2016 Ducati 959 Panigale - dla przyjemno¶ci z jazdy
Nowe Ducati 959 Panigale ma dawać przyjemność z jazdy, niezależnie od tego czy motocyklem wybierzemy się na tor, czy na drogę publiczną. Oczywiście mówimy tutaj o typowo sportowej przyjemności z jazdy, której 959 ma dawać więcej niż jego poprzednik oznaczony jako 899. Jak to możliwe?
Włosi przede wszystkim zwiększyli skok tłoka w silniku uzyskując większą pojemność skokową. Teraz wnosi ona 955cc, co przełożyło się na wzrost mocy do 157KM. O prawidłowe spalanie mają zadbać dodatkowe wtryskiwacze ułatwiające atomizację paliwa dostarczanego do komór spalania. Silnik otrzymał sprzęgło antyhoppingowe. Zupełną nowością jest kompletnie zmieniony układ wydechowy, którego zastosowanie było konieczne, aby spełnić normy Euro4. Dodajmy, że oferowany na kraje Ameryki Północnej oraz na Australię motocykl otrzyma standardowy wydech pod silnikiem. Tam nie obowiązuje Euro4. Wyższa jest szyba, zmienione zostały owiewki, podnóżki kierowcy na bardziej przyczepne, zmieniono także punkt łożyskowana wahacza. Sam wahacz jest natomiast dwuramienny, podobnie jak u poprzednika.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze