W całej Unii Europejskiej ograniczenie do 30 km/h w terenie zabudowanym?
Pierwsze było hiszpańskie Bilbao, wraz z kilkoma innymi miastami od 2021 także w Brukseli zostanie wprowadzone ograniczenie do 30 km/h w całym mieście...
Strefy tempo 30 są już także w Polsce. Obniżenie prędkości z 50 km/h do 30 km/h ma na celu poprawę bezpieczeństwa, głównie pieszych i rowerzystów. Potrącenie przy prędkości 30 km/h daje pieszemu 90% szans na przeżycie, w przypadku aktualnych limitów, ta szansa spada do 50%.
Wraz z ustawieniem znaków zmieniona zostanie także infrastruktura drogowa - pojawią się progi zwalniające, radary oraz podniesienia skrzyżowań i przejść dla pieszych. Skuteczność rozwiązań można zobaczyć w Helsinkach gdzie na większości obszaru obowiązuje wspomniana strefa-w ubiegłym roku na ich terenie nie zginął żaden pieszy ani rowerzysta.
Czy to oznacza, że przepisy zostaną zmienione na terenie całej Unii Europejskiej? Naszym zdaniem w perspektywie czasu i wobec rozwoju transportu zbiorowego sprawa wydaje się nieunikniona...
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzerowerzystów którzy będą jechac droga zamiast obok wybudowana droga rowerową? czy jeżdżących bez świateł nocą czy tez bez sygnału zamiaru wykonania skretu zjeżdżających na pasach na chodnik czy z ...
OdpowiedzTylko że samochód zwykle spala mniej, jadąc np. 50 km/h na piątce niż 30 km/h na trójce, o dwójce nie wspominając. Większe zużycie paliwa, tym samym wyższa emisja - to oczywiście może oznaczać ...
OdpowiedzBędziemy chronić pedalazy którzy jeżdżą jak by cała droga należała do nich, nie przestrzegają przepisów bo przecież są ponad prawem, i pieszych którzy chodzą jak bydło po chodnikach i przejściach,...
OdpowiedzŚledziłem ten portal od lat, odblokowałem adblocka, ale ostatnio poziom tak spadł, że niestety muszę przestać tutaj zaglądać. Clickbait goni clickbait. Życzę wam wszystkiego dobrego i abyście...
Odpowiedz