Technologie motocykli elektrycznych Energica dostêpne dla ka¿dego. Producent podzieli siê wiedz±
Producent motocykli elektrycznych Energica rusza z programem Energica Inside, który ma na celu podzielenie się wiedzą ze wszystkimi chętnymi firmami. Takie działanie może przyspieszyć elektryfikację rynku motocykli.
Włoski producent motocykli elektrycznych Energica wsławił się przede wszystkim tym, że od początku tworzy z Dorną klasę MotoE, a więc wyścigi motocykli elektrycznych odbywające się przy cyklu MotoGP. Dzięki temu Włosi mogli opracować i dopracować technologie oraz zaprezentować ofertę sportowych maszyn elektrycznych. Producent przeszedł niedawno pod władanie firmy Ideanomics, która kupiła łącznie 93,63 proc. udziałów.
Choć Włosi zawsze podkreślają, że są pionierami w świecie motocykli elektrycznych i kreują się na liderów rynku, to nie podaje dokładnych liczb sprzedanych egzemplarzy. Z ostatniej prezentacji dla inwestorów datowanej na lipiec 2021 r. wiadomo, że producent ma sieć 88 salonów, a sprzedaż w 2020 r. wynosiła 6 mln euro, co dało wzrost o 91 proc. w porównaniu z rokiem fiskalnym 2019.
Dzięki programowi Energica Inside marka chce pomóc wszystkim producentom, którzy chcą przyspieszyć wprowadzenie elektrycznych motocykli do swojej oferty. Chodzi o pomoc w rozwoju takich komponentów jak napęd i modułowe konstrukcje silników. To drugie rozwiązanie już przedstawiła marka LiveWire i wydaje się, że to może być przyszłością motocykli elektrycznych. Dzięki temu będzie można zmaksymalizować ofertę i zminimalizować koszty opracowania nowych modeli. Wystarczy odpowiednio ułożyć klocki. Doświadczenie zdobyte w MotoE sprawia, że na pewno znajdą się chętni do skorzystania z oferty włoskiego producenta.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze