EICMA: Nowo¶ci Hondy na 2018
Tegoroczne targi EICMA to dla Hondy przede wszystkim okazja do pokazania nowej gamy nakedów spod znaku "Neo Sports Cafe", a także zaprezentowania europejskiej klienteli nowego okrętu flagowego - odmłodzonego Gold Winga. Kilka pozostałych modeli otrzymało znaczące poprawki.
CB125R
Mocne wejście Hondy w segment 125 cm3 dla klientów z nieco grubszym portfelem. Łączy klasyczne elementy, m.in. okrągłą przednią lampę, z nowoczesna formą. Najmniejszy z rodziny "Neo Sports Cafe" to całkiem nowa konstrukcja, napędzana singlem o mocy 13 KM. Zbudowano ją na bardzo dobrych komponentach, posiada m.in. nową ramę, łączącą elementy rurowe z prasowanymi, masywny widelec USD, czterotłoczkowy hamulec Nissin z przodu, aluminiową kierownicę i bogaty pakiet elektroniczny z jednostką IMU. Dokładny opis tego modelu znajdziecie w oddzielnym artykule.
CB300R
Model ten jest niemal bliźniakiem CB125R, z którym dzieli większość elementów, m.in. ramę i zawieszenie. Napędzany jest jednak większym silnikiem po pojemności 286 cm3 i mocy 31 KM. Waży przy tym tylko 143 kg. Piękna forma, kompaktowe rozmiary i doskonałe podwozie uczynią z CB300R bardzo mocną pozycję w segmencie motocykli na prawo jazdy A2.
CB1000R
Długo oczekiwana nowa generacja lubianego power nakeda zaskakuje stylistyką. Zrezygnowano z ostrych, agresywnych linii na rzecz spokojniejszej linii "Neo Sports Cafe". Okrągła przednia lampa nie pojawiała się w tym segmencie od lat, choć tu rozświetla ją już technologia LED. Tegoroczny CB1000R jest również lżejszy i mocniejszy od poprzednika, a także wyposażony w zaawansowaną elektronikę pozwalającą zapanować nad jego potencjałem. Obszerne informacje o tym modelu znajdziecie tutaj.
CRF1000L Africa Twin "Adventure Sports"
Jubileuszowa wersja "Afryki", stworzona by uczcić 30-lecie powstania tego modelu. Posiada solidne wyposażenie wyprawowe: większy o 5,4 litra zbiornik paliwa (zasięg ponad 500km), płaskie sportowe siodło, grzane manetki i dużą osłonę silnika. Poprawiono wloty powietrza i wydech, który teraz zawieszony jest wyżej. Zmiany zaszły również w podwoziu, jest tu większy skok zawieszenia i większy prześwit, a sama pozycja kierowcy również została skorygowana w kierunku bardziej agresywnej jazdy. W elektronice doszedł nowy system sterowania silnikiem throttle-by-wire z trzema trybami jazdy i 7-poziomowa kontrola momentu obrotowego (HSTC). Motocykl dostępny będzie w jednym, za to bardzo efektownym, trójkolorowym wzorze malowania, nawiązującym do pierwszego XRV650 wypuszczonego w 1988 roku.
X-ADV
Pierwszy terenowy skuter na rynku okazał się sporym sukcesem - przez pierwsze osiem miesięcy obecności w salonach Honda sprzedała prawie 10 tysięcy sztuk. W sezonie 2018 X-ADV otrzyma nieco więcej zdolności offroadowych, dzięki specjalnemu trybowi pracy skrzyni biegów G-Mode oraz systemowi kontroli momentu obrotowego HSTC. Przygotowana będzie również wersja o mocy 35 kW, specjalnie dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
Seria NC750
Silniki bestsellerowej serii NC750, czyli funbike NC750X, nakeda NC750S i maksiskutera Integra, będą od teraz kręcić się wyżej, do 7500 obr./min., co nieco podniesie moc maksymalną. W pokładowej elektronice pojawi się system HSTC, a motocykle będą dostępne również w wersji na prawo jazdy A2.
Gold Wing
Zbudowana od podstaw najnowsza generacja turystycznego flagowca Hondy zawitała właśnie do Europy. Motocykl jest lżejszy (o prawie 50 kg!) i smuklejszy od poprzednika, a przy tym dysponuje mocniejszym silnikiem i najnowszą wersją dwusprzęgłowej skrzyni DCT. Gold Wing tradycyjnie wyposażony będzie w zestaw najnowszych wynalazków z branży elektronicznej. Oprócz zaawansowanych systemów sterowania silnikiem i zawieszeniem są to urządzenia uprzyjemniające podróż, które można zintegrować ze smartfonem. Nowy Gold Wing dostępny będzie w dwóch wersjach - jako tradycyjny Tour, z górnym kufrem i oparciem dla pasażera, oraz jako bagger, z niższą owiewką i bez topcase. Więcej o najnowszym krążowniku Hondy znajdziecie w naszym wcześniejszym artykule.
Koncepty
W sferze europejskich marzeń, ale też konkretnych planów Hondy są dwa małe pojazdy, robiące do tej pory zawrotną karierę w Azji. Pierwszym z nich jest Super Cub, najlepiej sprzedający się jednoślad w historii, który znalazł już ponad 100 milionów nabywców. Jego europejska wersja z silnikiem 125 cm3 miałaby bogate wyposażenie dodatkowe. Kolejnym zaprezentowanym pomysłem jest następca legendarnej Hondy Monkey, która właśnie zakończyła swój rynkowy żywot, przygnieciona nowymi normami emisji spalin. Nowy pojazd będzie oczywiście czystszy, zachowa jednak ultrakompaktowe rozmiary i łobuzerski charakter, za które pokochał go cały świat. Żółta Małpka przyciąga na stoisku Hondy taką samą liczbę odwiedzających, co większe i szybsze modele. To nie może być przypadek!
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze