMP VI runda Pucharu PZM | Automobilklub Wielkopolski | TOR "POZNAŃ" |
Zgodnie z informacją opublikowaną na stronach Automobilklubu informujemy wszystkich kibiców, że wstęp na zawody jest bezpłatny.
Relacje z poszczególnych rund minionego sezonu, czyli co działo się w roku 2007
I runda WMMP
II runda WMMP
III runda WMMP
IV runda WMMP
V runda WMMP
VI runda WMMP
Pełne wyniki ubiegłego sezonu z podziałem na poszczególne klasy:
MISTRZOSTWA POLSKI
- Klasa Superstock 600
- Klasa Superbike
- Klasa Superstock 1000
- GrandysDuo Formuła X Treme
PUCHAR PZM
- Rookie do 600 ccm
- Rookie pow 600 ccm
PUCHARY MARKOWE
- Puchar Honda CBR 125R
- Puchar BMW
- Puchar Yamaha R1
- Puchar Yamaha R6
- Puchar Suzuki GSX-R do 600 ccm
- Puchar Suzuki GSX-R pow 600 ccm
- Puchar Hyosunga
Nie pozostaje nam nic innego jak trzymać kciuki za wszystkich zawodników a także zaprosić Was to czytania kolejnych relacji dotyczących Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski na łamach naszego portalu.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeNie interesuję się może przesadnie WMMP, ale przyznam, że w polskim światku motocyklowym robi się coraz ciekawiej. Kolejne profesjonalne teamy, rozwój pucharów markowych i rosnąca rywalizacja może ...
OdpowiedzTo zacznij Beavis! Ja takze dzieki tobie wynioslem sie troche poza asfalt, to ty moglbys sie troche i tym zainteresowac, cholerniku jeden z irokezem na lbie :)
Odpowiedz