Nowa Honda PCX 125 - kolejna ods³ona przeboju
Skuter PCX 125 to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Hondy. Od 2010 roku znalazł w Europie ponad 140 tysięcy nabywców! Honda zaprezentowała właśnie najnowszą edycję przebojowego modelu - pojawiła się m.in. nowa rama i szersze opony.
Modelu PCX 125 nie trzeba specjalnie przedstawiać. Zwinny skuter Hondy stał się u nas stałym elementem miejskiego krajobrazu. Podstawą jego sukcesu stało się połączenie dynamicznej stylistyki, nowoczesnej technologii i atrakcyjnej ceny, za którą idą również niskie koszty eksploatacji. PCX 125 jest niezawodny, zwrotny i oszczędny, a przy tym doskonale chroni przed deszczem i posiada duży schowek - spełnia więc wymagania stawiane przed idealnym skuterem do miasta.
Najnowsza wersja modelu PCX 125 pojawi się w salonach Hondy w maju. Zmiany są widoczne już na pierwszy rzut oka. Przednie i tylne oświetlenie LED zostało zaprojektowane na nowo i ma teraz bardzo nowoczesne linie. W kokpicie pojawił się całkowicie elektroniczny wyświetlacz. Nowy kształt mają również obudowy i owiewki, dzięki którym skuter jest jeszcze smuklejszy i atrakcyjny wizualnie.
Na wyglądzie zmiany się nie kończą. Pojawiła się nowa rurowa rama, a tylny amortyzator powędrował maksymalnie do tyłu, za silnik. Dzięki temu można było powiększyć wlot powietrza i airbox, co pozwoliło zwiększyć sprawność jednostki napędowej. Jest ona teraz nieco mocniejsza i szybciej generuje maksymalną moc. Podobnie jak w poprzednich edycjach modelu PCX 125, obecny jest system start/stop, wyłączający silnik po trzech sekundach postoju i włączający go od razu po przekręceniu manetki gazu. Zakładane zużycie paliwa to niewiele ponad 2 litry na 100 km.
Charakterystyczną cechą skuterów z rodziny PCX są duże i wąskie koła, pozwalające na płynne pokonywanie nierówności i posiadające jednocześnie niskie opory toczenia. W najnowszej wersji skutera zmieniono obręcze kół. Są teraz lżejsze i mają osiem ramion zamiast pięciu. Zwiększono też nieco szerokość opon, dzięki czemu uzyskano pewniejsze prowadzenie w zakrętach. Jednokanałowy system ABS działa na przednią tarczę, z tyłu pozostawiono hamulec bębnowy. O jeden litr zwiększyła się pojemność schowka pod kanapą, gdzie bez problemu wejdzie teraz kask integralny. Schowek pod kierownicą wyposażony jest w gniazdo USB.
Zachowano charakterystyczną, chromowaną, "motocyklową" kierownicę. Pojazd waży tylko 130 kg i ma nisko położony środek ciężkości, dzięki czemu wszelkie manewry są dziecinnie łatwe. Wszystko wskazuje na to, że najnowsza wersja skutera Honda PCX 125 znów jest skazana na sukces.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeCzy da siê doposa¿yæ ten skuter w rozwa¿ania znane z Kymco Carry? Chodzi mi o skuter dostawczy.
Odpowiedz