Benelli TRK 702 i TRK 702x. Test i moja prywatna opinia
Zaproszenie na testy nowego modelu Benelli TRK 702 i TRK 702x były dla mnie lekkim zaskoczeniem, ale starym znajomym się przecież nie odmawia. A że model ten idealnie wpisuje się w nasze poszukiwania w tym sezonie motocykla dualowego, z tym większą ochotą wybrałem się na testy. Próbowałem na nie jakoś przemycić też Rafała, ale cóż, nie udało się, wiec ten "nasz" test jest tym razem trochę bardziej "mój" i na refleksje od Rafy trzeba będzie chwilę poczekać, kiedy uda mu się pojeździć TRK.
Sporym zaskoczeniem było dla nie to, jak wiele osób czeka na ten model. Co więcej. Trochę chyba przeoczyłem moment, kiedy odrodzona kilka lat temu, stara, włoska marka zyskała tak wielką popularność także w swoim kraju. Ale skoro iPhone produkowany w Chinach przez Amerykanów uważany jest za ich własny, to dlaczego inaczej miałoby być z Benelli produkowanym także na Dalekim Wschodzie? Bo choć Benelli uparcie twierdzi, że jest jak najbardziej Włoską marką z siedzibą w historycznym dla Marki Pesaro (kilka lat temu byłem nawet w ich biurach projektowych i nie sposób stwierdzić, że nie ma ich w tym mieście), to produkcja tych maszyn przebiega całkowicie na terenach ChRL. To zupełnie nie zniechęciło mieszkańców Półwyspu Apenińskiego i nieco mniejszy model tej marki, TRK 502 stał się najlepiej sprzedającym się motocyklem we Włoszech! Jak będzie z 702 i 702x? Czas pokaże, a tymczasem zapraszam do obejrzenia wrażeń z jazdy Benelli TRK 702 i TRK 702x:
Benelli TRK 702 i TRK 702X. Zobacz film z testu »
Benelli TRK 702 - Dane techniczne
Silnik |
2-cylindry/4-suw/8V, chłodzony cieczą, DOHC |
Pojemność skokowa |
698 cm³ |
Średnica x skok tłoka |
83 x 64.5 mm |
Stopień sprężania |
11.6:1 |
Moc |
51.5 kw (70 km) przy 8000 obrotach/min |
Maksymalny moment obrotowy |
70 Nm przy 6000 obrotach/min |
Smarowanie |
ciśnieniowe z mokrą miską olejową |
Zasilanie |
EFI z podwójną przepustnicą Ø41 mm |
Układ wydechowy |
z katalizatorem i czujnikami tlenu |
Norma spalin |
EURO5 |
Sprzęgło |
mokre, wielotarczowe |
Skrzynia biegów |
6-biegowa |
Przeniesienie napędu |
łańcuch |
Zapłon |
ECU Bosch MSE 6.0 |
Świeca zapłonowa |
NGK CR8EGP |
Rozruch |
elektryczny |
Średnie zużycie paliwa |
4.6 l / 100 km |
Emisja CO2 |
107 g/km |
Rama |
spawana z rur i płyt stalowych |
Zawieszenie przód |
Upside-down średnica 50 mm |
Skok zawieszenia przód |
140 mm |
Zawieszenie tył |
wahacz z centralnym amortyzatorem z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i tłumieniem odbicia |
Skok zawieszenia tył |
45mm (skok tylnego koła 154 mm) |
Hamulec przód |
dwie tarcze o średnicy 320mm i ABS |
Przednia obręcz |
stop aluminium |
Przednia obręcz wymiary |
17″ x 3.5″ |
Hamulec tył |
tarcza o średnicy 260 mm i ABS |
Tylna obręcz |
stop aluminium |
Tylna obręcz wymiary |
17″ x 4.5″ |
Opona przednia |
120/70ZR17 |
Opona tylna |
160/60ZR17 |
Długość |
2200 mm |
Wysokość z wyłączeniem lusterek |
1390 mm |
Wysokość siedziska |
790 mm |
Szerokość z wyłączeniem lusterek |
925 mm |
Prześwit |
175 mm |
Waga sucha |
215 kg |
Waga gotowa do jazdy |
232 kg |
Maksymalna ładowność |
441 kg |
Pojemność zbiornika paliwa |
20 l |
Rezerwa |
4 l |
Rozstaw osi |
1505mm |
Benelli TRK 702x - Dane techniczne
Rodzaj |
2-cylindry/4-suw/8v, chłodzony cieczą, DOHC |
Pojemność skokowa |
698 cm³ |
Średnica x skok |
83×64.5 mm |
Stopień sprężania |
11.6:1 |
Moc |
51.5 kW (70 km) przy 8000 obrotów/min |
Maksymalny moment obrotowy |
70 Nm przy 6000 obrotów/min |
Smarowanie |
ciśnieniowe z mokrą miską olejową |
Zasilanie |
EFI z podwójną przepustnicą o średnicy 41 mm |
Układ wydechowy |
z katalizatorem i czujnikami tlenu |
Norma spalin |
EURO5 |
Sprzęgło |
mokre, wielotarczowe |
Skrzynia biegów |
6-biegowa |
Przeniesienie napędu |
łańcuch |
Zapłon |
ECU Bosch MSE 6.0 |
Świeca zapłonowa |
NGK CR8EGP |
Rozruch |
elektryczny |
Zużycie paliwa |
4.6 l/100 km |
Emisja CO2 |
2107 g/km |
Rama |
spawana z rur i płyt stalowych |
Zawieszenie przód |
Upside-down o średnicy 50 mm |
Skok zawieszenia przód |
140 mm |
Zawieszenie tył |
wahacz z centralnym amortyzatorem z regulacją wstępnego napięcia sprężyny, tłumienia odbicia i kompresji |
Skok zawieszenia tył |
50 mm (173 mm skoku tylnego koła) |
Hamulec przód |
dwie tarcze o średnicy 320 mm z ABS |
Przednia obręcz |
stop aluminium ze stalowymi szprychami |
Przednia obręcz wymiary |
19″ x 3.00′ DOT -D |
Hamulec tył |
tarcza o średnicy 260 mm z ABS |
Tylna obręcz |
stop aluminium ze stalowymi szprychami |
Tylna obręcz wymiary |
17″ x 4.25′ DOT -D |
Opona przednia |
110/80R19 |
Opona tylna |
150/70R17 |
Długość |
2220 mm |
Wysokość z wyłączeniem lusterek |
1420 mm |
Wysokość miejsca kierowcy |
835 mm |
Szerokość z wyłączeniem lusterek |
925 mm |
Prześwit |
205 mm |
Waga sucha |
218 kg |
Waga gotowa do jazdy |
235 kg |
Pojemność zbiornika paliwa |
20l |
Rezerwa |
4l |
Rozstaw osi |
1505mm |
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze„Nie sposób zaprzeczyæ, ¿e nie ma ich w tym mie¶cie”??? Chyba autor mia³ na my¶li, ¿e nie sposób zaprzeczyæ, ¿e s± w tym mie¶cie.
OdpowiedzDziêkujê. Poprawione.
Odpowiedz