tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Aprilia RSV4 Factory, czy Ducati Panigale V4S? Test i porównanie Gamoni na Torze Poznañ
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Aprilia RSV4 Factory, czy Ducati Panigale V4S? Test i porównanie Gamoni na Torze Poznañ

Autor: Rafa³ Herman 2024.08.28, 09:16 1 Drukuj

Czy RSV4 to najbardziej niedoceniony superbike na rynku? To hasło pojawia się w wielu testach, głównie amerykańskich, gdzie ten model jest szczególnie hołubiony. Premiera tego modelu odbyła się w 2021 roku, w następnych latach fabryka robiła drobne poprawki o których nie informowała publicznie, zmieniały się tylko malowania.

Mieliśmy ten motocykl w testach. Wypadał wybitnie, byliśmy nim zachwyceni: na drodze nie do pobicia, na torze łatwy i przewidywalny.

NAS Analytics TAG

Wówczas nasze wybory pokierowały nas jednak do BMW, gdzie Rafał odebrał S1000RR i Ducati gdzie Szymon zapatrzył się w Panigale V4S. Dlaczego wówczas nie kupiliśmy Aprilii? Powiemy szczerze: zabrakło zaufania, czy na pewno włoszczyzna nie będzie się psuć, jaka będzie dostępność części, itp.

Dzisiaj jesteśmy w dużo lepszej sytuacji, mamy wiedzę jak ten model zachowywał się na przestrzeni ostatnich 3 lat. Zrobiłem research wśród serwisów i mechaników. RSV4 to wzór do naśladowania. Uznawany za niezniszczalny. Wybitny pod względem bezawaryjności.

Skąd ten motocykl się wziął? Ma dość długą historię i był wymyślony od samego początku jako narzędzie do wygrywania Mistrzostw Świata Superbike. Ciekawostką jest to, że właśnie w 2009 roku to Gigi, a właściwie to Luigi Dall’Igna jako dyrektor techniczny Aprilia Racing stworzył ten motocykl dla fabryki w Noale. Tak ten sam Gigi, który teraz odpowiada za sukcesy teamów wyścigowych Ducati. Silnik RSV4 rozwijany i doprowadzony do perfekcji przez kolejne lata jest dzisiaj wykorzystywany właśnie w obecnym motocyklu. Na ten mały jubileusz cześć w tym roku powstało jubileuszowe malowanie. SBK SE-09. To właśnie w takim malowaniu scigał się Max Biaggi i zdobywał Mistrzostwo Świata WSBK.

No właśnie ale wróćmy do zadanego pytania? Silnik jest wybitny to już wiemy. Wyciągnięty z kartonu w wersji prosto ze sklepu bije na hamowni wszystkie obecne superbike’i. To jest niewiarygodne. Tak M1000RR, czy Panigale V4S również. Amerykanie uwielbiają takie porównania. Można to znaleźć w necie. Nie sama moc jest najważniejsza. No tak zawieszenia Öhlins Smart EC 2.0, hamulce Brembo Stylema, najlepsze komponenty dostępne na rynku. No dobra najnowszy Fireblade którego nie da się jeszcze kupić w Polsce, i przyszłoroczna nowość Panigale V4S 2025, będą miały najnowszy wypust Ohlinsa w wersji 3.0.

Jak jeździ dzisiaj w 2024 RSV4. Uzależniająco dobrze. Daje dużo frajdy i pewności. Na drodze jest to dla mnie najlepszym motocykl do dojazdów do miasta, a że mieszkam 45km od centrum i poruszam się S8, albo A2 to przyjemnie jest skorzystać z możliwości silnika V4 o mocy 217KM. Zawieszania w trybie Street pięknie wybierają nierówności, silnik w średnim zakresie obrotów jest mięsisty, mocny i nawet na oryginalnym wydechu brzmi hipnotyzująco. Dla tych którzy wybierają motocykl tej klasy rekomendujemy: udajcie się do dealera np. Liberty Motors w Piasecznie, tam możecie skorzystać z usługi Liberty Rental i wziąć sobie taki motocykl nie na jazdę testową 2h, tylko na kilka dni. Myślę że wtedy się przekonacie, czy warto dopłacać dodatkową kasę do S/M 1000RR, czy Hondy Fireblade.

Do czego można się przyczepić? Do detali, wykonania plastików. Klamki hamulca i sprzęgła mi się nie podobają, ale to ocenicie oglądając motocykl w salonie. Ja już wybrałem akcesoryjne klamki. Aprilie RSV4 factory można dzisiaj kupić za 99000 PLN. Jak użyjecie swoich zdolności negocjacyjnych to będzie jeszcze lepiej. W tej cenie według mnie to jest szach i mat.

Na jazdę testową RSV4 w salonach Liberty Rental na hasło Gamonie otrzymacie 100 PLN zniżki.

Nie kupujcie w ciemno. Musicie pojeździć i porównać. To jest moja najważniejsza rekomendacja.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê