Marco Melandri
Marco Melandri jest uważany za jednego z najbardziej utalentowanych, a przede wszystkim najsilniejszych fizycznie zawodników w stawce MotoGP.
W sytuacjach w których inni dawno już by się poddali, on jest gotowy zagryźć zęby i ruszyć do walki. Tak było chociażby kilka lat temu gdy ze stopą rozciętą niemal na dwie części i na szybko zeszytą przez doktora Costę, wystartował w Grand Prix Malezji ryzykując nawet amputacją gdybym w strasznym upale i duchocie do świeżej rany wdarło się zakażenie.
W 1998 roku, biorąc udział w swoim pierwszym sezonie w Grand Prix, Melandri został i nadal jest, najmłodszym zwycięzcą wyścigu motocyklowych mistrzostw świata (Holandia). Sensacyjny debiut „Macio" zakończył wówczas na trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej, a rok później o włos przegrał w Argentynie walkę o mistrzostwo świata o włos z Emilio Alzamorą.
Po awansie do kategorii 250ccm jego starty odbywały się w cieniu rywalizacji takich gwiazd jak Daijiro Kato i Tetsuya Harada, jednak ostatecznie w swoim trzecim sezonie w tej klasie, w 2003 roku Włoch sięgnął po wymarzony tytuł, po czym w barwach Yamahy trafił do MotoGP.
Mimo słabych wyników w pierwszym roku do nowego wyzwania Marco podchodził z entuzjazmem do momentu, gdy jego przyjaciel z dzieciństwa, Valentino Rossi został główną gwiazdą Yamahy w 2004 roku. Dla Melandriego oznaczało to zepchnięcie na dalszy plan i mimo dwóch wizyt na podium Włoch rozstał się z producentem z Iwaty w nieprzyjemnej atmosferze, krytykując motocykl i mechaników.
W roku 2005 zawodnik z numerem 33 rozpoczął trzyletnią współpracę z włoskim zespołem Fausto Gresiniego. Choć już w swoim pierwszym sezonie w nowym składzie wywalczył tytuł wicemistrza świata i wygrał dwa wyścigi, później było już coraz gorzej. Mimo oferty Ducati, Gresini niemal zmusił Melandriego do pozostania w zespole w sezonie 2007, który dla samego zawodnika upłynął pod znakiem wielu wzlotów i upadków. Mimo dobrej, piątej pozycji w generalce, „Macio" narzekał, głównie na niedopracowaną Hondę RC212V, którą uznał za motocykl gorszy nawet od Yamahy z 2004 roku, ogumienie oraz atmosferę w zespole.
Sezon 2008 Włoch rozpoczyna w barwach fabrycznej ekipy Ducati Marlboro jednak mimo serii zimowych testów wciąż nie dogaduje się z nowym motocyklem. Wiele wskazuje na to, iż czeka go kolejny trudny rok.
Na co dzień Melandri jest miłośnikiem motocrossu, jazdy rowerem i muzyki. Od czasu do czasu Włoch staje za konsoletą podczas imprez organizowanych na paddocku i wszyscy świetnie się wówczas bawią.
Wiek 25 lat
Urodzony Ravenna, Włochy
Mieszka Derby, Wielka Brytania
Numer 33
Statystyki
(tylko klasa MotoGP)
Pierwsza GP Japonia 2003
Pierwsze podium Katalonia 2004
Pierwsze zwycięstwo Turcja 2005
Podium razem 19
Zwycięstw razem 5
Pole position -
Tytuły mistrzowskie 1 (1x250)
Marco Melandri - więcej informacji
- MotoGP jest teraz zbyt grzeczne. Zdecydowanie brakuje tu "łobuza". Kto mógłby nim być?
- NOWY zespół w WorldSBK z dwoma mistrzami w składzie
- Weekend na motocyklach Superbike w Argentynie pod dyktando Mistrza
- Karuzela transferowa w świecie WSBK - przedłużone kontrakty Yamahy i opcje dla Sykesa
- Panigale rollercoaster. Ducati otworzy we Włoszech park rozrywki
- Niedzielne ściganie w rundzie PIRELLI na torze Misano
- Słynny korkociąg już w ten weekend - WorldSBK na Laguna Seca
- Czeska runda WorldSBK - sukcesy i porażki
- Weekend WSBK na torze Imola - relacja i podsumowanie
- WSBK - Imola - wyniki 1. wyścigu
Marco Melandri - filmy z udziałem zawodnika
- Zapowiedź World Superbike w San Marino 2011
- World Superbike 2011 - pierwszy wyścig na Donington Park
- World Supersport Donington Park 2011 - Bogdanka nie ukończyła
- Donington Park - WSBK wyścig 2 - Carlos Checa dominuje
- Superpole - sesja kwalifikacyjna Superbike na Donington Park 2011
- Marco Melandri zbiera gniew Maxa Biaggiego - Donington Park 2011
- WSBK Monza - drugi wyscig klasy Superbike
- Pierwszy wyscig Superbike - Monza 2011
- Superbike wyścig 1 - Miller 2011
- Wyścig 2 klasy Superbike - WSBK w USA 2011
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze