Honda CBR1000RR Ten Kate Superbike
Kierowcy 2009: Carlos Checa (Hiszpania), Jonathan Rea (Wielka Brytania), Ryuichi Kiyonari (Japonia) W roku 2004 Honda była pierwszym litrowym czterocylindrowym japońskim motocyklem w światowej serii Superbike. W ciągu dwóch lat Japończycy osiągnęli swój ambitny cel, jakim było pokonanie Ducati, po czym wycofali się z wyścigów. Powrócili z nową strategią, która po dziś dzień pozostaje najskuteczniejszą wśród japońskich producentów biorących udział w mistrzostwach. Jest nią „namaszczona" firma z szeroką autonomią działania, reprezentująca koncern w wyścigach i finansowana przez Honda Europe. W przypadku WSBK chodzi oczywiście o firmę Gerrita ten Kate, która od roku 2004 po dzień dzisiejszy osiąga największe sukcesy z modelem Fireblade, wygrywając 26 wyścigów, cztery razy zdobywając wicemistrzostwo producentów oraz osiągając tytuł Mistrza Świata z Jamesem Toselandem w roku 2007. CBR1000RR w formie nadanej mu przez Ten Kate rozwija ponad 215KM na tylnym kole, choć z drugiej strony maszyna ta stwarzała więcej problemów z niezawodnością, niż w przypadku pozostałych producentów z Japonii, szczególnie na szybkich trasach. W roku 2009 z problemami borykał się Kiyonari, który na początku sezonu kilkakrotnie zjeżdżał do boksów w czasie pierwszych próbnych wyścigów, gdy okazywało się, że silnik traci ochotę do współpracy. W ostatnim czasie doszło także do starcia Ten Kate z poważnym rywalem z własnego podwórka Hondy, mianowicie firmą Stiggi. Satelicka ekipa wspomagana włoskim pomocnikiem Oral Engineering radziła sobie znakomicie chociażby w Australii, gdzie Leon Haslam przebił się na podium, konkretnie na trzecie miejsce. Do jazdy w tym teamie przymierzał się John Hopkins, Amerykanin startujący przez kilka sezonów w barwach Suzuki i Kawasaki w MotoGP. Niestety w ostatnim czasie świat obiegła wiadomość o rozwiązaniu zespołu z powodu braku środków do jego prowadzenia. Wygląda na to, ze Ten Kate będzie mogło skupić się na rywalizacji z „zewnętrznymi" przeciwnikami. Najlepszym kierowcą Hondy oceniając wyniki sezonu 2009 okazał się Jonathan Rea. Pięć razy na pudle i dwa zwycięstwa dały mu piąte miejsce w tabeli. Choć jest to zdecydowanie mniej, niż wyniki Ten Kate za czasów współpracy z Jamesem Toselandem, to komunikat dla rywali jest jasny - Honda ciągle jest w stanie wygrywać. W tym sezonie przekaz ten wraz z Rea umacniał będzie Niemiec Max Neukirchner, który po pechowym sezonie 2009 przesiada się z Suzuki na Hondę. |
|
||||
|
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Następna strona »
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze