WMMP wracają do Poznania już w ten weekend!
Po ponad dwumiesięcznej przerwie WMMP wracają do Poznania z tourne po Czechach. Wielu zawodników, aż rwie się do walki i nadrabiania straconych punktów. Może być naprawdę ciekawie.
Najgłośniej będzie pewnie na paddocku o nieobecnych, kontuzjowanych zawodnikach. Sławek Grausam, Paweł Szkopek i Guillaume Dietrich powoli wracają do zdrowia po kontuzjach z Mostu i Mistrzostw Francji. Ten ostatni będzie miał zastępstwo, na jego miejsce na zbliżającą się podwójną rundę zespół Suzuki GRANDys Duo zaangażował Belga Sebastiena Le Grella. Wcześniej informowaliśmy was, że na liście potencjalnych kandydatów są Fredy Foray, Vincent Phillip czy Bary Veneman. Jak się później okazało ich przyjazd do Polski został zablokowany przez firmę Dunlop, która zmieniła datę testów opon przed Bol d'Or. Wczoraj okazało się, że do Poznania przyjedzie Sebastien, zawodnik, który w 2000 roku startował w „królewskiej" klasie Grand Prix (wtedy były to jeszcze motocykle o pojemności 500ccm i był dwudziesty w klasyfikacji generalnej), więc będzie to pierwszy zawodnik w Polsce z taką przeszłością. Ma na swoim koncie też sporo startów w Mistrzostwach Świata Supersport i sukcesy w europejskim Pucharze BMW. Jak przyznał sam zawodnik w rozmowie ze Ścigacz.pl nie zna naszego toru, ani motocykla, ale będzie się starał godnie zastąpić Guillaume. Absencja Francuza stwarza szanse dla pozostałych zawodników, na nadrobienie strat punktowych. Nie grozi nam już sytuacja, że w sierpniu poznamy wszystkich mistrzów. Ken Jensen i Janusz Oskaldowicz z LW Bogdanka, Robert Michalczewski (FastBiker.pl) i Irek Sikora mają szanse wyjść nawet na prowadzenie klasyfikacji generalnej, jeżeli któryś z nich wygra oba wyścigi. Ten ostatni powinien zjawić się w Poznaniu już z motocyklem BMW, ale utrudnieniem dla niego będzie kontuzja, której nabawił się w Rijece. W pełni sił nie jest też Janusz Oskaldowicz, ale on jak zawsze zapowiada walkę do ostatniej kropli krwi. Namieszać może też nowy nabytek LW Bogdanka Thomas Nielsen, a do dziś nie jest potwierdzony start w tej klasie Kennego Foray.
Francuz był też brany pod uwagę przy poszukiwaniach zastępstwa dla Dietricha, ale priorytetem dla niego i zespołu jest tytuł w Superstock 600, a jego występ byłby raczej treningowy. A będzie miał co robić w Poznaniu, ponieważ mimo nieobecności Pawła Szkopka reszta jest bojowo nastawiona do walki o najwyższy stopień podium. Daniel Bukowski (LW Bogdanka) jest na fali i po kolejnym sukcesie w Alpe Adria z pewnością będzie chciał pokazać plecy wszystkim na swoim podwórku. Groźny będzie też Marek Szkopek (OKI Castrol Triumph Szkopek), który z wyścigu na wyścig jeździ coraz szybciej. Jednak młodzieży harcować nie pozwolą bezkarnie ci bardziej doświadczeni. Tomek Kędzior (Creative Honda Ever) i Marcin Kałdowski (LW Bogdanka), którzy w Czechach niezbyt obficie zasili swoje konta punktowe teraz muszą wziąć się ostro do roboty, jeśli nadal chcą myśleć poważnie o dobrej pozycji na koniec roku.
W Superstock 1000, jadącej razem z klasą Superbike też mamy w ten weekend dwa wyścigi o dużą stawkę. Po trzech rundach sytuacja w klasyfikacji generalnej jest dość napięta i w miarę komfortową pozycję ma tylko lider, Gwen Giabbani (Suzuki GRANDys Duo), który ma dwadzieścia sześć punktów przewagi nad Bartkiem Wiczyńskim (FastBiker.pl) i trzydzieści dwa nad Adasiem Badziakiem ( Suzuki POLand POSITION). Giabbani, prawie Mistrz Świata Endurance 2009 będzie jednak musiał przygotować się na ostrą walkę. Badziak podbudowany wynikami z Czech tym razem w Poznaniu chce powalczyć o zwycięstwo i jak sam mówi niestraszny mu ani deszcz, ani upał. Trudniej będzie miał Bartek, który przeszedł wreszcie operację ręki i sam nie wie jak będzie ona się spisywała w ten weekend, ponieważ później będzie już tylko lepiej. Wszyscy liczą też, że w Poznaniu obudzi się wreszcie Marcin Walkowiak (LW Bogdanka), który z Czech przywiózł raptem cztery punkty. Miejmy nadzieję, że wyciągnął doświadczenia ze startu w pucharze FIM i będzie walczył o zwycięstwo, ponieważ tylko podwójny sukces przedłuża jego szanse na obronę tytułu.
Emocji nie powinno zabraknąć też w klasach Pucharu Polski, a w szczególności Rookie 600. Tam pierwszą trójkę (Marcin Kondratowicz, Artur Wielebski, Piotr Passek) dzielą raptem dwa punkty i kolejność tych panów na mecie niedzielnego wyścigu ustali klasyfikację generalną na następny miesiąc. W „dużych" Rookie wyścigi też są ciekawe, ale jedynym pewniakiem jest tam to, że pierwszy w klasyfikacji generalnej jest Adam Rajek. Problem w tym, że PZM jeszcze nie zweryfikował wyników z czeskich rund. Komplikacja polega na tym, że startowało tam kilku zawodników, którzy w latach ubiegłych przekroczyli limit czasowy i nie powinni już startować w Pucharze Polski, a co za tym idzie zdobywać punktów.
Weekend zapowiada się bardzo ciekawie, do wyżej opisanych musimy przecież dodać klasy markowe, a to gwarantuje już prawdziwy wulkan emocji. Miejmy tylko nadzieję, że tym razem pogoda będzie współpracować i wszystko przebiegnie jak należy. Relacje z zawodów jak zawsze codziennie na Ścigacz.pl
Harmonogram zawodów:
CZWARTEK, 30.08.2009r.
08.00 - 19.00 - czynne biuro zawodów
12.00 - 18.00 - odbiór techniczny
Treningi dowolne płatne
12.00 - 12.25 - Puchar Yamahy R1 i R6
12.30 - 12.55 - Puchar Suzuki GSX-R 600 i 1000
13.00 - 13.25 - klasy Mistrzostw Polski
13.30 - 13.55 - Puchar Polski klasa Rookie 600 i pow.600
14.00 - 14.25 - Puchar Polski klasa Pretendent
14.30 - 14.55 - Puchar Hondy CBR 125 i Hornet
15.00 - 15.25 - Puchar Yamahy R1 i R6
15.30 - 15.55 - Puchar Suzuki GSX-R 600 i 1000
16.00 - 16.25 - klasy Mistrzostw Polski
16.30 - 16.55 - Puchar Polski klasa Rookie 600 i pow.600
17.00 - 17.25 - Puchar Polski klasa Pretendent
17.30 - 17.55 - Puchar Hondy CBR 125 i Hornet
PIĄTEK, 31.07.2009r.
08.00 - 19.00 - czynne biuro zawodów
08.00 - 18.00 - odbiór techniczny (przerwa 12.15 - 12.45)
Treningi dowolne płatne
09.00 - 09.25 - Puchar Yamahy R1 i R6
09.30 - 09.55 - Puchar Suzuki GSX-R 600 i 1000
10.00 - 10.25 - klasy Mistrzostw Polski
10.30 - 10.55 - Puchar Polski klasa Rookie 600 i pow. 600
11.00 - 11.25 - Puchar Polski klasa Pretendent
11.30 - 11.55 - Puchar Hondy CBR 125 i Hornet
11.55 - 13.00 - przerwa organizacyjna
12.20 - 12.40 - obowiązkowe szkolenie dla zawodników bez licencji - miejsce: pomieszczenie komisji technicznej
Treningi kwalifikacyjne
13.00 - 13.30 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Yamaha R1 i R6
13.35 - 14.05 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Suzuki GSX-R 600 i 1000
14.10 - 14.40 - I trening kwalifikacyjny kl. Superstock 600
14.45 - 15.15 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Honda Hornet
15.20 - 15.50 - I trening kwalifikacyjny kl. Superstock 1000 i Superbike
15.55 - 16.25 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Rookie 600
16.30 - 17.00 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Rookie pow. 600
17.05 - 17.35 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Pretendent
17.40 - 18.00 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Hondy CBR 125
SOBOTA, 1.08.2009r.
08.00 - 19.00 - czynne biuro zawodów
08.00 - 13.30 - odbiór techniczny
08.30 - 08.50 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Hondy CBR 125
08.55 - 09.25 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Yamaha R1 i R6
09.30 - 10.00 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Suzuki GSX-R 600 i 1000
10.05 - 10.35 - II trening kwalifikacyjny kl. Superstock 600
10.40 - 11.10 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Honda Hornet
11.15 - 11.45 - II trening kwalifikacyjny kl. Superstock 1000 i Superbike
11.50 - 12.20 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Rookie 600
12.25 - 12.55 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Rookie pow. 600
13.00 - 13.30 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Pretendent
13.30 - 14.30 - przerwa organizacyjna
Wyścigi:
14.45 Superstock 1000 i Superbike 16 okrążeń
15.45 Puchar Honda Hornet 7 okrążeń
16.25 Puchar Yamaha R1 i R6 9 okrążeń
17.10 Puchar Suzuki GSX-R 600 i 1000 9 okrążeń
17.55 Puchar Polski klasy Pretendent 7 okrążeń
19.00 - egzamin na licencję B
NIEDZIELA, 2.08.2009r.
07.30 - otwarcie biura zawodów
08.15 - 08.25 - rozgrzewka Pucharu Hondy CBR 125
08.30 - 08.40 - rozgrzewka Pucharu Honda Hornet
08.45 - 08.55 - rozgrzewka Pucharu Suzuki GSX-R 600 i 1000
09.00 - 09.10 - rozgrzewka kl. Superstock 600
09.15 - 09.25 - rozgrzewka Pucharu Yamaha R1 i R6
09.30 - 09.40 - rozgrzewka kl. Superstock 1000 i Superbike
09.45 - 09.55 - rozgrzewka Pucharu Polski klasa Rookie 600
10.00 - 10.10 - rozgrzewka Pucharu Polski klasa Rookie pow. 600
10.30 - otwarcie zawodów
11.00 Puchar Suzuki GSX-R 600 i 1000 9 okrążeń
11.45 Puchar Yamaha R1 i R6 9 okrążeń
12.30 Puchar Hondy CBR 125 7 okrążeń
13.10 Superstock 600 15 okrążeń
14.05 Puchar Honda Hornet 7 okrążeń
14.45 Superstock 1000 i Superbike 16 okrążeń
15.45 Puchar Polski kl. Rookie 600 10 okrążeń
16.30 Puchar Polski kl. Rookie pow. 600 10 okrążeń
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze