Nowy Triumph Speed Triple robi wra¿enie
Dziś po raz pierwszy oglądaliśmy z bliska nowego Triumpha Speed Tripla. Wiemy z waszych komentarzy, że zakres modyfikacji pojazdu w stosunku do poprzednika niekoniecznie wszystkich satysfakcjonuje. Motocykl zdaniem wielu z Was mógłby być także nieco lepiej wyposażony jeśli chodzi o elektroniczne gadżety. Chcemy Wam jednak przekazać, że nowy Trampek na żywo prezentuje się znakomicie.
Informowaliśmy Was o tym, że w nowym Speed Triple'u wprowadzono w sumie 104 zmiany względem poprzedniego rocznika. Większość z nich dotyczy przede wszystkim silnika, który dzięki temu zyska dodatkową moc oraz moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Inżynierowie przeprojektowali więc komorę spalania, głowicę, korbowody oraz tłoki. Zastosowano również nowe króćce ssące.
Wprawdzie nieznane są wciąż przebiegi krzywych mocy i momentu obrotowego, aby móc je bezpośrednio ze sobą porównać, jednak nieoficjalnie mówi się, że trzycylindrowy silnik o pojemności 1050cc nowego Speed Triple'a będzie w stanie wygenerować 140KM, o 10% zwiększając efektywność wykorzystywania dostarczanego paliwa. Dodatkowe zmiany dotknęły również sprzęgła, chłodnicy, która mimo iż jest teraz mniejsza, lepiej radzi sobie z chłodzeniem silnika oraz układu wydechowego, cechującego się o 70% lepszym przepływem spalin.
Brytyjczycy uzbroili nowego Speed Triple'a również w całą masę elektornicznych wspomagaczy jazdy. Przede wszystkim rzędowa trójka będzie sterowana za pomocą nowego ECU wyposażonego w zmienne mapy zapłonu oraz przepustnicy działającej w systemie ride-by-wire. Wśród wgranych map znajdziemy w sumie 5 trybów pracy: drogowy, deszczowy, sportowy, torowy oraz własny - ustawiany samodzielnie. W pełni wybieralny będzie również zakres działania systemu ABS oraz kontroli trakcji.
Stylistycznie nowy Speed Triple niewiele się zmienił względem starszego brata. To co najbardziej rzuca się w oczy, to nowa kanapa inspirowana tą z modelu Daytona 675 oraz przednia lampa, z opcjonalnymi swiatłami do jazdy dziennej. Poza tym linia motocykla została delikatnie odświeżona. W przypadku wersji S dostępne będą malowania: Diablo Red i Phantom Black, R'kę zaś ujrzymy w kolorach Crystal White i Matt Graphite.
Wersje Speed Triple S i Speed Triple R, poza wspomnianym wyżej kolorem, różnić się będą przede wszystkim zawieszeniem oraz dodatkami. Mówiąc w skrócie, Speed Triple R będzie dopasioną wersją S'ki, z montowanym seryjnie widelcem Ohlins NIX30 z przodu i amortyzatorem Ohlins TTX36 z tyłu, karbonowym błotnikiem, nakładką na bak oraz pługiem pod silnik. Sportowy charakter modelu oznaczonego literką R podkreślą także czerwone osłony chłodnicy oraz pomalowana na czerwono rama pomocnicza.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzePo prostu ¶wietny, tylko dlaczego nie stoi w moim gara¿u ?! :)
Odpowiedzwidocznie ciê na niego nie staæ :|
Odpowiedz