tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CB 750 K Black Dog custom. Sztuka minimalizmu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Honda CB 750 K Black Dog custom. Sztuka minimalizmu

Autor: Lech Wangin 2022.11.15, 16:01 1 Drukuj

Motocykle, które fascynowały mnie w młodości, dziś znów powracają na scenę. Maszyny wyprodukowane w latach 70 i 80 ponownie stają się poszukiwanym towarem. Ludzie w moim wieku (rok produkcji 1960) poszukują ich ze względów nostalgicznych, chcąc w ten sposób przywrócić "dawne dobre czasy" i utraconą młodość, zaś reprezentanci młodszych pokoleń dostrzegają urok klasyki, widząc w tych motocyklach ucieczkę od wszechobecnej dziś elektroniki. Jeśli ktoś mimo młodego wieku posiada "analogową duszę" nie będzie myślał o kupnie "nówki" prosto z salonu, lecz poszuka maszyny klasycznej. Motocykle wyprodukowane z górą czterdzieści lat temu mają tę zaletę, że ich osiągi pozwalają na sprawne poruszanie się w realiach dzisiejszego ruchu, a w przypadku modeli produkowanych masowo, dostępność części oryginalnych, bądź zamienników, pozwala traktować taki motocykl użytkowo. Poza tym, są to konstrukcje czysto mechaniczne, co ułatwia ich serwis i utrzymanie. Ludzie szukający takich motocykli decydują się albo na zachowanie ich stanu oryginalnego albo wprowadzają customowe modyfikacje, które są ostatnimi laty bardzo popularne. Tak właśnie postąpił właściciel prezentowanego motocykla. Ponieważ jest on zaprzyjaźniony z załogą warsztatu motocyklowego Black Dog, który bardzo chętnie podejmuje się realizacji customowych projektów, mógł być pewien, że cała operacja zakończy się sukcesem.

Bazą wyjściową jest Honda CB 750 K z 1980 roku. W czasie rynkowego debiutu w 1978 roku model ten zastąpił słynną "forkę" CB 750 Four, która w dziesięć lat po debiucie mocno już odstawała od japońskiej konkurencji. Honda zareagowała przechodząc z rozrządu OHC na DOHC oraz wprowadzając czterozaworowe głowice. Zrezygnowano też z systemu smarowania z suchą miską olejową. W efekcie nowy model legitymował się mocą 77 KM, był więc o całe dziesięć kucy mocniejszy od swego poprzednika.

NAS Analytics TAG

Udało się trafić egzemplarz niespecjalnie sterany życiem z niewielkim przebiegiem. Co do charakteru i zakresu przeróbek chłopaki z Black Dog dostali wolną rękę. Postanowiono odchudzić Hondę nadając jej bratstylowy charakter. Ponieważ silnik był w doskonałej kondycji zajęto się głównie poprawieniem jego estetyki. Po wyjęciu z ramy został on wyszkiełkowany, dzięki czemu odlewy uzyskały ciekawą satynową fakturę. Motocykl został pozbawiony całej oryginalnej karoserii, na półkę powędrowały również zegary i wszystkie lampy. Przednie zawieszenie pozostało na swym miejscu, ale widelec dostał nową górną półkę wyfrezowaną z aluminium. Tylna część ramy za zbiornikiem została odcięta. Jej miejsce zajęła nowa konstrukcja wykonana z rur stalowych, na której spoczęła nowa płaska kanapa. Wahacz pozostał oryginalny, lecz amortyzatory wymieniono na współczesne. Koła wraz z hamulcami pozostały oryginalne, zostały jedynie odświeżone i obute w opony z wintydżowym bieżnikiem. W miejsce starego zbiornika pojawił się nowy i tu ciekawostka. Udało się trafić oryginalny zbiornik Hondy bodajże z 1974 roku, w fabrycznym malowaniu, który jeszcze nigdy nie widział benzyny. Ponieważ motocykl zostało pozbawiony boczków, a wraz z nimi ramę opuścił oryginalny filtr powietrza, na króćce ssące gaźników założono stożkowe filtry powietrza. Rury wydechowe trzeba było lekko zmodyfikować, by można było zamontować akcesoryjne tłumiki w stylu lat 70. Tylny chromowany błotnik przyjął formę szczątkową, natomiast przedni skomponowano w myśl chopperowej zasady "fuck front fenders". Tylna lampa i przedni reflektor to również elementy mocno zminimalizowane, a rolę fabrycznej kierownicy przejęły sportowe clipony. Kokpit prezentuje się nadzwyczaj skromnie, bo ogranicza się do małego prędkościomierza. Zestaw przełączników na kierownicy pozostał oryginalny, natomiast obcowanie z motocyklem niechybnie umilają nowoczesne klamki wraz z radialną pompą hamulcową Bremo. Fajnym zabiegiem stylistycznym jest zastosowanie w charakterze dźwigni ssania ręcznej dźwigni zmiany biegów od starego Iża. Kiedy motocykl został już pomalowany i złożony trzeba było jeszcze zająć się dostrojeniem gaźników, co zawsze jest konieczne jeśli zmienia się filtry powietrza i wydechy. Odbywało się to metodą kolejnych prób i błędów i wymagało zmiany dysz w gaźnikach i poeksperymentowania z ustawieniem poziomu paliwa w komorach pływakowych. Ostatecznie cała operacja się udała i właściciel Hondy może już bez przeszkód cieszyć się jazdą na starej maszynie, której nadano zupełnie nowy ascetyczny charakter. Choć motocykl jest skromny z pewnością cechuje go "wysoki współczynnik odwracalności głowy", co jest wspólną cechą wszystkich udanych customowych projektów.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
01 Honda CB 750 K Black Dog custom jazda
NAS Analytics TAG
02 Honda CB 750 K Black Dog custom w akcji
03 Honda CB 750 K custom na ulicy
04 CB 750 K custom podczas jazdy
05 Honda CB 750 K Black Dog custom statyka
06 Honda CB 750 K custom
07 Honda CB 750 K Black Dog custom sesja
08 Honda CB 750 K Black Dog custom na zdjeciach
09 Honda CB 750 K custom bike
10 Honda CB 750 K Black Dog custom noc
11 Honda CB 750 K Black Dog wieczor
12 Honda CB 750 K Black
13 Honda CB 750 K zdjecia w plenerze
14 Honda CB 750 K Black Dog custom zbiornik paliwa
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê