Honda pracuje nad dwoma nowymi nakedami z silnikiem od Africa Twin
Rzędowy twin z modelu Africa Twin to zbyt smaczny kąsek, by nie wykorzystać go w kolejnych motocyklach. Honda złożyła wnioski patentowe zawierające dwie przystosowane do tej jednostki ramy maszyn typu naked, jedna nieco w stylu retro, druga o bardziej sportowym charakterze.
Opracowanie, testy i homologacja nowego silnika to tysiące godzin pracy i wiele milionów dolarów, dlatego wspólne jednostki napędowe dla kilku modeli to częsta praktyka nawet wśród największych producentów. Honda ma w swojej ofercie kilka takich "rodzin", opartych na tym samym silniku - CB500 w wersjach F, R oraz X, NC750 - S, X oraz skutery Integra i X-ADV czy CB650R i CBR650R. Póki co jednym z rodzynków z silnikiem na wyłączność jest Africa Twin, w najnowszej wersji napędzana rzędową dwójką o pojemności 1084 cm3 i mocy 102 KM.
Ten typ silnika znakomicie sprawdziłby się również w maszynach typowo szosowych i Honda również to dostrzegła. W złożonych niedawno dokumentach patentowych znajdują się projekty dwóch ram, przystosowanych do jednostki Africa Twin. Pierwsza z nich to klasyczna stalowa rama kołyskowa z podwójną rurą na dole i pojedynczą na górze. Znakomita baza do nakeda w stylu retro.
Druga rama składa się z dwóch części - stalowej kratownicy z przodu oraz aluminiowej części tylnej z mocowaniem wahacza. Ma ona już na pierwszy rzut oka bardziej sportowy charakter i mogłaby posłużyć do zbudowania modelu nieco w charakterze CB1000R. Oba projekty zawierają identyczne widelce, wahacze oraz ustawienia kanapy.
Nie wiadomo, czy Honda ostatecznie zdecyduje się na wprowadzenie na rynek tego typu maszyn. Wnioski patentowe zostały już złożone, musimy poczekać na dalsze informacje.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeCiekawe kiedy siê obudz± i zacz± my¶leæ nad wype³nieniem luki w klasie adventure o pojemno¶ci 650-850cm3 (mniejsza Afryka, stary dobry Transalp). Aktualnie s± daleko w tyle za konkurencj±, wielka ...
Odpowiedz