Motocykl z napędem na dwa koła - jak to działa?
Prędzej czy później ktoś wprowadzi motocykle z napędem na wszystkie koła do seryjnej produkcji. Póki co, zajmują się tym prywatni wynalazcy i maniacy technologii.
Miejscem, gdzie napęd na oba koła może sprawdzić się najlepiej jest offroad (ale nie tylko). Na poniższym filmie zobaczycie jedno z tych rozwiązań. Napęd na tylne koło odbywa się standardowo. Ale z silnika wychodzą dodatkowe zębatki, które za sprawą wałów przenoszą napęd do kolejnej zębatki, a ta (+ kolejny wał) przenosi napęd do zębatki przymocowanej do przedniego koła. Proste? Jest tutaj gigantyczne pole do elektronicznego popisu. Już widzimy nowe rodzaje rozdziału mocy, nowe kontrole trakcji, dynamiczne napędzanie obydwu kół wtedy, kiedy potrzeba. Co o tym sądzicie? Przy okazji, zastanawiacie się jak wygląda palenie dwóch opon naraz? Mniej więcej tak.
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzeTomasz Bartnik
OdpowiedzChristini, nadal produkuje...Yamaha zrezygnowała, ponieważ były problemy: z wydajnością przy mocno rozgrzanym oleju+ starych przewodach + szybko zużywających się pompach+ koszty... Tu na youtube ...
OdpowiedzSuper, na pewno jakiś Polak!
Odpowiedzbyla kiedys yamaha enduro z napedem na 2 kolka - sprzedaz zakonczono, bo drogo i male zaintersowanie
Odpowiedz