tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda pracuje nad nowym tylnym skrzydłem redukującym opór powietrza
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda pracuje nad nowym tylnym skrzydłem redukującym opór powietrza

Autor: Janusz Bębenek 2020.04.14, 16:22 Drukuj

Niewielkie tylne skrzydło, w które wbudowane jest oświetlenie LED to jeden z najnowszych projektów Hondy, który właśnie trafił do urzędu patentowego. Przewidziano w nim również montaż niewielkiej torby podróżnej dla nieco mniej szybkich użytkowników. 

W ostatnim czasie działy projektowe w poszczególnych fabrykach mocno skupiają się na dopieszczaniu aeordynamiki motocykli. Modne są zwłaszcza specjalne skrzydełka montowane w przedniej części pojazdu. Tymczasem tył jest równie ważny - powstające za plecami kierowcy zawirowania powietrza zwiększają opór i jednocześnie zmniejszają docisk. Przez wiele lat "wygładzano" strugi powietrza opływające motocykl przez budowanie masywnych ogonów o regularnych kształtach. Teraz modne są bardzo krótkie zadupki, które stały się sporym wyzwaniem dla specjalistów od aerodynamiki. 

NAS Analytics TAG

CFAGHMPC3JAQZGSGJVYJXONAQI

Jednym z motocykli, które mają bardzo precyzyjnie zaprojektowany tył pod względem regulacji przepływu powietrza, jest Ducati Panigale V4. Teraz podobną ścieżką podąża Honda. Na najnowszych szkicach patentowych widać kompletny projekt tylnej części motocykla szosowego, przewidzianej dla jednoosobowego pojazdu. Sam zadupek jest małą i płaską platformą, z której wyrasta skrzydło tworzące pełną obręcz, wzmocnioną na środku niewielkim wspornikiem. Precyzyjnie dobrane kąty i rozmiary tego elementu optymalizują opływ powietrza i zwiększają siłę dociskającą tył motocykla do nawierzchni. 

OKWVRTTQCVDFROFSBYPGKXVSMQ

Taki układ wyklucza oczywiście zabranie pasażera lub przymocowanie bagażu. Dlatego w sytuacjach, kiedy zabranie ze sobą kilku rzeczy będzie niezbędne, będzie można skorzystać z równolegle zaprojektowanej przez Hondę niewielkiej torby, montowanej wewnątrz elementu aerodynamicznego. Zminimalizuje to oczywiście jego skuteczność, ale w czasie jazdy z niższymi prędkościami nie będzie odczuwalne. Przewidujemy, że taki tył może być w przyszłości stosowany w motocyklach Hondy o sportowym charakterze, ale jednak z przeznaczeniem na drogi publiczne. Świadczy o tym wbudowane oświetlenie w technologii LED oraz niewielki uchwyt na tablicę rejestracyjną.

2NDVWREI3BDOTEL6NORNKAFKZU

2YEKNV2KBVAEJG4E6NPBNDSREQ

32GSHCX565E2JJXUGA4HQKUQBQ

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę