Moto Morini Super Scrambler 1200 - w³oski custom dla wymagaj±cych
Włosi nie mogą narzekać na brak rodzimej oferty w każdej niszy branży motocyklowej. Blisko rynkowego szczytu funkcjonuje zasłużona marka Moto Morini, produkująca dziś ekskluzywne maszyny na indywidualne zamówienie. Przed nadchodzącymi targami EICMA firma kusi nowym modelem z popularnego dziś segmentu scramblerów.
Moto Morini działa obecnie w cieniu takich potęg, jak Ducati, MV Agusta, Aprilia czy Moto Guzzi, jest to jednak marka z bardzo bogatą historią. Została założona w 1937 roku przez Alfonso Moriniego w Bolonii, prawdziwym zagłębiu i kolebce włoskiej motoryzacji. Rozwijała się prężnie aż do śmierci Alfonso w 1969 roku, kiedy zarządzanie przejęła jego córka Gabriella. Czarne chmury nad Moto Morini zebrały się w latach 80 - spadająca sprzedaż i strajkujący personel zmusił właścicieli do sprzedaży firmy.
Przejęła ją Cagiva, co niestety nie wpłynęło na kondycję przedsiębiorstwa. Kolejne zmiany właścicieli i dalsze problemy ze związkami zawodowymi doprowadziły do utraty płynności finansowej i likwidacji firmy w 2009 roku. Dwa lata później marka Moto Morini została odkupiona przez dwóch włoskich przedsiębiorców, Sandro Capotostiego oraz Ruggeromassimo Jannuzzelliego. Od tego czasu firma powoli pnie się do góry.
Aktualna oferta to cztery podstawowe modele, opartych na V-twinie o pojemności 1187 cm3 i mocy w zakresie 110-140 KM. Klasyczny naked Milano, streetfighter Corsaro, turystyczne enduro Granpasso oraz Scrambler. Moto Morini nie prowadzi jednak produkcji seryjnej. Działa w podobnym systemie, co brytyjski Norton. Zainteresowani klienci wybierają model, wpłacają zaliczkę, a maszyna jest dla nich budowana ręcznie, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb. Możliwe jest nawet stworzenie motocykla typu one-off, czyli całkowity custom w jednym, niepowtarzalnym egzemplarzu.
Na tegorocznych targach EICMA zaprezentowany zostanie kolejny motocykl z włoskiej stajni, Moto Morini Super Scrambler 1200. Będzie to bardziej nowoczesne rozwinięcie aktualnie oferowanego klasycznego Scramblera 1200. Na pierwszych zdjęciach widać m.in. okrągłą lampę LED. Włoski producent zapowiada również stworzenie kompletnie nowej linii lżejszych motocykli, opartych na nowym silniku średniej pojemności.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze