Kierowcy 2009: Broc Parkes (Australia), Makoto Tamada (Japonia) Kierowcy 2010: Tom Sykes (Wielka Brytania), Chris Vermeulen (Australia)
2009 by³ dla Kawasaki wa¿nym sezonem. Japoñski koncern w g³o¶ny sposób da³ nogê z MotoGP i skupi³ siê w³a¶nie na zmaganiach Superbike. Potwierdzeniem tego by³o powo³anie dzia³u wy¶cigowego do pracy nad motocyklem i przekazanie go pod w³adanie Brytyjczyka Paula Birda.
W czterech ostatnich sezonach Kawasaki by³o oficjalnym dostawc± motocykli do teamu PSG-1 San Marino, który wykaza³ siê s³abymi osi±gniêciami. Zaledwie jedno zwyciêstwo w roku 2006 w Assen (mokry wy¶cig) i dwa trzecie miejsca. Rok 2008 okaza³ siê najgorszym dla zespo³u, przez co Kawasaki zdecydowa³o siê na zerwanie wspó³pracy z PSG-1 i wystawienie do wy¶cigów motocykli przygotowanych w Japonii pod nadzorem sztabu in¿ynierów z Akashi.
ZX-10R model 2009 to zmodernizowana wersja maszyny z roku 2008. Bazuj±c na sk±pej informacji technicznej udostêpnionej przez Zielonych w najnowszym wcieleniu motocykla zastosowano nowy system sterowania silnikiem i poprawione zawieszenie. Tradycyjnie do napêdu wykorzystano rzêdow± czwórkê, w tym przypadku osi±gaj±c± na kole ponad 200KM, których prze³o¿enie na wynik, jak siê okaza³o w roku 2009, wcale nie by³o takie proste.
Dwie pozosta³e ekipy ¶cigaj±ce siê na Kawasaki to ci±gle PSG-1 oraz Lucio Pedercini, obie na zupe³nie prywatnych zasadach, z samodzielnie przerobionymi maszynami.
Niezale¿nie od wszystkich starañ wk³adanych w rozwój konstrukcji du¿a Ninja pozostaje outsiderem w rywalizacji z pozosta³ymi producentami. ZX-10R w sezonie 2009 zaj±³ pierwsze, tyle ¿e od koñca, miejsce w klasyfikacji producentów. Gruntowne zmiany, które wprowadzono przed zbli¿aj±cym siê sezonem powinny jednak przynie¶æ zmiany. Istotn± rolê w ca³ej uk³adance odgrywaj± tak¿e kierowcy. Na sezon 2010 Kawasaki zatrudni³o Chrisa Vermulena, który odszed³ z MotoGP, a tak¿e Toma Sykesa reprezentuj±cego w ubieg³ym roku fabryczny zespó³ Yamahy.
|
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze