Energica Motor Company. Od jednego sukcesu do nastêpnego
Energica Motor Company to włoski producent motocykli zasilanych prądem, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem odbiorców. Firma powstała w 2010 roku we włoskiej Modenie i od tej pory bardzo szybki pnie się w górę. Teraz publikuje optymistyczne, wstępne dane sprzedażowe za ostatni rok.
Energica przyjrzała się swoim prognozom na 2022 rok i zauważyła, że są mocno niedoszacowane. Finalnie okazało się, że wzrost sprzedaży jednostkowej - w porównaniu do 2021 roku, wyniósł aż 52 proc., natomiast skok w przychodach z motocykli o 67 proc. Kolejna zmiana to ogromne zainteresowanie zamówieniami przedpremierowymi.
Bezapelacyjnym hitem okazała się Experia Green Tourer. Zamówienia tego modelu osiągnęły 55 proc. całego wolumenu sprzedaży Energica w 2022 r., a jednocześnie fakt ten gwarantuje mocny start w 2023 r., oczywiście w miarę zwiększania produkcji.
Korzystając z dziesięcioletniego doświadczenia w zakresie pojazdów elektrycznych, Energica Inside podpisała już nowe umowy z dużymi międzynarodowymi producentami OEM. Jednym z nich jest największy w USA producent ciągników elektrycznych, firma Solectrac.
W 2022 r. region EMEA oraz Azji i Pacyfiku zyskał 33 nowe punkty sprzedaży, w USA przybyło 15 punktów. W obecnym miesiącu Energica może się pochwalić już 135 lokalizacjami dla dealerów i importerów własnych jednośladów. Plany ekspansji na rynki światowe na rok 2023 są w toku — pierwsza partia motocykli Energica ma trafić do Japonii i Australii jeszcze w obecnym kwartale.
Enegica zyskała również za sprawą jednej, ale bardzo specyficznej transakcji. Chodzi o zakup przez indonezyjską policję narodową 88 motocykli Energica EsseEsse9+. Maszyny zostały wykorzystane w listopadzie ubiegłego roku podczas szczytu G20 na Bali, co wywołał zainteresowanie tymi pojazdami, w tym również przez czynniki oficjalne.
Zarząd Energica jest przekonany, że pozytywne trendy widoczne w sprzedaży i przychodach będą trwały również w 2023 roku. Dobrą decyzją było także wprowadzenie nowej, wspomnianej jednostki biznesowej Energica Inside, która skupia się na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie e-mobilności. Dalsza rozbudowa sieci dealerskiej jest nieunikniona. W Polsce importerem elektrycznych motocykli Energica zajmuje się firma Motors z Warszawy.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeNajtanszy model Energica EsseEsse 9 to wydatek okolo 130 tys. zlotych za nakeda o realnym zasiegu poza miastem na poziomie 140 km, masie 270 kg i czasie "szybkiego" ladowania pomiedzy 0,5-1,5 godziny.
Odpowiedz