Hayabusa vs ZX-14R - pojedynek gigantów
Kawasaki zabrało swoją konkurencję na tor wyścigów na 1/4 mili
Razem z premierą nowej czternastki, Kawasaki wypuściło ciekawy film promocyjny. Jasne jest, że bezpośrednim rywalem dla ZZR1400 jest Suzuki Hayabusa. Przypomnijmy, że według katalogu Suzuki waży 260 kg czyli o 8 kg mniej niż Kawasaki. Teoretycznie (z doładowaniem dynamicznym w przypadku obu sprzętów) ma też o 3 KM mocy więcej, czyli 213 KM.
Kawasaki jednak wciąż jest przekonane, że zaprezentowało najlepiej przyśpieszający motocykl na świece. Rozwiązanie jest więc tylko jedno – porównać oba sprzęty w akcji. Motocykle zabrano na tor wyścigów na 1/4 mili, dano im tyle samo paliwa i takie same ustawienia zwieszeń. Nawet kierowcy zamienili się miejscami po kilku startach.
Spodziewaliście się takiego wyniku i czasu, jaki osiągnął przecież seryjny motocykl? Wzorem walki na spoty reklamowe pomiędzy BMW i Aprilią, czekamy na odpowiedź Suzuki.
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeczy są motory na lpg zbiornik mogę wozić na plecach...
Odpowiedzno tak nowa hayabusa była minimalnie lepsza od starego zzr 1400 teraz nowy zzr 1400 jest minimalnie lepszy od hayabusy 143vs 146 mph . a mialo byc 250 km
Odpowiedz250 koni i turbosprezarka:D
Odpowiedzakurat ta turbosprezarka to dobrze ze jej niema .kolejne kojdo ktore moze sie popsuc niewiem jakby ja ustawili ale neisadze zeby ciagła od obortow biegu jalowego róniwej niz bez doładowania a wogole to niemial byc kompresor? tak czyu owak dobrze ze tego niedali jesli juz podnosic moc to nie rpzez doładowanie powinni byli konkretnie zwiekszyc pojemnosc do 1700 ccm podniesc obroty o min 1000 obr/min i poustawiac redzte kojdów odpowiednio i te 250 km spokojnie by uzyskali oczywiscie wymagało by to kompletynego przebudowania silnika od podstaw widac producent niechcial ryzykowac takich kosztow i takiego stopnia komlikacji ryzykujac ze to sie nieprzyjmie wszak w wiekszosci przypadkow typowe swiry szalenst i przyspieszen raczej preferuja sportowe litry niz krofiaste sportturytyski a tymi bardziej interesuja sie ludzie ktorym bardziej zalezy na mocarnym dole itp co ie rpzydaje w dalekich podrozach na autostradach z bagazem .
OdpowiedzJakaś masakra. Asfalt obwieszony kajdanami memłający dwusuwową odmianą angielskiego i miszczowie prostej na gumowanym torze... USA welcome to...
OdpowiedzA co na to wszystko Honda???
OdpowiedzHonda nic - najwyżej powie że jej motocykle są najbardziej przyjazne użytkownikom...Ja zadałbym raczej pytanie co na to wszystko BMW?
Odpowiedztak jak pisałem w poprzednim artykule kawa wygrała z busą a suzuki raczej nie odpowie niczym na 2012 rok są tylko 3 nowe malowania piszą o tym na www.gsxr.es
OdpowiedzPopatrzcie na czasy reakcji. W 2 pierwszych rundach Suzuki mialo znacznie gorszy, dlatego przyjechalo z tylu. W pozostalych nie widac czasow reakcji na tablicach. Mysle ze wyniki moglyby byc odwrotne, gdyby tylko testy byly przeprowadzane przez Suzuki. Mimo to oba sprzety swietne, mi do gustu bardziej jednak przypada Kawa, stylistyka Suzuki mocno kontrowersyjna, poprzednik byl o wiele ladniejszy.
Odpowiedz