Enduro, streetfighter i sportbike. Harley-Davidson ujawnia grube plany na przysz³o¶æ
Podróżne enduro, scrambler i streetfighter - Harley-Davidson w poszukiwaniu nowych klientów planuje rozszerzyć gamę własnych motocykli o całkiem nowe segmenty. Niektóre pomysły budzą grozę.
Mariaż Harleya z konstrukcjami odległymi od tradycyjnych cruiserów nie jest niczym nowym - dzięki Erikowi Buellowi mieliśmy okazję poznać zarówno nakedy, sportbike'i, jak i podróżne enduro z pochodzącymi z Milwaukee V-twinami.
I choć tamte konstrukcje odeszły niemal w zapomnienie, Harley nie porzucił marzeń o zapełnieniu własnymi motocyklami segmentów dotąd dla niego niedostępnych. W planach Amerykanów jest aż 16 zupełnie nowych modeli - podróżne enduro, streetfighter, scrambler, flat-tracker, a nawet - uwaga - sportbike.
Najbardziej zaskakującą nowiną jest ten pierwszy - Pan America 1250. Wielkie, tłuste podróżne enduro. Niestety, pierwsze wizualizacje zaprezentowane przez H-D wieją grozą. Stylistyka inspirowana postacią Richarda Kiela, grającego Buźkę w kilku Bondach to z pewnością nie jest dobra inspiracja dla motocykla. Na pocieszenie producent dorzuci bardzo bogate wyposażenie i cenę około 50-60 tys. zł, jeśli uda się wyprodukować ten model poza USA.
Znacznie lepiej wyglądają pozostałe pomysły - custom, a zwłaszcza Streetfighter wyglądają naprawdę kozacko. Jeśli stylistyka nie uklęknie przed chciwymi księgowymi, to wróżymy sukces. Szkoda, że brak na razie informacji na temat sportbike'a - to dopiero będzie niespodzianka!
Do ram motocykli trafią modułowe silniki o pojemnościach od 500 cm3 do 1250 cm3. Także układy jezdne będą współdzielone z innymi modelami H-D, dzięki czemu uda się zoptymalizować koszty produkcji. Pierwsze modele, w tym brzydki jak noc sympatyczny Pan America 1250 trafią do sprzedaży w 2020 roku.
To jednak nie wszystko - Amerykanie zapowiadają całą serię motocykli małych pojemności, przeznaczonych na rynki wschodzące. Mają one mieć silniki o pojemnościach około 250 cm3, a produkcja odbywać się będzie w Azji.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeTen drugi wyglada zajebiscie. Ogolnie dobry ruch ze strony harleya
Odpowiedz