Triumph Rocket III to trzy cylindry ustawione w rzędzie. Starszy Rocket miał jednak \"tylko\" 2300 cm3, a ten najnowszy może się pochwalić jednostką o pojemności skokowej blisko 2500 cm3. Pierwszy Triumph Rocket III pojawił się na rynku w roku 2004 i od początku szokował potężnym silnikiem.
Aktualnie do wyboru mamy dwie wersje różniące się wyglądem, pozycją za kierownicą i dodatkami. Triumph Rocket III R oferuje bojową, wręcz chuligańską pozycję z cofniętymi podnóżkami. Rocket III GT jest z kolei bardziej komfortowy, z pozycją typową dla cruisera i podnóżkami wysuniętymi do przodu. Wersja GT ma m.in. oparcie dla pasażera, małą szybę, czy podgrzewane manetki w standardzie.
Rocket III na rok 2020 ma zupełnie nową, tym razem aluminiową ramę, która jest o połowę lżejsza od swojej poprzedniczki. W czasach, kiedy wielu producentów coraz częściej szuka oszczędności, uciekając się do najróżniejszych sztuczek pozwalających obniżyć koszt produkcji, Triumph konsekwentnie rozpieszcza nas wykończeniem na poziomie premium. Niewiele tu elementów plastikowych, za to tych wykonanych ze szczotkowanego aluminium można znaleźć całkiem sporo. W wielu miejscach pojawia dyskretnie wkomponowany logotyp Triumpha. Dopracowane i przemyślane detale cieszą oko.
Jakie to uczucie mieć pomiędzy nogami silnik o pojemności 2500 cm3? Uczucie jest dość wyjątkowe, bo nie dość, że silnik potężny, to na dodatek bardzo specyficzny – trzy cylindry ustawione wzdłuż osi motocykla.
Maksymalnie mamy tu 221 Nm przy 4000 obr/min, ale warto dodać, że w zakresie od 2500 do prawie 6000 obr/min jednostka cały czas generuje powyżej 200 Nm. To potężny moment obrotowy, z jakim nie spotkacie się w żadnym innym seryjnie produkowanym motocyklu. Moc maksymalna to 167 KM. Patrząc w tabelkę z danymi technicznymi można się spodziewać ciągłej walki o życie i nieustannej utraty przyczepności tylnego koła przy każdym śmiałym odkręcaniu roll-gazu. W praktyce okazuje się, że wszystko jest pod pełną kontrolą.
Przeczytaj nasze testy i recenzje motocykla Triumph Rocket III z różnych lat. Poznaj filmy i wrażenia z jazdy najnowszymi Rocketami. Zobacz też, jak Rocket 3 wypada na tle konkurenta - BMW R18. Wszystkie artykuły są dostępne w linkach po lewej stronie.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze