BMW R 1200 GS z napêdem na dwa ko³a od Wunderlich
Jeżeli już teraz motocykle typu BMW R 1200 GS określane są mianem motocyklowych SUV-ów, to dlaczego by nie dodać im napędu na przednie koło?
Producent akcesoriów do motocykli BMW przygotował bardzo ciekawy projekt. Wunderlich X2 to R 1200 GS z napędem na obydwa koła. Przednie napędza elektryczny silnik, pełniący podwójną funkcję także jako piasta. W trybie wyłącznie elektrycznym motocykl można rozpędzić do zaledwie 19 km/h. Nic w tym dziwnego, dodatkowy napęd ma służyć przede wszystkim poprawieniu trakcji. 7,6 kW silnik, generujący 150 Nm, pomaga w atakowaniu podjazdów czy śliskich zakrętów. Odzyskiwanie energii podczas hamowania pozwala na zachowanie stałego dopływu prądu. Ciekawym gadżetem jest także elektryczny bieg wsteczny (przydatne dla osób mojego wzrostu, zwłaszcza z obłożonym pakunkami po metaforyczny dach GS-em).
W rozmowie z przedstawicielem Wunderlich, Frankiem Hoffmannem, włoscy dziennikarze z Moto.it dowiedzie się, że cały elektryczny napęd wraz z baterią waży 14 kg, przy czym dodatkowa masa nieresorowana nie przekracza 2 kg. Ponoć plusy takiego rozwiązania przewyższają minusy. Akumulatory dostarczyła włoska firma Evolt.
Na chwilę obecną to tylko prototyp. Nie podano ewentualnej ceny oraz możliwości produkcji seryjnej, ale gdyby Wunderlich przekształciło prototyp w pakiet do samodzielnego montażu to bez dwóch zdań znalazłoby klientów. Aż dziw bierze, że samo BMW (czy KTM) nie wpadło jeszcze na napędzanie przedniego koła w swoich motocyklach typu adventure. A może wpadło, tylko jeszcze o tym nie wiemy?
Dla wszystkich niezainteresowanych napędem na dwa koła: popatrzcie na to niesamowite malowanie!
Foto: Wunderlich
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeMo¿e to byæ tak¿e dobry tor dla ewolucji systemów hamowania i antypo¶lizgowych w motocyklach... Tylko mocniejszy silnik ¿eby by³ w stanie podci±gn±æ ko³o w zakrêcie przy wy¿szej prêdko¶ci i mo¿e ...
OdpowiedzMo¿e to byæ tak¿e dobry tor dla ewolucji systemów hamowania i antypo¶lizgowych w motocyklach... Tylko mocniejszy silnik ¿eby by³ w stanie podci±gn±æ ko³o w zakrêcie przy wy¿szej prêdko¶ci i mo¿e ...
Odpowiedz