Australia na motocyklach - coraz cięższe warunki
W drodze na południe, na motocyklistów Orlen Australia Tour czekały szutrowe trasy rodem z rajdu Dakar, walka z żywiołem, nietypowe przeszkody oraz prawdziwy wyścig z czasem
Po obowiązkowym przeglądzie motocykli Przemek Saleta, Adam Badziak i Jarek Stec pożegnali urokliwe nadbrzeżne miejscowości i skierowali swoje Yamahy w głąb lądu. Pokonując szutrową część wyprawy bardziej przypominającą terenowy rajd Dakar, niż rekreacyjną wycieczkę po Australii, przyjaciele musieli stawić czoła nie lada wyzwaniom.
Zmianę charakteru wyprawy motocykliści poczuli jeszcze przed opuszczeniem asfaltowej drogi, gdy spędzali noc w namiotach w górniczej miejscowości Clermont. Stąd w środę ruszyli w kierunku Alice Springs, do samego serca Australii. Pierwszego dnia pokonali aż 500 kilometrów, z czego połowę po pustynnych bezdrożach.
Choć ich Yamahy Super Tenere wyposażone są w ABS i system kontroli trakcji, opanowanie na nierównościach mocno dociążonych maszyn nie było łatwym zadaniem.
Adam Badziak:
„Dzięki tym systemom mieliśmy wprawdzie wszystko pod kontrolą, ale i tak droga była trudna. Najwięcej wskazówek musieliśmy dać Przemkowi, który ma mniejsze doświadczenie w jeździe w takich warunkach. Na szczęście świetnie się spisał i mieliśmy całkiem niezłe tempo.”
Dla Salety, który po wcześniejszym upadku wciąż musi sobie radzić bez przedniej szyby w swoim motocyklu, droga ta okazała się ciekawym wyzwaniem.
Przemek Saleta:
„Nie czułem się jeszcze zbyt komfortowo w takich warunkach ponieważ motocykl cały czas pode mną tańcował, ale to tylko dodawało adrenaliny. A to przecież o nią chodzi na tej wyprawie.”
Po drodze motocykliści raz jeszcze przekonali się, jak ważna jest koncentracja, gdy silny wiatr dosłownie zepchnął Jarka Steca z asfaltu na grząskie pobocze:
„Udało mi się wytracić prędkość, ale zanim się zatrzymałem, fiknąłem kozła. Na szczęście do tego czasu mocno zwolniłem i nic mi się nie stało.”
Do listy nowych doświadczeń motocykliści Orlen Australia Tour mogą dopisać także naukę wymijania 50-metrowych, nieoświetlonych ciężarówek, tak zwanych „drogowych pociągów”, przeganianie z drogi bydła oraz stosowanie zasady ograniczonego zaufania do pogody, która w ciągu kilku godzin potrafi się diametralnie zmienić.
Na kolejny dzień przyjaciele zaplanowali jeszcze dłuższy odcinek, ale po starciu z kapryśną, australijską aurą musieli zmodyfikować swoje zamiary.
„Z powodu powodzi mały strumyk zamienił się w rwącą rzekę i wszystkie drogi na wschód zostały podtopione. Musieliśmy więc zawrócić – mówił Saleta. – Teraz czas zrewidować nasze plany i pokręcić tempo, aby za tydzień dotrzeć na Phillip Island.”
Choć Przemek, Adam i Jarek mają już za sobą trasę przypominającą jazdę w pustynnym rajdzie Dakar, wciąż mało im emocji. Podróżnicy spieszą się bowiem, by zdążyć na słynny tor wyścigowy na wyspie Filipa. Będą tam kibicować gwiazdom Yamahy startującym w motocyklowych mistrzostwach świata – Valentino Rossiemu i Jorge Lorenzo, który na GP Malezji zgarnął już koronę mistrzowską. „Skreśliliśmy z listy kilka atrakcji, ponieważ MotoGP ma pierwszeństwo” – skwitował Adam Badziak, wyczekując jednocześnie zawodnika Orlen Team, Jacka Czachora, który już wkrótce dołączy do motocyklistów.
Zapraszamy też do obejrzenia poprzedniego epizodu relacji z Australii.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeNiema co tu oglądać i się podniecać . Wakacje bogatych bubków za nasze pieniądze (cena paliwa)
Odpowiedzsaleta = pozer nad pozerami
Odpowiedza cóż on niby pozuje/oruje?? jeździ - jeździ na torze lata - lata ma okazję i kasę to podróżuje... więc jakim jest pozerem?? może pozoruje bycie motocyklistom?..to kim jest "prawdziwy" motocyklista ??
Odpowiedzwg mnie cała ta wyprawa to pozerstwo. to ma być wyprawa? DAKAR?? bo drogi im się kurzą? nie żartujcie sobie... WYPRAWA ze stadem kamerzystow i fotografow w samochodzie? straszna rzecz, bo nocowali pod namiotem? co to ma być? Wyprawą nazwałbym tamtą podróż do Magadanu. mam na myśli hardcoreowe warunki.
Odpowiedz