HIT: Przysz³o¶æ Daniego Pedrosy i zapowied¼ rundy MotoGP na Sachsenring
Zawodnik Repsol Honda właśnie ogłosił informacje na temat swoje przyszłości. Też tak obstawialiście? Na kogo stawiacie w Grand Grix Niemiec? Znów 93? A może 46, 5, 04, czy 99?
KONIEC KARIERY W MOTOGP WSPANIAŁEGO ZAWODNIKA!!! Płakał pod koniec konferencji prasowej.
Dani zaczął swoje starty w 2001 roku, zaczynając w 2001 roku na motocyklach klasy 125ccm, gdzie w 2003 roku zdobył tytuł Mistrza Świata i awansował do 250ccm. 2004 i 2005 zdobył "mistrza" w 250-tkach i od 2006 jeździł w MotoGP. Wygrał łącznie 54 wyścigi, z czego 31 w MotoGP, 15 w 250 i 8 w 125. 153 razy stał na podium (MotoGP - 112), i 49 razy wywalczył Pole Position (MotoGP - 31).
Jakie Dani miał inne opcje?
Miał możliwość dołączyć do satelickiego zespołu Petronas Yamaha, który zastąpi w przyszłym roku ekipę Tech3, zaczynającą współpracę z KTMem.
Przejście do innego satelickiego zespołu również było rozwiązaniem, lecz chyba trochę zbyt słabym, jak na tak doświadczonego zawodnika, jakim niewątpliwie jest Dani.
Migracja do WorldSBK, co często widzieliśmy u "emerytowanych" kierowców MotoGP, jak choćby Marco Melandri, Max Biaggi, Loris Baz, itd.
Najmniej chyba prawdopodobne opcje, to przejście do niższej klasy Moto2.
Freddie Spenser - legenda wyścigów motocyklowych skwitował karierę Pedrosy jednym, ale jakże wymownym zdaniem: "Dani ma za sobą wspaniałą karierę, nawet jeśli nie zdobył tytułu mistrzowskiego w klasie MotoGP, to jednak odniósł wiele zwycięstw w ciągu dwunastoletniej współpracy z Hondą". Nie możemy zapomnieć jednak o tym, iż "Mały Samuraj" ma na koncie tytuł Mistrza Świata w klasie 125ccm i dwa kolejne w klasie 250, gdzie przy wzroście 160cm, miał większe możliwości, głównie trakcyjne. Został okrzyknięty najlepszym "skrzydłowym" w historii wyścigów motocyklowych.
Tyle o Danim, a co nas czeka w nadchodzący weekend?
Półmetek sezonu wyścigowego MotoGP i prowadzenie Marca Marqueza w tabeli. Hiszpan ma 41 punktów przewagi nad Valentino Rossim, kolejnych 6 nad Vinalesem i aż 5 nad Zarco.
MM93 wygrywał na niemieckim obiekcie aż pięć razy w klasie królewskiej, a w sumie odniósł aż osiem zwycięstw pod rząd (2010-2017). Sam Alex Barros (były zawodnik MotoGP w teamie Repsol Honda) stwierdził, iż to co wyprawia Marquez w tym wieku, jest po prostu obłędne.
Trochę zmian dla widzów podziwiających zmagania na torze w telewizji. W ten weekend kamera 360 stopni wyląduje na motocyklu Valentino Rossiego. Dodatkowo, aż 131 kamer będzie przekazywać obraz na Wasze ekrany. Aż 15 motocykli MotoGP i 29 w Moto2 i Moto3 będzie wyposażonych w kamery pokładowe. Teraz oglądanie wyścigów motocyklowych w telewizji jeszcze bardziej przeniesie Was do wnętrza naszej ulubionej dyscypliny sportowej. Pamiętacie innowacyjną kamerę na motocyklu Mavericka Vinalesa w Assen?
Tym razem nowoczesne ujęcia będą przestawiały poczynania Andrei Dovizioso.
Tor Sachsenring jest jednym z ulubionych wśród polskich fanów, z racji niewielkiej odległości. Nietypowość obiektu polega na tym, iż jest on "bardzo lewy" 😊. Tylko trzy zakręty w prawo przypadają na dziesięć lewych, z czego zakręt nr 11 (prawy) jest wręcz łukiem. Opony naprawdę dostają ostro "w kość". Najkrótszy tor w kalendarzu, zaledwie 3671 metrów długości i najdłuższa prosta mierząca 700 metrów.
Najlepsze miejsca do wyprzedzania:
You have to make your moves count on the shortest track on the #MotoGP calendar! 🏁
— MotoGP™🏁🇩🇪 (@MotoGP) 11 lipca 2018
Here's a look at the best overtaking spots at the Sachsenring ahead of the #GermanGP🇩🇪 pic.twitter.com/om8QzOmurO
Jest to również najwolniejszy tor w MotoGP, gdzie średnia prędkość okrążenia oscyluje na poziomie 161 km/h. Prędkość maksymalna, to 298,2 km/h i została ustanowiona znów przez Ducati, tym razem pod wodzą Andrei Dovizioso w 2015 roku.
Pięć wygranych Marca Marqueza, cztery Daniego Pedrosy i trzy Valentino Rossiego. Niezapomniana batalię w roku ubiegłym stoczył na Sachsenring Jonas Folger, który prowadził w wyścigu, by finalnie oddać złoto Marquezowi. Drugie miejsce było jego najlepszym wynikiem w karierze.
Tak to wyglądało w ubiegłym sezonie:
Scott Redding rwie włosy z głowy, gdyż ciągle nie wie, jaka będzie jego przyszłość. W zespole Aprilia Gresini miejsca musi ustąpić Andrei Iannone, a inne zespoły jakoś specjalnie o niego nie walczą, lub wybrały innego kierowcę. Czyżby przejście do WorldSBK?
Czy Zarco powróci do formy, by walczyć o podium? Jeśli pogoda będzie deszczowa, a takiej się wszyscy spodziewają, to szanse zawodników spoza czołówki automatycznie wzrastają.
Kilka ciekawostek z paddocku:
Jak zawsze fenomenalny w swoich wypowiedziach Danilo Petrucci został zapytany, co chciałby przejąć od innych zawodników. Włoch, który w przyszłym sezonie zastąpi Jorge Lorenzo na fabrycznym Ducati stwierdził, że chciałby ważyć tyle co Dani Pedrosa, którego mógłby pomieścić we własnym ciele, niczym matrioszka. Poza tym chciałby mieć urodę Marca Marqueza i jego prawy nadgarstek, który jest całkiem dobry 😊 Cały Petrux.
Casey Stoner stwierdził, iż dziś, Rossi bez elektroniki byłby numerem 1.
A my składamy życzenia pięknej Mathilde Poncharal, rzecznicce prasowej zespołu Monster Yamaha Tech3, która obchodziła w środę swoje urodziny. Tak, to jest córka szefa, więc wiadomo…
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze