Husqvarna 701 Supermoto i 701 Enduro - najmocniejsze single w historii
Husqvarna wypuszcza kolejny update modelu 701 Supermoto i 701 Enduro. Będą to najmocniejsze obecnie produkowane motocykle z silnikami jednocylindrowymi.
Husqvarna sięgnęła po jednostki napędowe, które KTM w ubiegłym roku zaprezentował dla nowego modelu 690 Duke. Zwiększona do 105mm została w nim średnica tłoka, a skok skrócono o 4,5mm do 80mm. Z konstrukcyjnego punktu widzenia oznacza to większą odporność jednostki napędowej na pracę na wysokich obrotach, a te są konieczne dla poniesienia mocy. Nowy jest wał wraz korbą. Teraz jednocylindrowiec legitymuje się momentem obrotowym zwiększonym o 7% do 71Nm oraz o 7% wyższą mocą na poziomie 74KM. To bezdyskusyjnie najmocniejsze jednocylindrowe silniki motocyklowe produkowane obecnie na świecie.
Nowy LC4 dysponuje nową głowicą, gdzie pracują dźwignie o obniżonej masie i gdzie zastosowano dodatkowy wałek wyrównoważający. Wibracje zostały w przypadku tego silnika zredukowane o 50%. Sprawniejszej wymianie gazów w komorze spalania pomaga nowa komora rezonansowa. Oczywiście silnik sterowany jest poprzez system Ride-by-wire i wykorzystuje do zapłonu dwie świece, co sprzyja lepszej kontroli nad spalaniem mieszanki. Dzięki tym wszystkim rozwiązaniom konstruktorom udało się uzyskać wyższą moc w całym zakresie obrotów (w porównaniu z poprzednimi modelami) przy niższym zużyciu paliwa i bezproblemowym wpisaniu się w normę emisji Euro4. Silnik obu modeli Husqvarny dysponował będzie interwałami serwisowymi co 10 000 km, co wraz z niskim zużyciem paliwa zagwarantować ma niskie koszty eksploatacji w długiej perspektywie czasowej.
Oba motocykle zostaną oficjalnie zaprezentowane już w przyszłym tygodniu podczas targów INTERMOT w Kolonii.
|
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeHmm fajny artuku³, chyba, ¿e tylko u mnie nic siê nie wczytuje.
Odpowiedzok ju¿ dzi³±
Odpowiedz