Nowo¶ci Hondy - elektryczne i hybrydowe skutery PCX
Targi w Tokio to nie tylko premiery wielkich motocykli, to również okazja do zaprezentowania nowych pomysłów na codzienną miejską mobilność. Honda pokazała swój bestsellerowy skuter PCX w dwóch nowych wariantach: elektrycznym i hybrydowym.
Honda PCX w wersjach 125 i 150 to od kilku lat jeden z najlepiej sprzedających się skuterów na świecie. Jest niezwykle popularny również u nas. Przemawiają za nim nowoczesna konstrukcja, niska cena i niewielki apetyt na paliwo. To po prostu znakomite wozidło na co dzień.
W Tokio Honda pokazała przyszłościowe warianty PCX-a: elektryczną i hybrydową. Wersja elektryczna będzie napędzana nowym silnikiem, stworzonym w całości przez Hondę, do którego zaprojektowano specjalne, wymienne baterie. System ten nazwano Mobile Power Pack. Honda chce uczynić z niego rozwiązanie standardowe dla wszystkich swoich elektrycznych jednośladów. Baterie będzie można swobodnie przekładać np. ze skutera do motocykla, w zależności od potrzeb.
Drugi model, znacznie ciekawszy pod kątem naszego rynku, to PCX Hybrid. Rozwiązanie jest podobne, jak w coraz popularniejszych, hybrydowych autach miejskich. Silnik spalinowy ładuje akumulatory i napędza pojazd przy wyższych prędkościach, a przy niższych załącza się silnik elektryczny. Jest to prawdopodobnie pierwsza próba przeniesienia tej technologii do jednośladu. Hybrydowy PCX będzie się odznaczał lepszym przyspieszeniem i jeszcze mniejszym zużyciem paliwa, niż swój spalinowy odpowiednik.
Co ciekawe, nowe Hondy PCX to nie są już pojazdy koncepcyjne - oba skutery trafią do sprzedaży już w sezonie 2018, choć na razie tylko na rynkach azjatyckich. Jeśli odniosą tam sukces - a wszystko na to wskazuje - trafią również do nas.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze