tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha MT-03 - ciemna strona mocy dla ka¿dego
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha MT-03 - ciemna strona mocy dla ka¿dego

Autor: Informacja prasowa 2015.11.17, 03:42 4 Drukuj

Inspirowana alternatywnymi subkulturami motocyklowymi, zrodzonymi po Ciemnej Stronie Japonii, przełomowa gama motocykli Yamaha MT wprowadziła całkowicie nowy styl na ulice Europy. Charakteryzujące się imponującym momentem obrotowym, wiodącą w swoich klasach wszechstronnością, zwinnością i sportowymi sylwetkami motocykle MT reprezentują nową, dynamiczną i ekscytującą falę w designie motocyklowym, która zawładnęła wyobraźnią współczesnych kierowców. Od chwili wprowadzenia legendarnego MT-09 sprzedano w Europie ponad 70 tys. motocykli z gamy MT, co jest ogromnym sukcesem Ciemnej Strony Japonii.

W 2016 roku Yamaha powiększy niezwykle pożądaną gamę MT o model MT-03, lekki, zwrotny i łatwy w prowadzeniu dwucylindrowiec o pojemności 321 cm3, który wprowadza nowy poziom emocji do prawa jazdy kategorii A2. Przeznaczony zarówno dla posiadaczy kategorii A2, przez osoby które dopiero pragną przesiąść się z pojemności 125 cm3 po bardziej doświadczonych kierowców, którzy szukają drugiego motocykla do codziennego użytku - MT-03 czyni świat MT bardziej dostępnym niż kiedykolwiek.

NAS Analytics TAG

Istotnymi cechami nowego MT są wyprostowana pozycja kierowcy i umiarkowana wysokość siedziska, które sprawiają, że codzienna jazda tym motocyklem w warunkach miejskich jest łatwa i przyjemna. Dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 321 cm3 bazuje na jednostce pochodzącej z YZF-R3 i został opracowany tak, by dostarczać łatwą w kontroli moc przy niższych obrotach i wysokie osiągi w zakresie średnich i wysokich obrotów.

Ten przyjemny w użytkowaniu silnik uzupełnia wąskie i lekkie podwozie oraz płynnie działające zawieszenie, pochodzące z YZF-R3, które zapewnia wygodną i zwinną jazdę oraz łatwe prowadzenie. Eleganckie, muskularne nadwozie i charakterystycznie przesunięta do przodu masa czynią z MT-03 jeden z najatrakcyjniejszych modeli w klasie prawa jazdy kategorii A2. Yamaha przewiduje, że MT-03 zwróci uwagę nowych i doświadczonych kierowców, zachęcając ich do wejścia w świat MT.

Wyprostowana pozycja kierowcy

Przeznaczony głównie do codziennego, miejskiego użytku MT-03 jest wyposażony w naturalną, ergonomiczną konstrukcję zaprojektowaną, by zapewniać jak największą wygodę. Wzajemna relacja siedziska/kierownicy/podnóżków została pomyślana w taki sposób, aby stworzyć wyprostowaną pozycję kierowcy, dostosowaną do osób o różnych gabarytach, podczas gdy wyprofilowany zbiornik paliwa i okolice kolan pozwalają kierowcy poczuć się jednością z pojazdem.

Pionowo ustawiona kierownica zapewnia promień skrętu 68 stopni, ułatwiając kierowcy manewrowanie w ruchu miejskim. 

Wysokość kanapy

Dwupoziomowa kanapa mierzy 780 mm wysokości i zapewnia kierowcy wrażenie siedzenia "w" siodle a nie "na" nim, umożliwiając dostęp obu stóp do podłoża podczas startu czy zatrzymania. Podwyższone siedzisko pasażera oferuje wiele miejsca i jest wyposażone w praktyczne, aluminiowe uchwyty.

Konstrukcja o przesuniętym do przodu środku ciężkości

DNA rodziny MT miało duży wpływ na stylistykę nowego MT-03. Jedną z charakterystycznych cech każdego modelu MT jest jego specyficzna sylwetka z wysuniętym do przodu środkiem ciężkości, która nadaje tym motocyklom kompaktowy i wojowniczy wizerunek, sprawiający wrażenie mocy i zwinności.

Ten unikalny wygląd MT uzyskano za pomocą poziomych linii i minimalnego  zwisu z przodu i z tyłu motocykla. Podkreśla go centralnie umieszczony tłumik, natomiast pochylony do przodu silnik i wyprofilowany zbiornik paliwa oraz wloty powietrza kontrastują z wąską i minimalistyczną tylną ramą pomocniczą motocykla, podkreślając drapieżną sylwetkę.

Kompaktowy, lekki, dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 321 cm3

Opracowany na bazie jednostki pochodzącej z YZF-R3, chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy, 2-cylindrowy silnik DOHC w układzie rzędowym został zaprojektowany, by dostarczać doskonałą moc i optymalny moment obrotowy. Przyjemny charakter pracy silnika wywołuje wiele pozytywnych emocji podczas jazdy, co odróżnia MT-03 od innych modeli. W celu zwiększenia wydajności tego silnika opracowano go w oparciu o najnowszą technologię analizy spalania z wykorzystaniem wielu zaawansowanych elementów, takich jak lekkie, wzmocnione tłoki i nawęglane korbowody.

Układ zaworów dolotowych i wydechowych został zoptymalizowany, co wraz z kompaktową konstrukcją 4-zaworowej komory spalania wywołuje zawirowanie mieszanki powietrzno-paliwowej, dając w efekcie wyjątkowe osiągi.

Wąska i kompaktowa rama

Podwozie jest oparte na sportowej konstrukcji YZF-R3 i zostało opracowane za pomocą najnowszej technologii analizy strukturalnej, która umożliwiła konstruktorom Yamahy stworzenie lekkiej i kompaktowej ramy dla nowego MT-03 oraz zapewnia doskonałą równowagę sztywności.

Prosta konstrukcja zawiera niewiele zgięć, elementów spawanych czy fałdowanych, dając w efekcie minimalistyczną i atrakcyjną strukturę, której kompaktowe rozmiary i niska masa znacząco przyczyniają się do lekkiego i zwinnego prowadzenia.

Dwie główne rury ramy są wykonane z 35 mm stalowych tub, a dzięki użyciu skrzyni korbowej silnika jako głównego środka ciężkości podwozia, konstruktorzy Yamahy byli w stanie zminimalizować ogólną masę pojazdu.

Długi, asymetryczny wahacz

Yamaha jest jednym z pierwszych producentów, którzy wykorzystali zalety związane z prowadzeniem i przyczepnością, uzyskane dzięki długiej konstrukcji wahacza, a nowy MT-03 zawiera ten sam stosunek wahacza do rozstawu osi, jaki występuje w  motocyklu YZF-R1 2014.

Zarówno podczas dobicia jak i odbicia, kąt 573-milimetrowego wahacza w MT-03 zmienia się znacznie mniej w stosunku do płaszczyzny drogi niż w konwencjonalnej, krótszej konstrukcji. Zapewnia to wydajniejsze przekazywanie mocy do tylnego koła, co ma szczególne znaczenie podczas przyspieszania, zwalniania i pokonywania zakrętów, a więc gdy tylne zawieszenie jest najbardziej aktywne.

10-ramienne koła z aluminiowego odlewu i szerokie opony

Niska masa nieresorowana przyczynia się do natychmiastowej reakcji zawieszenia i zwrotności MT-03. Dodatkowo motocykl jest wyposażony w lekkie, 10-ramienne aluminiowe koła, pochodzące z modelu YZF-R3, które zostały zaprojektowane tak, by oferować optymalną równowagę wytrzymałości i sztywności. Koła są wyposażone w szeroką felgę z tylną oponą o wymiarach 140/70-17 i przednią oponą mierzącą 110/70-17, które zapewniają dobrą przyczepność i pewne trzymanie się drogi. Masa nieresorowana jest jeszcze bardziej pomniejszona dzięki zastosowaniu drążonych osi, których konstrukcja zapewnia dobre właściwości amortyzacyjne, a w konsekwencji większą wygodę jazdy.

Wskaźnik wielofunkcyjny

Wskaźnik wielofunkcyjny w motocyklu MT-03 jest jedną z najbardziej wszechstronnych konstrukcji w swej kategorii i zawiera cyfrowy prędkościomierz po prawej stronie i analogowy obrotomierz po lewej, ze wskaźnikiem zmiany biegu w górnej części.

Inne funkcje to między innymi wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury wody, aktualne i średnie zużycie paliwa, zegar, dwa liczniki kilometrów, wskaźnik wymiany oleju i wiele innych.

Pływająca przednia tarcza hamulcowa o średnicy 298 mm, 220 mm tarcza tylna, ABS

W celu zapewnienia potężnej i przewidywalnej siły hamowania i znakomitego wyczucia, MT-03 został wyposażony w przednią tarczę hamulcową o średnicy 298 mm, zawierającą pływający, 2-tłoczkowy zacisk, podczas gdy tylne koło jest zaopatrzone w tarczę 220 mm. Ten efektywny układ hamulcowy zapewnia wysoki poziom siły hamowania, pozwalając kierowcy MT-03 na dużą kontrolę nad maszyną zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas jazdy po autostradzie. ABS znajduje się w wyposażeniu standardowym.

LED-owe oświetlenie

Dla podkreślenia dynamicznego wyglądu MT-03 został wyposażony w LED-owe światła pozycyjne i LED-owe światło stopu, które charakteryzują się niskim zużyciem energii elektrycznej, jednocześnie oferując długotrwałe działanie.

Główne właściwości MT-03

  • Naturalna, wyprostowana pozycja kierowcy zapewniająca wygodne poruszanie się w mieście
  • Charakterystyczna dla rodziny MT pochylona do przodu sylwetka
  • Silnik, rama, zawieszenie i koła bazujące na motocyklu YZF-R3
  • 2-cylindrowy, rzędowy, 4-suwowy, 4-zaworowy silnik DOHC chłodzony cieczą, o pojemności 321 cm 3
  • Wąska i kompaktowa rama o optymalnej sztywności
  • Długi, asymetryczny wahacz wzorowany na motocyklu YZF-R1
  • Lekkie, 10-ramienne koła z odlewu aluminium
  • Średnia, kanapy o wysokości 780 mm oferująca łatwy dostęp stóp do podłoża
  • Wszechstronny, wielofunkcyjny panel przyrządów
  • pływająca przednia tarcza 298 mm, tylna tarcza 220 mm, system ABS
  • LED-owe światła pozycyjne i LED-owe światło stopu
  • Płynnie działający 41 mm przedni widelec z tylnym zawieszeniem Monocross
  • 14-litrowy zbiornik paliwa ze żłobieniem na kolana i wlotami powietrza

Kolory

  • Midnight Black
  • Race Blu

Dostępność

  • Luty 2016 (do potwierdzenia)

Dane technicze MT-03

SILNIK

Typ silnika

2-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy

Pojemność

321 cm3

Średnica x skok tłoka

68,0 mm x 44,1 mm

Stopień sprężania

11,2 : 1

Moc maksymalna

30,9 kW (42,0 KM) Ø 10 750 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

29,6 Nm (3,0 kgf+m) Ø 9 000 obr./min

Układ smarowania

Mokra miska olejowa

Typ sprzęgła

Mokre, wielotarczowe

Układ zasilania

Wtrysk paliwa

Układ zapłonu

TCI

Układ rozrusznika

Elektryczny

Skrzynia biegów

Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa

Napęd końcowy

Łańcuch

PODWOZIE

Rama

Diamond

Układ przedniego zawieszenia

Widelec teleskopowy, Ø 41,0 mm

Skok przedniego zawieszenia

130 mm

Kąt wyprzedzania główki ramy

25°

Wyprzedzenie

95 mm

Układ tylnego zawieszenia

Wahacz

Skok tylnego zawieszenia

125 mm

Hamulec przedni

Pojedynczy, hydrauliczny tarczowy, Ø 298 mm

Hamulec tylni

Pojedynczy, hydrauliczny tarczowy, Ø 220 mm

Opona przednia

110/70-17M/C (54H)

Opona tylna

140/70-17M/C (66H)

WYMIARY

Długośc całkowita

2090 mm

Szerokość całkowita

745 mm

Wysokość całkowita

1035 mm

Wysokość siodełka

780 mm

Rozstaw kół

1380 mm

Minimalny prześwit

160 mm

Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)

168 kg

Pojemność zbiornika paliwa

14 l

Pojemność zbiornika oleju

2,4 l

Dodatkowe cechy

ABS

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê