QJ SRT 800SX - ADV na polsk± kieszeñ
W dynamicznym i wysoce konkurencyjnym świecie motocykli typu Adventure, premiera nowego jednośladu od QJ Motor, czyli SRT 800SX stanowi kluczowy moment. Celem chińskiego giganta produkującego motocykle, jest zdobycie szturmem nowego rynku jakim jest Polska.
To śmiałe posunięcie, biorąc pod uwagę, że w tej przestrzeni dominują doświadczeni gracze, tacy jak Yamaha, Honda, Aprilia, KTM, Triumph i Suzuki, a każdy z nich ma lojalnych fanów i udokumentowane osiągnięcia. SRT 800SX, dzięki zaawansowanym technologii i konkurencyjnej strategii cenowej, stara się rzucić wyzwanie tym ustalonym normom, oferując nam alternatywę, która zapewnia zarówno dobre osiągi, jak i sprawdzoną funkcjonalność.
Sercem SRT 800SX jest dwucylindrowy, 8- zaworowy, rzędowy silnik o pojemności 799 cm ³. Wał korbowy o najdłuższym skoku w tej kategorii (65,7 mm) pozwala uzyskać lepszą sprawność termodynamiczną. Jest to ważne, ponieważ silnik ten osiąga aż 92,5 KM przy 9000 obr./min i 77 Nm momentu obrotowego przy 8000 obr./min.
Dzięki precyzyjnemu dostrojeniu wtrysku zużycie paliwa wynosi średnio tylko 4,7 litra na 100 km. Moc przekazywana jest na tylne koło za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni biegów ze sprzęgłem antyhoppingowym, co zapewnia dodatkową wygodę. Zawieszenie o dużym skoku, składające się z widelca USD marki Marzocchi z przodu i pojedynczego amortyzatora monoshock z tyłu. Tylny amortyzator współpracujący ze sztywnym aluminiowym wahaczem posiada szeroki zakres regulacji napięcia sprężyny.
Wyposażenie QJ SRT 800SX
Zaprojektowany z myślą o podróżach długodystansowych, QJ MOTOR SRT 800SX jest wyposażony w duży zbiornik paliwa o pojemności 24 litrów, który zapewnia całkiem duży zasięg pomiędzy tankowaniami.
Przestronne i ergonomicznie ukształtowane siedzenie kierowcy posiada funkcję podgrzewania, co jest bardzo przydatne w chłodniejszych okresach użytkowania motocykla. Wysokość siedzenia kierowcy wynosi 850 mm. Dla zapewnienia wygody pasażera, tylne siedzenie dla umieszczono w nieco wyższej pozycji. Do grzanej kanapy dołączają grzane manetki, dodatkowo osłaniane przez plastikowo-aluminiowe handbary.
Kokpit to duży 7-calowy kolorowy wyświetlacz TFT poza standardowymi informacjami podaje również wartość ciśnienia w oponach i temperaturę zewnętrzną. Panel TFT posiada czujnik dostosowujący jego jasność do pory dnia i oświetlenia zewnętrznego. Motocykl ma możliwość połączenia się z telefonem komórkowym, odbierania połączeniach przychodzących oraz korzystania z nawigacji GSM. Pod panelem znajduje się również port USB umożliwiający ładowanie urządzeń elektronicznych.
Ważnym elementem każdego motocykla jest układ hamulcowy. Marka QJ Motor postawiła na sprawdzone rozwiązania. Przednie i tylne zaciski hamulcowe w modelu SRT 800SX dostarczane są przez renomowaną markę BREMBO. Układ hamulcowy wyposażony jest w system ABS dual marki BOSCH. Radialna pompa hamulcowa i tarcze japońskiej marki SUNSTAR zapewniają dużą i precyzyjnie dozowaną siłę hamowania.
W modelu SRT 800SX zastosowano felgi ze szprychami mocowanymi na zewnątrz oraz opony bezdętkowe marki MAXXIS MAXVENTURE zaprojektowane specjalnie do tego typu motocykli. Opony te oferują komfort, stabilność, trwałość oraz charakteryzują się bardzo dobrym odprowadzaniem wody. Dzięki użyciu najnowocześniejszej technologii opony te zapewniają doskonałą przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
QJ Motor SRT 800SX w praktyce
Test SRT 800SX odbywał się w niecodziennych, jak na zimowe testy, warunkach, bo w Polsce i to na dodatek w górach. Lądek Zdrój jeszcze czegoś takiego nie widział. Mijani po drodze narciarze, niosący swój sprzęt, byli w szoku, kiedy mijały ich motocykle.
Trudne warunki to poligon doświadczalny dla motocykla, ale też wyzwanie dla dziennikarzy. Drogi brudne i śliskie, gdzie nawet najlepsze opony potrafią powiedzieć pas. QJ Motor SRT 800SX to ciężki motocykl i zdecydowanie nie dla początkujących jeźdźców. Wymaga pewności w prowadzeniu. Oddaje za to frajdę z pokonywania zakrętów, zwłaszcza tych w górach, gdzie jest różnica poziomu terenu. Duży motocykl, to i dużo miejsca na nim, dla kierowcy i pasażera. Dzięki oferowanym dedykowanym kufrom, możecie zaplanować długą drogę.
Podnóżki kierowcy zostały umieszczone lekko do tyłu względem osi w jakiej siedzimy. To sprawia, że nasza pozycja jest delikatnie pochylona do przodu. Taka ergonomia daje nam znać, że jazda na stojąco w terenie, to nie jest dobry pomysł. Jest jak najbardziej wykonana, ale przez masę motocykla wymaga sporego doświadczenia w jeździe terenowej. Nie martwcie się na zapas, drogi szutrowe pokonacie bez problemu.
W podróży, kiedy zastanie was zmrok, z pomocą przyjdą światła, wykonane w technologii full led. Dla bardziej wymagających, polecam dołożyć halogeny doświetlające drogę bliżej motocykla.
Podsumowanie testu QJ SRT 800SX
Podsumowując, marka QJ Motor na pewno zdobędzie część rynku polskiego. Po pierwsze dzięki przystępnej cenie, SRT 800SX kosztuje 35990 zł oraz 36990 zł z zestawem kufrów. Po drugie, dzięki dobrej jakości produktów, opartych na sprawdzonych rozwiązaniach. Wiadomo doskonale, że QJ Motor jest właścicielem marki Benelli, która cieszy się dużą popularnością w kraju nad Wisłą. Co do samego QJ SRT 800SX to polecam wszystkim udanie się do salonu i zobaczenie go na żywo. Wyróbcie sobie własne zdanie i nie oceniajcie po samych zdjęciach.
QJ SRT 800SX ADV dane techniczne
SILNIK |
TYP: Dwucylindrowy silnik rzędowy, 8V, DOHC, chłodzony cieczą |
ŚREDNICA x SKOK: 81 x 62.6 mm |
POJEMNOŚĆ SKOKOWA: 799 cm ³ |
MAKSYMALNA MOC: 68 kW (92.5 KM) / 9000 rpm |
MAKS. MOMENT OBR.: 77 Nm przy 8000 rpm |
UKŁAD PALIWOWY: EFI |
ROZRUCH: Elektryczny |
SPRZĘGŁO: Mokre, wielotarczowe |
SKRZYNIA BIEGÓW: 6 biegów |
PODWOZIE |
ZAWIESZENIE PRZÓD: Upside-down |
ZAWIESZENIE TYŁ: Teleskopowa sprężyna śrubowa z tłumieniem olejowym |
OPONA PRZÓD: 110/80R-19 |
OPONA TYŁ: 150/70R-17 |
HAMULEC PRZÓD: Podwójny tarczowy 320 mm z zaciskiem radialnym Brembo i ABS |
HAMULEC TYŁ: Tarczowy 260 mm z zaciskiem Brembo i ABS |
WYMIARY |
DŁ. x SZER. x WYS.: 2260 x 950 x 1405 mm |
ROZSTAW OSI: 1540 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZISKA: 850 mm |
PRZEŚWIT: 180 mm |
WAGA: 263 kg (Gotowy do jazdy) |
ZBIORNIK PALIWA: 24 L |
CENA: 35 900 zł |
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeO ile pamiêtam to nc750x i cb500x razem maj± tyle mocy co ten SRT. S± mniejsze i nie maj± grzanego siedzenia. Na wielko¶æ i moc to raczej z África Twin to porównaj. Tu widaæ za co dop³acasz ...
Odpowiedz¯e to niby jest tanie ? Cena porównywalna do normalnych marek. Szczere wola³bym ju¿ hondê nc750x za 3000 wiêcej lub cb500x za 3000 mniej ni¿ t± "tani±" chiñszczyznê
Odpowiedz