tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW R 100 RS jako cutomowy Cafe Racer harleyowca Piotrka z Chopper Garage
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

BMW R 100 RS jako cutomowy Cafe Racer harleyowca Piotrka z Chopper Garage

Autor: Lech Wangin 2023.01.27, 16:38 Drukuj

Starych beemek przerobionych w podobnym stylu jak maszyna przedstawiona w tym artykule widziałem już sporo. Dwuzaworowe boxery BMW przeżywają dziś drugą młodość i często trafiają "na stół operacyjny",  by dostać nowe życie jako maszyna customowa. W przypadku tego konkretnego egzemplarza zaskakujące było to, że pochwalił mi się nim człowiek, którego nigdy nie posądzałbym o chęć posiadania motocykla innego niż Harley-Davidson.

Piotrka Marszewskiego poznałem w okolicach 2001 roku. Jeździliśmy wtedy w tym samym harleyowym klubie. Nieco później Piotrek zaczął biznesowo zajmować się amerykańskimi motocyklami. Był również współzałożycielem czasopisma motocyklowego Custom, które prowadziłem od 2006 do 2020 roku. Później nasze drogi się rozeszły i nie utrzymywaliśmy kontaktów, wiecie, tak czasami bywa ze wspólnikami. Byłem więc zaskoczony, gdy zobaczyłem na WhatsApp’ie wiadomość od Piotrka ze zdjęciami dwóch motocykli i zapytaniem czy jestem zainteresowany napisaniem artykułów na ich temat. Pierwszą z tych maszyn był piękny oldskulowy Knucklehead chopper, a drugim beemka, którą widzicie na zdjęciach.

NAS Analytics TAG

Piotrek i BMW? Zaintrygowało mnie to, więc gdy tylko miałem wolny dzień załadowałem sprzęt fotograficzny na świeżo zakupioną Vespę i pomknąłem do siedziby Chopper Garage - firmy Piotrka.

Po latach jeżdżenia na różnych Harleyach - nowszych i starszych, oryginalnych, bardziej i mniej poprzerabianych, Piotrek w końcu doszedł do wniosku, że takie kurczowe trzymanie się jednej marki jest zupełnie bez sensu. To samoograniczanie się, dobrowolna rezygnacja z czerpania przyjemności z bogactwa doznań jakie oferuje szeroko pojęty motocyklizm.

- Jak już doszedłem do tych przemyśleń zaważyłem, że podoba mi się bryła silnika boxer z klasycznych motocykli BMW. Będąc kiedyś na targach motocyklowych Intermot w Kolonii widziałem wiele customowych wariacji na bazie, głównie nieco starszych modeli BMW. To mnie ostatecznie zainspirowało do budowy cafe racera i zacząłem w Niemczech szukać stosownej bazy - wspomina właściciel prezentowanego motocykla.

Poszukiwania dały efekt w postaci BMW R 100 RS. Maszyna była kompletna i w oryginalnym stanie ale od wielu lat nieużywana. Po przywiezieniu nowego nabytku do Polski, maszyna trafiła do zaprzyjaźnionego warsztatu w Milanówku, gdzie obudzono ją z długoletniego letargu. W międzyczasie Piotrek obmyślał szczegóły customowych modyfikacji i kupował potrzebne do realizacji projektu podzespoły. Następnie motocykl pojechał do Olsztyna, gdzie w warsztacie JP Custom Bikes, z którego właścicielem Piotrem Jóźwiakiem Piotrek współpracuje od lat, wysłużona maszyna przeistoczyła się w lekkiego, zgrabnego Cafe Racera. Przeróbka ramy BMW polegała na tym, że jej tylną część odcięto, a jej miejsce zajęła nowa tylna sekcja będąca produktem angielskiej firmy Vonzeti. Rolę oryginalnych tylnych amortyzatorów przejęły amortyzatory KYB. W warsztacie JP Custom Bikes wyklepano z blachy zgrabny minimalistyczny zadupek, na którym spoczęła obszyta zamszem kanapa będąca dziełem Zbyszka Andruszkiewicza. Beemka nadal toczy się na swoich oryginalnych fabrycznych kołach, a przednie koło wciąż prowadzi ten sam oryginalny widelec. Również w układzie hamulcowym nic się nie zmieniło. Ze względu na swój piękny klasyczny kształt, również zbiornik paliwa zachował dotychczasową posadę. Trzeba jednak było wprowadzić pewne zmiany w przedniej partii motocykla i tak w miejsce oryginalnego reflektora pojawiła się lampa wspomnianej wyżej firmy Vonzetti. Z jej oferty pochodzą również stożkowe tłumiki. Widelec teleskopowy dostał nową górną półkę, pod którą zamontowano clipony. Na górnej półce spoczął szybkościomierz Daytona, a harleyowymi akcentami są gripy i klamki na kierownicy. W silniku, oprócz tego że został pomalowany czarną farbą dostał nowe tłoki i cylindry z firmy Siebenrock, powymieniano również wszystkie uszczelki. Na koniec części karoseryjne oraz ramę pokryto ciemno błękitnym lakierem z palety House of Kolor. Jego głębia robi niesamowite wrażenie, a wykonane ręcznie szparunki pasują do klasycznej beemki jak ulał. Ponieważ tylna sekcja motocykla została drastycznie odchudzona, trzeba było przenieść tablicę rejestracyjną wraz z tylną lampą na bok. Tu Piotrek posłużył się produktami własnej firmy Chopper Garage. Na koła nałożono oldskulowe opony Avon MK II i tak projekt został ukończony. W nowej postaci klasyczna beemka służy Piotrkowi już ładnych parę lat i ma w jego garażu zapewnione dożywocie.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
01 BMW R 100 RS Cafe Racer custom jazda
NAS Analytics TAG
02 BMW R 100 RS Cafe Racer custom na drodze
03 BMW R 100 RS Cafe Racer custom na ulicy
04 BMW R 100 RS Cafe Racer jazda ulica
05 BMW R 100 RS piekny Cafe Racer
06 BMW R 100 RS Cafe Racer custom prawy profil
07 BMW R 100 RS Cafe Racer custom w plenerze
08 BMW R 100 RS Cafe Racer custom z wasami
09 BMW R 100 RS Cafe Racer custom sesja zdjeciowa
10 BMW R 100 RS Cafe Racer custom tylem
11 BMW R 100 RS Cafe Racer custom kokpitr zegar
12 BMW R 100 RS Cafe Racer custom chopper garage
13 BMW R 100 RS Cafe Racer custom z bliska
14 BMW R 100 RS Cafe Racer custom gaznik
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê