Kierowcy 2009: Broc Parkes (Australia), Makoto Tamada (Japonia) Kierowcy 2010: Tom Sykes (Wielka Brytania), Chris Vermeulen (Australia)
2009 był dla Kawasaki ważnym sezonem. Japoński koncern w głośny sposób dał nogę z MotoGP i skupił się właśnie na zmaganiach Superbike. Potwierdzeniem tego było powołanie działu wyścigowego do pracy nad motocyklem i przekazanie go pod władanie Brytyjczyka Paula Birda.
W czterech ostatnich sezonach Kawasaki było oficjalnym dostawcą motocykli do teamu PSG-1 San Marino, który wykazał się słabymi osiągnięciami. Zaledwie jedno zwycięstwo w roku 2006 w Assen (mokry wyścig) i dwa trzecie miejsca. Rok 2008 okazał się najgorszym dla zespołu, przez co Kawasaki zdecydowało się na zerwanie współpracy z PSG-1 i wystawienie do wyścigów motocykli przygotowanych w Japonii pod nadzorem sztabu inżynierów z Akashi.
ZX-10R model 2009 to zmodernizowana wersja maszyny z roku 2008. Bazując na skąpej informacji technicznej udostępnionej przez Zielonych w najnowszym wcieleniu motocykla zastosowano nowy system sterowania silnikiem i poprawione zawieszenie. Tradycyjnie do napędu wykorzystano rzędową czwórkę, w tym przypadku osiągającą na kole ponad 200KM, których przełożenie na wynik, jak się okazało w roku 2009, wcale nie było takie proste.
Dwie pozostałe ekipy ścigające się na Kawasaki to ciągle PSG-1 oraz Lucio Pedercini, obie na zupełnie prywatnych zasadach, z samodzielnie przerobionymi maszynami.
Niezależnie od wszystkich starań wkładanych w rozwój konstrukcji duża Ninja pozostaje outsiderem w rywalizacji z pozostałymi producentami. ZX-10R w sezonie 2009 zajął pierwsze, tyle że od końca, miejsce w klasyfikacji producentów. Gruntowne zmiany, które wprowadzono przed zbliżającym się sezonem powinny jednak przynieść zmiany. Istotną rolę w całej układance odgrywają także kierowcy. Na sezon 2010 Kawasaki zatrudniło Chrisa Vermulena, który odszedł z MotoGP, a także Toma Sykesa reprezentującego w ubiegłym roku fabryczny zespół Yamahy.
|
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze