S³ynny korkoci±g ju¿ w ten weekend - WorldSBK na Laguna Seca
Amerykańska runda na legendarnym torze Laguna Seca odbędzie się już w ten weekend. Czy Yamaha utrzyma fenomenalną passę? Kawasaki odrobi stratę po Brnie? W zeszłym roku mieliśmy samych Brytyjczyków na podium. Kto może im pokrzyżować szyki?
Głównym kandydatem do naruszenia dominacji brytyjskiej hordy jest Michael Van Der Mark, który wygrał oba wyścigi na Donington Park i zajął drugie miejsce w niedzielnym wyścigu w czeskim Brnie. Melandri ma również potencjał i największe doświadczenie w stawce, lecz czy starczy mu determinacji, na walkę z młodszymi kolegami?
Mamy w tabeli dwóch amerykańskich zawodników, lecz żaden nie ma tyle praktyki, by powalczyć o najwyższe miejsca, choć pomoc kibiców w domowej rundzie może okazać się zbawienna. Jake Gagne dosiada Hondy CBR1000RR Fireblade w barwach RED BULL HONDA WORLD SUPERBIKE TEAM i zajmuje na tą chwilę siedemnaste miejsce w klasyfikacji generalnej, natomiast debiutujący w kategorii Superbike PJ Jacobsen, zajmuje osiemnastą pozycję, używając takiego samego motocykla w zespole TRIPLEM HONDA WORLD SUPERBIKE TEAM.
Osobiście bardzo liczę na Xaviego Foresa, który po dobrym początku sezonu, ostatnich dwóch weekendów wyścigowych nie może zaliczyć do udanych.
Tor WeatherTech Raceway Laguna Seca powstał w 1957 roku, jednak w 1988 uległ zmianie - stworzono dodatkową sekcję między zakrętami 2 i 5. Było to konieczne, aby osiągnąć minimalną długość wymaganą przez zasady FIM. W latach 2005-2006 zmodyfikowano kilka małych sekcji, w tym wygładzono wybicie przed słynnym "Korkociągiem", poszerzono drogi ewakuacyjne, wymieniono krawężniki, poszerzono główną prostą i przeniesiono niektóre obszary ochronne - wszystko po to, aby tor był bezpieczniejszy.
Pętla toru ma 3610 metrów długości, z 7 skrętami w lewo i 4 w prawo, ma szerokość 15 metrów z najdłuższą prostą, która mierzy tylko 453 metrów. Tor biegnie w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, a kierowca startujący z Pole Position zaczyna po prawej stronie.
Skąd się wziął fenomen toru Laguna Seca?
Where are we likely to see the main action at #USWorldSBK?🇺🇸
— WorldSBK (@WorldSBK) 21 czerwca 2018
📽 OVERTAKING HOTSPOTS
➡️ https://t.co/jDDGKC0xRb pic.twitter.com/EloTp00qTb
Najciekawszym fragmentem toru jest tzw. "The Corkscrew", czyli korkociąg. Jest to sekwencja zakrętów 7, 8 i 8A i właśnie zakręty 8 i 8A są miejscem największego show na torze. Zjazd w dół jest "ślepy", a kierowcy jadą wręcz "na pamięć i wyczucie". Różnica poziomów tego odcinka , mierzącego jedynie 137 metrów wynosi aż 18 metrów - siedem pięter w bloku. Robi wrażenie.
USA jest krajem wszechotaczającego nas SHOW, więc promocja rundy WorldSBK nie mogła być zbyt banalna. Przejazd zawodników drogowymi motocyklami po moście Golden Gate wyglądał fenomenalnie.
Co wyróżnia ten weekend wyścigowy od innych? Na pewno fakt, iż w trakcie tej rundy możemy podziwiać tylko klasę WorldSBK. Inni zawodnicy mają urlop i zaobaczymy ich dopiero w Misano.
Wyścigi rozgrywane będą o godzinie 23:00 naszego czasu, zarówno w sobotę, jak i w niedziele. Treningi piątkowe startują o 18:45, sobotnie o 18:00.
Statystyki Pirelli z 2017 roku na Laguna Seca
- Liczba opon przywieziona przez Pirelli: 1451
- Liczba rozwiązań (w tym suche, pośrednie i mokre) dla klasy Superbike: 5 przednich i 5 tylnych
- Liczba opon dla każdego zawodnika Superbike: 35 przednich oraz 28 tylnych
- Superbike Best Lap Awards zdobyte przez: Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), czas 1'23.553 (Wyścig 1 na 3. okrążeniu) i Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), czas 1'59.728 (Wyścig 2 na 2. okrążeniu)
- Temperatura podczas Wyścigu 1: powietrze 28° C, asfalt 58° C
- Temperatura podczas Wyścigu 2: powietrze 21° C, asfalt 52° C
- Maksymalna prędkość wyścigu osiągnięta przez opony Pirelli DIABLO™ Superbike: 259,5 km/h, Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) w drugim wyścigu na 3. okrążeniu.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze