W 1964 roku Massimo Laverda syn ówczesnego właściciela firmy udał się w podróż do USA, by rozpoznać tamtejszy rynek. Odbył wiele rozmów z dilerami a także dziennikarzami motocyklowymi. W efekcie amerykańskich doświadczeń Massimo doszedł do wniosku, że maszyna, która może liczyć na sukces powinna łączyć osiągi najlepszych twinów brytyjskich z japońską niezawodnością i nowoczesnym wzornictwem. Przy projektowaniu nowego motocykla inżynierowie Laverdy zainspirowali się Hondą CB72, która cieszyła się w Stanach bardzo dobrą opinią. Nie było sensu wzorować się na brytyjskiej technice motocyklowej, bo techniczne założenia wyspiarskich motocykli wywodziły się jeszcze z lat 30. i w połowie lat 60. powoli zaczęły już trącić myszką. Prototyp nowej maszyny zaprezentowano na londyńskich targach Earls Court Show oraz na salonie motocyklowym w Mediolanie w 1966 roku, gdzie spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem.
Laverda 750 GT - poszukiwany i ceniony klasyk Moto Ventus z Elbląga [ZDJĘCIA] (1/2)
Najnowsze galerie
|
Dodaj komentarz
Wszelkie prawa zastrzeżone. (c) 2024 Ścigacz.pl Kopiowanie, reprodukowanie zamieszczonych materiałów w jakikolwiek sposób w całości lub w części bez uprzedniej, pisemnej zgody Śigacz.pl jest zabronione.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze