tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Koniec modeli linii Sportster i Street. Harley-Davidson wycofuje je z Europy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Koniec modeli linii Sportster i Street. Harley-Davidson wycofuje je z Europy

Autor: Dominika Jochymska 2020.09.29, 13:04 Drukuj

Harley-Davidson wycofa ze swojej oferty w Europie modele linii Sportster i Street. Wszystko przez normy emisji spalin Euro 5, które wejdą w życie pod koniec roku. Wiadomość pojawiła się kilka dni po tym, jak Harley-Davidson ogłosił zakończenie swojej działalności w Indiach.

Modele linii Sportster i Street będą nadal sprzedawane w Ameryce Północnej i na innych rynkach, które nie podlegają normom Euro 5 lub równoważnym, ale w Europie Harley-Davidson zaprzestanie sprzedaży swoich najmniejszych i najtańszych motocykli. Oznacza to wycofanie w katalogu niemal 10 modeli, które najczęściej trafiały do początkujących. Na poziomie komercyjnym i ze strategicznego punktu widzenia to prawdziwe trzęsienie ziemi.

NAS Analytics TAG

Produkcja na rynek europejski została już wstrzymana, a motocykle z normą Euro 4 będą dostępne tylko do wyczerpania zapasów. Na ten moment to około 1500 sztuk obejmujących modele: Street 750, Street Rod 750, Iron 883, SuperLow, Iron 1200, Forty-Eight, Forty-Eight Special, Roadster, 1200 Custom i Super Low 1200 T.

Kierownictwo francuskiego oddziału firmy potwierdziło tę decyzję. Według informacji Harley-Davidson zdecydował się nie podejmować działań mających na celu dostosowanie linii Street i Sportster do wymogów normy Euro 5. Nie poruszono kwestii pozostałych modeli, które również wymagają zmian, aby sprostać nowym standardom. W europejskiej ofercie producenta nie będzie więc żadnego motocykla o pojemności mniejszej niż 1746 cm3. Przynajmniej do czasu premiery Pan America 1250, która ma mieć miejsce na początku przyszłego roku.

Harley-Davidson potwierdził również, że w przygotowaniu jest nowa linia motocykli, która ma zastąpić wycofane modele. Znajdą się w niej maszyny wyposażone w chłodzonego cieczą V-twina o pojemności 1250 cm3. Można domniemywać, że oświadczenie to może dotyczyć przyszłego Sportstera z nowym silnikiem ze zmiennymi fazami rozrządu.

Inną możliwością jest nowy 338R opracowywany wraz z Qianjiang na rynek chiński. Oczekuje się, że Qianjiang będzie produkować własną wersję tego motocykla na rynek europejski jako Benelli, co oznacza, że ​​silnik będzie zgodny z normą Euro 5. W tej chwili jednak nic nie wskazuje na to, że model Harley'a-Davidsona o małej pojemności skokowej będzie oferowany poza Azją.

Podczas gdy Sportster nadal będzie sprzedawany w USA, los linii Street jest mniej jasny. Modele Street przeznaczone na sprzedaż poza Ameryką Północną były produkowane w fabryce Harley'a-Davidsona w Indiach. Po zaprzestaniu produkcji w tym kraju Motor Company może zdecydować się na przeniesienie całej produkcji modeli Street do Stanów Zjednoczonych, gdzie montowane są wszystkie modele Street sprzedawane w Ameryce Północnej lub całkowite jej wycofanie ze sprzedaży. Firma dała jasno do zrozumienia, że plan Rewire obejmuje zmniejszenie linii produktów o 30%, więc obcięcie produkcji modelu Street nie byłoby zaskoczeniem.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê