tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Aprilia Tuareg 660 test w dalekiej turystyce. 5 000 km z ziemi polskiej do Norwegii
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Aprilia Tuareg 660 test w dalekiej turystyce. 5 000 km z ziemi polskiej do Norwegii

Autor: Szymon Dziawer 2024.07.29, 11:04 1 Drukuj

Gamonie, czyli Rafał Herman i Szymon Dziawer wzięli ze sobą na wyprawę do Norwegii Aprilię Tuareg 660. Trasa nie była może mocno wymagająca, ale motocykl o pojemności 660 ccm nie jest sprzętem pierwszego wyboru, kiedy myślimy o połknięciu takiej ilości kilometrów. Aprilii na zegarze przybyło po wizycie u Wikingów 5000 km i przyznać trzeba, że wywiązała się z tego zadania wyśmienicie. Z resztą sami zobaczcie sami.

Rafał Herman:

NAS Analytics TAG

Aprilia Tuareg 660 Rafal Herman

Ten model w najnowszej odsłonie 2024 przypomniał o sobie nowymi malowaniami, według mnie wariantem Dakar Podium rozbił bank.

Uznaliśmy, że trzeba sprawdzić ten model na długiej trasie, głównie asfaltowej. Załadowanym motocyklem pod sufit i w 2 osoby ruszyliśmy w długą podróż po Skandynawii. Własności terenowe Tuarega sprawdziliśmy już wcześniej i nie mamy co do nich wątpliwości. One się zgadzają. W aktualnej cenie 52 900  zł dostajemy kawał solidnego dualowego "konia".

Ciekawe jest to, że sama Aprilia wystawiła ten model do rywalizacji w rajdach. Wygrała np. Africa Ecorace 2024. Oglądałem zwycięski egzemplarz podczas wydarzenia Aprilia AllStars. Solidnie stuningowany przez firmę GuareschiMoto. Bazą był zwykły Tuareg. Odrobiona praca domowa i mamy bardzo dopracowany sprzęt.

Największym zaskoczeniem podczas naszej podróży było to jak dobrze ten motocykl dał sobie radę na klasycznych, długich, autostradowych przelotach. Wbiło się w moją głowę: "czy na pewno potrzebujemy GS’a?". Jeśli zrobi się gorszy teren, szuter, a może trochę błota, wtedy błogosławisz że jedziesz lżejszym motocyklem. Aprilia na papierze jest liderem. 187 kg suchej masy, a 204 kg zatankowany, gotowy do jazdy. Pierwszą rzecz jaką zrobię to wymieniam wydech, pozbywając się grzejących katalizatorów, zyskujemy dodatkowe kilogramy pozbywając się "ekologii".

Zasięgi na takiej trasie okazały się bardzo solidne, 230-250 km od tankowania do tankowania na autostradzie i nawet 350 km w Norwegii, gdzie okoliczności przyrody zmuszają nas do przyjemnej jazdy kontemplacyjnej. Zawieszania w pełni regulowane, co jest dużą pomocą, przy gdy przemieniamy charakter naszej maszyny z singlowej zabawki w teren, na objuczonego kuframi, namiotem obieżyświata. Nie dziwie się że maszyny dualowe zyskują na popularności. Gdybym miał mieć tylko jeden motocykl w garażu, to Tuareg, bardzo wysoko byłby na liście. Daje ogromne spektrum zastosowań. Na szczęście moja żona zrozumiała, że nie da się żyć tylko z jednym motocyklem. Tak jak dzisiaj nie wyobrażam sobie posiadania tylko jednej pary butów. Sandały są fajne, ale trzeba mieć Crocsy, buty do biegania, trekingu i wiele innych. Dlatego rozbudowuje garaż, jak szafkę na buty.

Podczas naszych dyskusji w podróży, zauważyliśmy że pokutuje wątpliwość, czy włoska marka jest na tyle solidna, żeby pełnić rolę motocykla podstawowego, głównego. Uważam, że sytuacja się bardzo zmieniła. Dla stale wątpiących można u dealera przedłużyć gwarancje do 4 lat i bawić się z czystą głową.

Aprilia Tuareg 660 Dane Techniczne

SILNIK Rzędowy, dwucylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), cztery zawory na cylinder
POJEMNOŚĆ 659 cm3
ŚREDNICA X SKOK 81 x 63.93 mm
MOC MAKSYMALNA 80 KM (59 kW) przy 9 250 rpm
MOMENT OBROTOWY 70.0 Nm przy 6 500 rpm
SYSTEM PALIWOWY Airbox z przednim wlotem. 2 korpusy przepustnicy Ø48 mm, zarządzanie
Ride-by-wire
STARTER Elektryczny
SMAROWANIE Mokra miska olejowa
SKRZYNIA BIEGÓW 6-stopniowa
SPRZĘGŁO Mokre sprzęgło wielotarczowe z systemem antypoślizgowym
NAPĘD Łańcuch, przełożenie 15/42
ELEKTRONIKA  
PODWOZIE Rama z rur stalowych i wbudowana rama pomocnicza. Aluminiowe płyty
przyłączeniowe silnika
ZAWIESZENIE ‐ PRZÓD W pełni regulowany widelec upside-down Kayaba Ø43 mm ze sprężyną
kontrującą. Skok koła: 240 mm
ZAWIESZENIE ‐ TYŁ Wahacz aluminiowy. W pełni regulowany amortyzator monoshock Kayaba.
Skok koła: 240 mm
HAMULCE ‐ PRZÓD Pływająca podwójna tarcza o średnicy 300 mm. Zacisk pływający Brembo z podwójnymi tłokami przeciwległymi (Ø30/32 mm). Pompa hamulcowa Brembo i przewód hamulcowy w metalowym oplocie
HAMULEC ‐ TYŁ Tarcza o średnicy 260 mm; Jednotłoczkowy zacisk Brembo (Ø34 mm).
Przewód hamulcowy w oplocie metalowym
ABS Multi-map
KOŁA Szprychowe, przód: 2.15"X21" | tył: 4.25"X18"
OPONY Bezdętkowe, przód: 90/90-21 | tył: 150/70 R 18
DŁUGOŚĆ/SZEROKOŚĆ/ROZSTAW OSI/WYSOKOŚĆ KANAPY 2 220/965/1 525/860 mm
MASA WŁASNA 204 kg
SPALANIE/ZBIORNIK PALIWA 4.0 l/100km/18 l (3-litry rezerwy)
EMISJA CO2 99 g/km
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê