Koniec modeli linii Sportster i Street. Harley-Davidson wycofuje je z Europy
Harley-Davidson wycofa ze swojej oferty w Europie modele linii Sportster i Street. Wszystko przez normy emisji spalin Euro 5, które wejdą w życie pod koniec roku. Wiadomość pojawiła się kilka dni po tym, jak Harley-Davidson ogłosił zakończenie swojej działalności w Indiach.
Modele linii Sportster i Street będą nadal sprzedawane w Ameryce Północnej i na innych rynkach, które nie podlegają normom Euro 5 lub równoważnym, ale w Europie Harley-Davidson zaprzestanie sprzedaży swoich najmniejszych i najtańszych motocykli. Oznacza to wycofanie w katalogu niemal 10 modeli, które najczęściej trafiały do początkujących. Na poziomie komercyjnym i ze strategicznego punktu widzenia to prawdziwe trzęsienie ziemi.
Produkcja na rynek europejski została już wstrzymana, a motocykle z normą Euro 4 będą dostępne tylko do wyczerpania zapasów. Na ten moment to około 1500 sztuk obejmujących modele: Street 750, Street Rod 750, Iron 883, SuperLow, Iron 1200, Forty-Eight, Forty-Eight Special, Roadster, 1200 Custom i Super Low 1200 T.
Kierownictwo francuskiego oddziału firmy potwierdziło tę decyzję. Według informacji Harley-Davidson zdecydował się nie podejmować działań mających na celu dostosowanie linii Street i Sportster do wymogów normy Euro 5. Nie poruszono kwestii pozostałych modeli, które również wymagają zmian, aby sprostać nowym standardom. W europejskiej ofercie producenta nie będzie więc żadnego motocykla o pojemności mniejszej niż 1746 cm3. Przynajmniej do czasu premiery Pan America 1250, która ma mieć miejsce na początku przyszłego roku.
Harley-Davidson potwierdził również, że w przygotowaniu jest nowa linia motocykli, która ma zastąpić wycofane modele. Znajdą się w niej maszyny wyposażone w chłodzonego cieczą V-twina o pojemności 1250 cm3. Można domniemywać, że oświadczenie to może dotyczyć przyszłego Sportstera z nowym silnikiem ze zmiennymi fazami rozrządu.
Inną możliwością jest nowy 338R opracowywany wraz z Qianjiang na rynek chiński. Oczekuje się, że Qianjiang będzie produkować własną wersję tego motocykla na rynek europejski jako Benelli, co oznacza, że silnik będzie zgodny z normą Euro 5. W tej chwili jednak nic nie wskazuje na to, że model Harley'a-Davidsona o małej pojemności skokowej będzie oferowany poza Azją.
Podczas gdy Sportster nadal będzie sprzedawany w USA, los linii Street jest mniej jasny. Modele Street przeznaczone na sprzedaż poza Ameryką Północną były produkowane w fabryce Harley'a-Davidsona w Indiach. Po zaprzestaniu produkcji w tym kraju Motor Company może zdecydować się na przeniesienie całej produkcji modeli Street do Stanów Zjednoczonych, gdzie montowane są wszystkie modele Street sprzedawane w Ameryce Północnej lub całkowite jej wycofanie ze sprzedaży. Firma dała jasno do zrozumienia, że plan Rewire obejmuje zmniejszenie linii produktów o 30%, więc obcięcie produkcji modelu Street nie byłoby zaskoczeniem.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze