Techno-cruiser. Nowa Honda Rebel otrzyma silnik Africa Twin?
W sieci pojawiły się pogłoski o możliwym rozwoju Hondy Rebel w kierunku silnika o większej pojemności oraz nowego pakietu elektroniki. Bazą dla nowego cruisera mogłyby by być podzespoły z modelu Africa Twin 1100.
Niedawno pisaliśmy o planach stworzenia kolejnych modeli korzystających z dwucylindrowego silnika Honda Africa Twin 1100. Wiele wskazuje na to, że przynajmniej jeden z nich mógłby być próbą powrotu Japończyków do segmentu większych cruiserów, gdzie mogłyby konkurować z niektórymi modelami Harleya, Indiana czy Triumpha. Nie będzie to jednak raczej powrót w blasku chromu, tylko najnowszej technologii połączonej z klasyczną linią.
Jednym z najbardziej prawdopodobnych wariantów jest nowa Honda Rebel. Dotychczasowy model o tej nazwie to motocykl na kategorię A2, wyposażony w rzędowego twina o pojemności 471 cm3 i przepisowej mocy ok. 48 KM. Jednostka napędowa zapożyczona z Africa Twin oznacza podwojenie tych parametrów. Będzie więc wymagała całkiem nowego podwozia, zawieszenia oraz wyposażenia dodatkowego.
Możemy się spodziewać zwłaszcza rozbudowanego pakietu elektroniki, opartej na jednostce IMU, czyli ABS-u i kontroli trakcji działających w zakrętach. Tempomat i system bezkluczykowy są również bardzo prawdopodobną opcją. Przy zachowaniu minimalistycznego stylu obecnego modelu CMX 500 Rebel cena tej maszyny powinna zostać ustalona na poziomie ok. 60 tysięcy zł. Jeśli sytuacja z pandemią się unormuje, będziemy wypatrywać Hondy Rebel 1100 na jesiennych targach.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze