Yamaha Warrior 1700 (2004) - opinia Karoliny [FILM]
Warrior 1700 to jeden z najlepiej rozpoznawalnych i najbardziej charakterystycznych power-cruiserów na rynku. Używana Yamaha Warrior 1700 z rocznika 2004 jest w rękach Karoliny już na tyle długo, że jej opinia może być dla wszystkich zainteresowanych cennym źródłem wiedzy.
Karolina razem ze swoją Yamahą Warrior 1700 zagościła w kolejnym odcinku serii "Barry na używkach". Ten materiał udało się zrealizować korzystając z prawdopodobnie ostatnich tak ciepłych dni tegorocznego sezonu.
Yamaha Warrior 1700 to charakterystyczny motocykl, którego głównymi elementami rozpoznawczymi są potężny silnik o pojemności 1700 cm3 i olbrzymi, według niektórych wręcz nieproporcjonalnie duży układ wydechowy.
W poniższym filmie zobaczycie wyjątkowy egzemplarz Warriora 1700 z rocznika 2004. Motocykl otrzymał specjalne malowanie na zamówienie Karoliny.
Karolina zaczynała przygodę z jednośladami napędzanymi silnikiem już w wieku 7 lat, a jej pierwszym sprzętem była Motorynka. Droga do Yamahy Warrior 1700 była dość długa i kręta. Wcześniej w garażu Karoliny znalazło się miejsce dla m.in. Yamahy Virago 535, czy Hondy VT1100 Shadow.
Yamaha Warrior 1700 to spełnione marzenie Karoliny. Swój egzemplarz kupiła nawet bez jazd testowych. W chwili zakupu, w roku 2008, motocykl był jeszcze na gwarancji. Poprzedni właściciel kupił prezentowanego Warriora 1700 dwa lata wcześniej i przejechał na nim bardzo niewiele kilometrów.
Wielu motocyklistów krytykuje model Warrior 1700 za bardzo duży, ich zdaniem nieproporcjonalny w stosunku do reszty motocykla układ wydechowy. Karolina nie podziela ich opinii. Podkreśla, że przez krótki okres miała zamontowany akcesoryjny wydech, ale nie była usatysfakcjonowana jego dźwiękiem, ani wyglądem.
Przy tak potężnym momencie obrotowym, jakim dysponuje Yamaha Warrior 1700, trzeba się przygotować na częstą wymianę tylnej opony. Z racji dużych obciążeń, jakim jest poddawana, jej zużycie postępuje przerażająco szybko. A jak podkreśla Karolina - "tym motocyklem nie da się jeździć spokojnie."
Yamaha Warrior 1700 była produkowana przez 8 lat, od roku 2002 do 2010. Dodatkowo od roku 2005 produkowano nieco inną wersję na rynek amerykański. Charakteryzował ją zmieniony wygląd - wszystkie chromowane elementy zastąpiono czarnymi.
Zgodnie z danymi katalogowymi Warrior 1700 generuje 85 KM, choć niektóre źródła donoszą o 90 KM. Karolina dodaje, że według jej wiedzy to prawie 100 KM. Żeby się przekonać, musielibyśmy zabrać Yamahę na hamownię… Tak czy inaczej w przypadku takich maszyn jak Warrior 1700 ważniejszy od maksymalnej mocy jest chyba maksymalny moment obrotowy, a ten wynosi tu aż 144 Nm.
Przedni widelec oraz układ hamulcowy przy przednim kole Warriora 1700 zostały zaadaptowane z supersportowej Yamahy R1. Napęd jest tutaj przenoszony za pośrednictwem pasa zębatego.
Jeśli chodzi o problemy z używaną Yamahą Warrior 1700, to należy tu wspomnieć o wadliwych czujnikach przepustnicy. Yamaha zapraszała swoich klientów na akcję serwisową w tej sprawie. Karolina do tej pory nic z tym jeszcze nie robiła, ale zauważyła problem. Wadliwy czujnik przepustnicy daje o sobie niekiedy znać w upalne dni, kiedy na niskich obrotach na biegu jałowym silnik potrafi zgasnąć.
Nagłe zgaśnięcie silnika mogą również spowodować przewody przy cewce zapłonowej, które zostały w tym miejscu niefortunnie załamane. Ten problem w egzemplarzu Karoliny jednak nie wystąpił.
Inną sprawą jest dość ciężko pracujący rozrusznik. Tu trudno mówić o wadzie - po prostu ten typ tak ma. Jeśli wydaje ci się, że jakiś Warrior ma słaby akumulator, bo ciężko kręci, to prawdopodobnie winny wcale nie jest akumulator… Taki już urok tego modelu (i kilku innych również).
Yamaha Warrior 1700 to piękny, bardzo starannie wykonany cruiser, którego produkcję zakończono okrągłe 10 lat temu. Na rynku maszyn używanych można znaleźć zadbany egzemplarz, ale nie ma ich zbyt wiele. Te, które znajdziesz, na ogół dość dobrze trzymają swoją wartość.
Więcej filmów o motocyklach używanych znajdziesz na kanale Barry moto.
Zapraszamy również do subskrybowania naszego kanału, na którym znajdziesz filmy o motocyklowych nowościach: Ścigacz TV.
Komentarze 0
Poka¿ wszystkie komentarze