tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kove 800X, test wersji Pro za 42 900 z³. Taniej, niekoniecznie gorzej!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kove 800X, test wersji Pro za 42 900 z³. Taniej, niekoniecznie gorzej!

Autor: Mariusz £owicki 2024.07.28, 12:47 Drukuj

Kove 800X Pro to motocykl, który wzbudza zainteresowanie na rynku motocykli Adventure. Najpierw spore poruszenie wywołał udział motocykli marki Kove w Rajdzie Dakar. Mało, że wystartowały, to jeszcze go ukończyły. I to już w pierwszym starcie. Potem pojawiły się w Polsce różne modele Kove, które zwracały na siebie uwagę zaskakująco dobrym wykonaniem. Patrząc na KOVE nie masz wrażenia, że to motocykl tani. Za sprawą użytych materiałów, jakości ich spasowania i znakomitego design"u odnosisz wrażenie, że patrzysz na dobry motocykl z wyższej półki cenowej. Postanowiliśmy więc bliżej przyjrzeć się modelowi, który ma konkurować w najbardziej lukratywnym i obleganym rynku średnich motocykli turystyczno-wyprawowych. Oto przemyślenia na temat tego, co ten motocykl oznacza dla branży motocyklowej i jakie ma szanse w starciu z konkurencją.

Motocykl Kove 800X Pro jest odpowiedzią chińskiego producenta na rosnące zapotrzebowanie na motocykle klasy Adventure w Europie i na całym świecie. Chińczycy, znani ze swojej pragmatyczności, zdecydowali się wejść na rynek z modelem, który ma szansę zagrozić pozycji ugruntowanych marek.

NAS Analytics TAG

Silnik Kove 800X na licencji KTM

Kove 800X Pro wyposażony jest w dwucylindrowy silnik o mocy około 96 KM, licencjonowany przez KTM. To ten sam silnik, który napędzał KTM 790 Adventure czy też Duke 790. Jest to nowoczesna, kompaktowa jednostka, która zapewnia wysoką moc i niskie zużycie paliwa, idealnie nadając się do motocykli klasy Adventure.

Jak jeździ Kove 800X. Zobcz mój test video » 

Wersje i zawieszenie

Model 800X Pro oferowany jest w trzech wersjach: Adventure, Pro i Rally, które będą się różniły od siebie zmianami w zawieszeniu. Wersja Pro, którą omawiamy, wyposażona jest w zawieszenie chińskiego producenta, które, choć mniej znane, dorównuje zachodnim standardom. Skok zawieszenia wynoszący 210 mm oraz koła o średnicach 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu sprawiają, że motocykl ten świetnie radzi sobie w terenie. Zwłaszcza po "obuciu" go w offroadowe kapcie.

Konstrukcja Kove 800X Pro jest minimalistyczna, co pozwala na osiągnięcie niskiej masy - około 170 kg na sucho. Motocykl jest zwarty i kompaktowy, co czyni go łatwym w manewrowaniu. Zbiornik paliwa o pojemności 19 litrów oraz krótka, przyspawana rama pomocnicza zapewniają stabilność i wytrzymałość. Ergonomia jest dobrze przemyślana, z regulowaną kierownicą i wygodnymi podnóżkami, co pozwala na komfortową jazdę zarówno na siedząco, jak i na stojąco. Miejsca jest dużo i nawet przy moim wzroście ponad 180 cm miałem na tym motocyklu dużo miejsca.

Wyposażenie i wykończenie Kove 800X ADV

Motocykl wyposażony jest w szeroką, regulowaną kierownicę, która zapewnia dobrą kontrolę i minimalizuje drgania. Podnóżki z gumowymi wkładkami amortyzują wibracje, a jednocześnie oferują solidne oparcie podczas jazdy na stojąco. Wyświetlacz jest czytelny i logicznie zaprojektowany, oferując wszystkie niezbędne informacje.

Motocykl wyposażony jest w zaciski hamulcowe marki TAISKO i ABS. Ten układ hamulcowy działa efektywnie zarówno na szosie, jak i w terenie. System ABS oferuje różne tryby, dostosowane do różnych warunków jazdy. Steruje tym układ BOSCHA, który znajdziecie pod kanapą. Co ciekawe jest on również produkowany w Chinach.

Jak jeździ Kove 800X?

Silnik Kove 800X Pro zapewnia bardzo dobre osiągi, zarówno na szosie, jak i w terenie. Jest dynamiczny i szybko reaguje na dodanie gazu. Motocykl jest lekki, co ułatwia manewrowanie przy małych prędkościach, a przy większych prędkościach kompaktowe gabaryty i niska masa sprawiają, że jest stabilny i przewidywalny.

W terenie Kove 800X Pro sprawdza się dobrze, choć silnik może być nieco zbyt żywiołowy i nerwowy. Każde dodatnie i odjęcie gazu powoduje wyczuwalne, lekkie szarpnięcia przód tył. Dlatego KTM zdecydował się zwiększyć pojemność w swoich średniach, bo osiągnięcie tak wysokiej mocy z silnika o pojemności trochę poniżej 790 cm3 skutkuje mniejszą inercją jednostki napędowej. Ruchy manetką gazu są przez to bardziej odczuwalne i przydałaby się tutaj w terenie trochę większa bezwładność. Wymaga to też większej kondycji od kierowcy, którego mięśnie muszą przyjmować trochę większe obciążenia.

Zawieszenie jest stabilne, ale nieco sztywne, co może wpływać na trakcję w bardziej wymagającym terenie. Mimo to, niska masa i duża moc czynią go atrakcyjnym wyborem dla entuzjastów off roadu. Trochę zastrzeżeń mam do skrzyni biegów, która przy braku quickshiftera wymaga większej precyzji, niż konstrukcje wyposażone w elektroniczne wspomagacze.

Siedząc na Kove odnosisz wrażenie, że jedziesz motocyklem europejskim. Nic się tu nie trzęsie, silnik pracuje bardzo fajnie, podobnie jak w KTM 790 Adventure czy Duke 790. Dobrze manewruje się nim przy małych prędkościach. Nie ma tu wyszukanej ochrony przed wiatrem. Mała szyba z przodu nie daje zbyt dużej wygody przy poruszaniu się z dużymi prędkościami.

Podsumowanie

Kove 800X Pro to obiecujący motocykl, który może zrewolucjonizować rynek motocykli Adventure. Oferując sprawdzoną technologię i solidne osiągi w konkurencyjnej cenie (około 42 000 zł - 43 000 zł), ma szansę stać się poważnym rywalem dla uznanych marek. Chińska precyzja i pragmatyzm, które napędzają rozwój tego modelu, mogą wkrótce uczynić go popularnym wyborem wśród motocyklistów na całym świecie.

 

Kove 800X Dane Techniczne

Silnik

Typ silnika

Chłodzony cieczą, Rzędowy, dwucylindrowy, DOHC

Zawory

8 zaworów, 4 zawory na każdy cylinder

Średnica x skok tłoka (mm)

88x65.7

Pojemność skokowa (cm³)

799

Moc maksymalna (kW/obr./min.)

69,5/9000

Moc (KM)

95

Max. moment obrotowy (N*M/obr./min.)

79/7500

Układ zasilania

EFI

Wyposażenie

Typ ramy

Typu Diament

Skrzynia biegów

Sprzęgło wielotarczowe w kąpieli olejowej, 6 biegów, napęd łańcuchowy

Kąt pochylenia zaczepu

26,15

Przednie zawieszenie

 KYB, Odwrócony widelec teleskopowy, Pełna regulacja

Tylne zawieszenie

KYB Regulowane

Opony (przód/tył)

Pirelli, 90/90-21 150/70-18, Bezdętkowe

Felgi (przód/tył)

Koło szprychowe

Hamulec przedni

TAISKO, Dwutarczowy 310mm, Czterotłoczkowy zacisk przeciwstawny, ABS

Hamulec Tylny

TAISKO, Jednotarczowy, Jednotłoczkowy zacisk hamulcowy ABS

Światło

LED

Kąt skrętu

35/35

Wymiary i masy

Masa całkowita (kg)

190

Wysokość siedziska (mm)

875/865

Prześwit (mm)

275

Rozstaw osi kół

1510

Wymiary (dł. x szer. x wys.) (mm)

2230 x 880 x 1380

Moc (KM)

97

Pojemność zbiornika paliwa (l)

20

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê