Yamaha Tenere 700 2019. Nastêpca kultowej Teresy ju¿ oficjalnie!
Yamaha zaprezentowała oficjalnie Tenere 700, czyli następcę kultowego modelu XTZ 660 Tenere. Przez ostatni rok motocykl testowali na całym świecie najbardziej utytułowani zawodnicy sportów motocyklowych.
Na premierę Tenere 700 Yamaha kazała nam czekać cały rok - wystarczająco długo, aby wielu fanów Tenery zdołało skutecznie ostudzić swój zapał. W sieci znaleźliśmy wiele opinii, które mogłyby jednoznacznie wskazywać, że taka forma promocji modelu to chyba najgorsze, co Yamaha mogła zrobić.
A jednak premiera gotowego, produkcyjnego modelu każe nam sądzić, że oto patrzymy na sprzedażowy hit. Choć producent nie podał wprawdzie ceny motocykla, dostrzegamy w nim to, co było tak ważne w poprzedniku - prostotę, czołgową odporność i niewiarygodną poręczność.
Mimo wielu wspólnych genów, w Tenere 700 nie sposób dostrzec plastikowej delikatności modeli MT-07 czy MT-07 Tracer. Wszystko wygląda tutaj solidnie, choć jednocześnie nie topornie, jak w poprzedniku. Cieszą nas bardzo dwie rzeczy - wyższa niż w XTZ660 moc (74 zamiast 48 KM) oraz piękny gulgot dwucylindrowego silnika 689 cm3 w technologii crossplane.
Na plus zasługuje odważne zastosowanie dużych kół - 18- i 21-calowego. Od razu wiadomo, że Tenere 700 to nie jakaś tam asfaltowa księżniczka w terenowym dresie, ale prawdziwa Fiona bezdroży, rozkochana w błocie i niewygodach. Widać to także po panelu instrumentów, który zapewnia widoczność zarówno dla stojącej, jak i siedzącej pozycji, a poza tym ma kilka fajnych funkcji, typowych dla off-roadu.
16-litrowy zbiornik paliwa wystarcza na ponad 300 km, co oznacza spalanie na poziomie plus-minus 5 l/100 km. Możecie być pewni że to sprawdzimy. Poza tym, w stosunku do prototypu zmieniło się naprawdę niewiele. To wciąż ten sam, odjechany, a jednocześnie znany kształt rasowego dzika bezdroży.
Dane techniczne
silnik: | chłodzony cieczą, 4-suwowy, 4-zaworowy, DOHC, 2-cylindrowy |
pojemność skokowa: | 689 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 80 mm × 68,6 mm |
moc: | 54 kW / 74 KM przy 9000 obr/min |
moment obrotowy: | 68 Nm przy 6500 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk elektroniczny |
system chłodzenia: | ciecz |
smarowanie: | mokra miska olejowa |
rozrusznik: | elektryczny |
skrzynia biegów: | z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
sprzęgło: | mokre, wielotarczowe |
przeniesienie napędu: | łańcuch |
zawieszenie przednie: | odwrócony widelec teleskopowy |
zawieszenie tylne: | centralny amortyzator olejowy |
hamulec przedni: | hydrauliczny, dwutarczowy Ø 282 mm |
hamulec tylny: | hydrauliczny, z pojedynczą tarczą Ø 245 mm |
opona przednia: | 90/90 R21 M/C 54V M+S — Koła szprychowe Pirelli Scorpion Rally STR |
opona tylna: | 150/70 R18 M/C 70V M+S — Koła szprychowe Pirelli Scorpion Rally STR |
długość/szerokość/wysokość: | 2365 / 915 / 1455 mm |
zbiornik paliwa: | 16 litrów |
Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarzeTamten silnik by³ dobry i lekki, mocy mu nie brakowa³o. Czemu zrezygnowali z jednego garneczka? Ja podziêkujê, nie jestem zainteresowany.
OdpowiedzPoprzednia Tenerka mia³a identyczny skok zawieszenia i to by³ jej s³aby punkt. Nowa Tereska mia³a byæ nastawiona na off a zawieszenie poza odwróconym widelcem chyba bardziej nastawione na ...
OdpowiedzCze¶æ. Mam ma³± teresê i pierwsze co rzuca mi siê w oczy to w porównaniu z ni± nowa teresa to oferta znacznie bardziej sk³aniaj±ca siê w kierunku off roadowej turystyki. Malutkie symboliczne ...
OdpowiedzMy¶limy, ¿e z baczkiem 16 litrów to nie jest motocykl turystyczny.
OdpowiedzSkoki s³abe. Masa mia³a byæ oko³o 170 na suchu, a jest 205 brutto. Kolejna wtopa. Jak ktm 790 adv...
Odpowiedztaaa pojemnosc jak w mt-09 czytacie co piszecie??!!!!
OdpowiedzKluczowym parametrem, czyli mas±, jakos poki co sie nie chwala, wiec obawiam sie, ze nie ma sie czym zbytnio chwalic. Subframe spawany na stale do ramy to w terenowce tez niezbyt dobry pomysl. Juz...
Odpowiedz205 kg.
Odpowiedz