tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Skok w przeszłość. Honda pracuje nad nakedem z niewielkim V-twinem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Skok w przeszłość. Honda pracuje nad nakedem z niewielkim V-twinem

Autor: Janusz Bębenek 2020.05.12, 11:16 Drukuj

Honda ma na swoim koncie fantastyczne widlaste twiny, jednak w ostatnich latach całkowicie porzuciła ten układ silnika. Ujawnione niedawno dokumenty patentowe dają jednak nadzieję na powrót klasycznego modelu z V-ką średniej pojemności. 

Silniki w układzie V-twin są naszym prywatnym zdaniem jednymi z najbardziej ekscytujących jednostek napędowych, jakie można zamontować w motocyklu. Wygląd, dźwięk i fantastyczna charakterystyka zgromadziły przy tych konstrukcjach grono wiernych fanów. Honda również miała w swojej historii wiele przykładów na bardzo udane V-ki, jak chociażby pierwsze dwie generacje Africa Twin, cała rodzina Transalp, Revere i Deauville czy sportowa VTR1000F, której litrowy silnik powędrował później do dużego turystyka Varadero. 

NAS Analytics TAG

Obecnie ostatnie V-twiny w ofercie Hondy pozostały tylko w przeznaczonych na rynek amerykański cruiserach Shadow i Fury, w Europie całkowicie wyparły je jednostki rzędowe i V4. Ujawnione niedawno dokumenty patentowe pokazują jednak V2 umiejscowiony w klasycznym nakedzie. Czyżby powrót do przeszłości?

Biorąc pod uwagę aktualne trendy, spodziewalibyśmy się nowej maszyny z rodzine Neo Sports Cafe, na rysunku widać jednak motocykl o znacznie bardziej tradycyjnych kształtach, przypominających dawną NTV650 Revere. Opis dokumentu wspomina o konstrukcji wielocylindrowej i dwóch tłokach, jest to więc ewidentnie V2, a nie V4. Proporcje silnika wskazują, że mieści się on raczej w średniej klasie pojemnościowej. 

Wniosek patentowy na ten motocykl został złożony już w 2018 roku, lecz ujawniono go dopiero teraz. Nie wiemy, jak potoczą się jego dalsze losy - czy zostanie skierowany do dalszych prac, czy w związku z rodzącym się kryzysem niestety uśmiercony. Pozostaje czekać na dalsze ruchy Hondy. 

Więcej informacji o motocyklach Honda znajdziecie na stronie www.honda.pl/motorcycles

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę