Kierowcy 2009: Ben Spies (USA), Tom Sykes (Wielka Brytania) Kierowcy 2010: James Toseland (Wielka Brytania), Cal Cratchlow (Wielka Brytania)
Yamaha po powrocie do serii Superbike w roku 2005 natychmiast otrzymała potwierdzenie tego, że R1, to motocykl zdolny do wygrywania z najlepszymi. Dwa zwycięstwa w wyścigach w roku 2005 oraz dwa w 2006 stały się zapowiedzią pierwszego tytułu w klasyfikacji konstruktorów w emocjonującym sezonie 2007. Przyniósł on ekipie Yamahy sześć pierwszych, dziewięć drugich oraz trzy trzecie miejsca. Znakomicie radzący sobie za sterami R1 Haga został wtedy sklasyfikowany na drugim miejscu w tabeli, przegrywając tytuł Mistrza Świata zaledwie o dwa punkty.
W roku 2008 Yamaha miała najmocniejszy motocykl w stawce czterocylindrowców. Wygrała siedem wyścigów. Troy Corser był drugi na koniec sezonu, Haga zajął trzecie miejsce na podium. Obaj znakomici kierowcy na koniec sezonu opuścili jednak stajnię Yamahy, a ich miejsce zajęli Ben Spies oraz Tom Sykes. Te zmiany oraz skonstruowana od podstaw nowa R1 zapowiedziały pełne odnowienie japońskiej marki w zmaganiach WSBK. Nowy team Yamaha Europe zachował swoją siedzibę we Włoszech. YZF-R1 w swym najnowszym wcieleniu to pojazd korzystający z technologii stosowanych w MotoGP, pozwalającymi na uzyskanie i zagospodarowanie mocy przeszło 215KM na tylnym kole. Najciekawszą zmianą w stosunku do poprzedniego modelu okazał się nowy wał korbowy o krzyżowym schemacie rozmieszczenia czopów wału korbowego.
Mistrzostwa dla Yamahy rozpoczęły się wspaniale wygrywając trzy z czterech wyścigów rozegranych w czasie dwóch pierwszych rund. Dla wszystkich stało się wtedy jasne, że Yamaha ma zarówno świetny motocykl, jak i doskonałego kierowcę. Przy wsparciu fabryki oznaczało to posiadanie wszystkich asów w rękawie potrzebnych do zdobycia tytułu. Niestety po tych pierwszych sukcesach przyszła seria porażek. Gleby i techniczne problemy wydawały się krzyżykiem, który ostatecznie postawić będzie trzeba na kolejnym tytule mistrzowskim. Ekipa uporała się jednak z problemami i wzięła do roboty w drugiej części sezonu. Spies szalał wygrywając wyścig za wyścigiem, co w połączeniu z problemami jakie dopadły rywali dało tytuł, wydarty rywalom w ostatnim wyścigu sezonu!
|
|
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze