Kawasaki ZZR1400 2012 - poprzeczka jeszcze wy¿ej
Dziś jest ten dzień. Dzień, na który Kawasaki zaplanowało premierę swojej odnowionej, długo zapowiadanej „czternastki”.
Jednostka napędowa będzie mocniejsza, jednak przede wszystkim, jeszcze bardziej elastyczna. Zawieszenie również zostało zmodyfikowane, aby zapewniać pewność nie tylko na torze, ale też w mieście i na autostradzie. Nowa jest również rama oraz dłuższy i sztywniejszy wahacz, które mają zapewniać wyczucie sytuacji na drodze. W standardzie znalazł się ABS oraz 3-stopniowa kontrola trakcji. Ponadto silnik ma dwie mapy sterowania, a w napędzie znalazł się system zapobiegania blokowaniu tylnego koła przy redukcjach. Niezmienny pozostał styl ZZR1400 – ogromne oświetlenie z przodu, smukła i długa sylwetka oraz podwójny układ wydechowy. Pozycja kierowcy, jak też pasażera ma zapewniać maksymalny komfort. Kawasaki oferuje doskonałą ochronę przed wiatrem oraz możliwość zamontowania bocznego bagażu. Wibracje silnika zostały zminimalizowane, a w zestawie wskaźników znalazł się spory, wielofunkcyjny ekran LCD - komputer sterowany jest z kierownicy.
Hasła przewodnie „czternastki” to siła, moc, technologia i bezpieczeństwo. Silnik ma 1441 ccm, a średnica i skok tłoka to odpowiednio 84 i 65 mm. Osiągi jednostki są imponujące - od 2000 obrotów dostępnych jest 93 Nm, a pełna wartość to 162,5 Nm! Moc maksymalna wynosi 200 KM, a przy dynamicznym doładowaniu 210 KM.
Dane techniczne
Silnik | |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa: ø44 mm x 4 (Mikuni) |
Zapłon | Elektroniczny |
Rozrusznik | Elektryczny |
Smarowanie | Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa |
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy, 4-cylindrowy |
Pojemność silnika | 1,441 cm³ |
Średnica x skok tłoka | 84.0 x 65.0 mm |
Stopień sprężania | 12.3:1 |
Układ rozrządu/ilość zaworów | DOHC 16 zaworowy |
Przeniesienie napędu | |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe, manualne |
Przełożenie podstawowe | 1.556 (84/54) |
Przełożenie biegu 1 | 2.611(47/18) |
Przełożenie biegu 2 | 1.947 (37/19) |
Przełożenie biegu 3 | 1.545 (34/22) |
Przełożenie biegu 4 | 1.333 (32/24) |
Przełożenie biegu 5 | 1.154 (30/26) |
Przełożenie biegu 6 | 1.036 (29/28) |
Przełożenie całkowite | 2.471 (42/17) |
Układ przeniesienia napędu | Skrzynia 6-biegowa |
Przełożenie napędu | Łańcuch uszczelniony |
Rama | |
Typ ramy | Aluminiowa, monocoque |
Kąt pochylenia główki ramy / Wyprzedzenie | 23°/ 93 mm |
Skok przedniego zawieszenia | 117 mm |
Skok tylnego zawieszenia | 124 mm |
Opony, przód | 120/70ZR17M/C (58W) |
Opony, tył | 190/50ZR17M/C (73W) |
Kąt skrętu, lewy / prawy | 31°/ 31° |
Zawieszenie | |
Przednie zawieszenie | Typ: 43 mm odwrócony widelec ze sprężynami top-out. Tłumienie dobicia: 18-stopniowe. Tłumienie odbicia: 15 stopniowe. Napięcie wstępne sprężyny: w pełni regulowane |
Tylne zawieszenie | Typ: Bottom-link Uni-Track, z gazowym amortyzatorem. Tłumienie dobicia: Bezstopniowe. Tłumienie odbicia: Bezstopniowe. Napięcie wstępne sprężyny: W pełni regulowane |
Hamulce | |
Hamulce przednie | Typ: dwie pół-pływające tarcze 310 mm o obrysie falistym. Zacisk: Podwójny, zamontowany radialnie, 4-tłoczkowy z 4 klockami hamulcowymi |
Hamulce tylne | Typ: 250 mm tarcza o obrysie falistym. Zacisk: Dwu-tłoczkowy |
Wymiary | |
Wymiary (D x S x W) | 2,170 mm x 770 mm x 1,170 mm |
Prześwit | 125 mm |
Rozstaw osi | 1,480 mm |
Wysokość siedzenia | 800 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 22 litry |
Masa pojazdu gotowego do użytku | 268 kg |
Osiągi | |
Moc maksymalna | 147.2 kW {200 KM} / 10,000 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 162.5 Nm {16.6 kgf•m} / 7,500 rpm |
Moc maksymalna z doładowaniem dynamicznym - RAM Air | 154.5 kW {210 KM} / 10,000 rpm |
|
Komentarze 13
Poka¿ wszystkie komentarzeRzeczywi¶cie biednie 200 kucy. Bo do lansu 20 kmh przy rynku potrzeba piñcet kunia.
Odpowiedzkawasaki robi paskudne te motocykle...
OdpowiedzA jakie¶ szczegó³owe dane techniczne s± dostêpne ?
Odpowiedzna suzuki hayabuse ju¿ nie liczcie ze bêdzie odwet na 2012 hayabusa oczyma 3 nowe kolory to wszyskto wiem bo czyta³em na forum gixxer a nowy gsxr 1000 bedzie pokazany za miesi±c na targach EICMA
Odpowiedzoj tam oj tam ¿adne bednitko bla bla! niech ka¿dy przyzna ze robi wra¿enie ;D i zobaczycie ¿a za jaki¶ czas sie oka¿e ¿e jest najszybsza
OdpowiedzBiedniutko...200 kucy nikogo ju¿ nie jara :-)
Odpowiedz