Hayabusa vs ZX-14R - pojedynek gigantów
Kawasaki zabra³o swoj± konkurencjê na tor wy¶cigów na 1/4 mili
Razem z premier± nowej czternastki, Kawasaki wypu¶ci³o ciekawy film promocyjny. Jasne jest, ¿e bezpo¶rednim rywalem dla ZZR1400 jest Suzuki Hayabusa. Przypomnijmy, ¿e wed³ug katalogu Suzuki wa¿y 260 kg czyli o 8 kg mniej ni¿ Kawasaki. Teoretycznie (z do³adowaniem dynamicznym w przypadku obu sprzêtów) ma te¿ o 3 KM mocy wiêcej, czyli 213 KM.
Kawasaki jednak wci±¿ jest przekonane, ¿e zaprezentowa³o najlepiej przy¶pieszaj±cy motocykl na ¶wiece. Rozwi±zanie jest wiêc tylko jedno – porównaæ oba sprzêty w akcji. Motocykle zabrano na tor wy¶cigów na 1/4 mili, dano im tyle samo paliwa i takie same ustawienia zwieszeñ. Nawet kierowcy zamienili siê miejscami po kilku startach.
Spodziewali¶cie siê takiego wyniku i czasu, jaki osi±gn±³ przecie¿ seryjny motocykl? Wzorem walki na spoty reklamowe pomiêdzy BMW i Aprili±, czekamy na odpowied¼ Suzuki.
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarzeczy s± motory na lpg zbiornik mogê woziæ na plecach...
Odpowiedzno tak nowa hayabusa by³a minimalnie lepsza od starego zzr 1400 teraz nowy zzr 1400 jest minimalnie lepszy od hayabusy 143vs 146 mph . a mialo byc 250 km
Odpowiedz250 koni i turbosprezarka:D
Odpowiedzakurat ta turbosprezarka to dobrze ze jej niema .kolejne kojdo ktore moze sie popsuc niewiem jakby ja ustawili ale neisadze zeby ciag³a od obortow biegu jalowego róniwej niz bez do³adowania a wogole to niemial byc kompresor? tak czyu owak dobrze ze tego niedali jesli juz podnosic moc to nie rpzez do³adowanie powinni byli konkretnie zwiekszyc pojemnosc do 1700 ccm podniesc obroty o min 1000 obr/min i poustawiac redzte kojdów odpowiednio i te 250 km spokojnie by uzyskali oczywiscie wymaga³o by to kompletynego przebudowania silnika od podstaw widac producent niechcial ryzykowac takich kosztow i takiego stopnia komlikacji ryzykujac ze to sie nieprzyjmie wszak w wiekszosci przypadkow typowe swiry szalenst i przyspieszen raczej preferuja sportowe litry niz krofiaste sportturytyski a tymi bardziej interesuja sie ludzie ktorym bardziej zalezy na mocarnym dole itp co ie rpzydaje w dalekich podrozach na autostradach z bagazem .
OdpowiedzJaka¶ masakra. Asfalt obwieszony kajdanami mem³aj±cy dwusuwow± odmian± angielskiego i miszczowie prostej na gumowanym torze... USA welcome to...
OdpowiedzA co na to wszystko Honda???
OdpowiedzHonda nic - najwy¿ej powie ¿e jej motocykle s± najbardziej przyjazne u¿ytkownikom...Ja zada³bym raczej pytanie co na to wszystko BMW?
Odpowiedztak jak pisa³em w poprzednim artykule kawa wygra³a z bus± a suzuki raczej nie odpowie niczym na 2012 rok s± tylko 3 nowe malowania pisz± o tym na www.gsxr.es
OdpowiedzPopatrzcie na czasy reakcji. W 2 pierwszych rundach Suzuki mialo znacznie gorszy, dlatego przyjechalo z tylu. W pozostalych nie widac czasow reakcji na tablicach. Mysle ze wyniki moglyby byc odwrotne, gdyby tylko testy byly przeprowadzane przez Suzuki. Mimo to oba sprzety swietne, mi do gustu bardziej jednak przypada Kawa, stylistyka Suzuki mocno kontrowersyjna, poprzednik byl o wiele ladniejszy.
Odpowiedz