tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha V-Max - uciekinier z NASA
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motul Boost And Clean Moto

Czyści i smaruje zawory silnikowe, gaźniki, układy wtryskowe, wtryskiwacze, pompy i komory spalania.

Motul
Boost
And
Clean
Moto

Sprawdź cenę >
NAS Analytics TAG

strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Yamaha V-Max - uciekinier z NASA

 

Historia

Rok 1985. Japończycy decydują się na zbudowanie rakiety, osadzając ją w wiotkiej ramie i na pluszowych zawieszeniach. Yamaha V-Max najbardziej przypomina cruisera. Z tą tylko różnicą, że jeździ szybciej, niż wszystkie ówczesne Superbike. Tyle, że tylko po prostej. Przez 19 lat produkcji motocykl przeszedł tylko niewielkie modernizacje, z zamontowaniem lepszego zawieszenia na czele. Dyskusja na temat tego, dlaczego stary V-Max jest tysiąc razy fajniejszy od nowego, to materiał na osobny tekst, a i tak konkluzja będzie tylko jedna. Stara szkoła miażdży nową.

Technika

Cóż powiedzieć o 143-konnym motocyklu, który oddaje moc w tak bestialski sposób? Odkręcenie rollgazu do końca przypomina obudzenie się przy ogromnej kolumnie głośnikowej, z której gra Motorhead. Podwozie zostało zaprojektowane na nieskazitelne amerykańskie drogi bez wybojów i bez zakrętów. Patyczkowe golenie przedniego widelca i alarmująco miękka rama nie zapewniają zbyt dobrej sterowności, stąd też popularne są zabiegi, typu zamontowanie tylnych amortyzatorów na sztywno i wymiana przedniego zawieszenia na USD z R1 (razem z hamulcami).

Dlaczego warto go mieć?

Kupując V-Maxa nie kupujemy motocykla. Kupujemy różne rodzaje emocji. Radość, euforię, zachwyt, strach, grozę, nienawiść. Sprzęt o takich osiągach i sposobie, w jaki je serwuje musi stać się klasykiem. Silnik jest nienagannie skonstruowany i niemal wieczny, podobnie jak przenoszący jego moc na tylne koło wał kardana. Z wadami V-maxa można sobie poradzić. Żyjące własnym życiem tylne zawieszenie mocujemy na sztywno. Cieniutki widelec przeszczepiamy na USD z Hayabusy, a hamulce z R1. Wiem, wiem, to znów kundlenie, a co gorsza Yamaha i tak nie będzie championem winkli, choć po takich przeróbkach jazda będzie nieco mniej... alarmująca. Co ciekawe, ofert sprzedaży na rynku wtórnym jest całkiem sporo. Trzeba się przygotować na uszczuplenie portfela o 20 tysięcy (są i egzemplarze za połowę tej kwoty) i warto w poszukiwaniach uwzględnić Niemcy i USA. Notabene w latach '90 najwięcej tych sprzętów napływało do Polski właśnie zza Odry i warto ten fakt potwierdzić, ponieważ niektóre niemieckie V-Maxy były dławione do 100, a nawet 70 KM. W skrócie, za kwotę do przyjęcia mamy motocykl o osiągach myśliwca, trwałości kowadła i z charakterem, o którym nowy V-Max może tylko pomarzyć. 

VMAX 3
VMAX 5
VMAX 2
VMAX 4
VMAX 1
vmax reklama
NAS Analytics TAG

Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
na górę