tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha V-Max - uciekinier z NASA
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Yamaha V-Max - uciekinier z NASA

 

Historia

Rok 1985. Japoñczycy decyduj± siê na zbudowanie rakiety, osadzaj±c j± w wiotkiej ramie i na pluszowych zawieszeniach. Yamaha V-Max najbardziej przypomina cruisera. Z t± tylko ró¿nic±, ¿e je¼dzi szybciej, ni¿ wszystkie ówczesne Superbike. Tyle, ¿e tylko po prostej. Przez 19 lat produkcji motocykl przeszed³ tylko niewielkie modernizacje, z zamontowaniem lepszego zawieszenia na czele. Dyskusja na temat tego, dlaczego stary V-Max jest tysi±c razy fajniejszy od nowego, to materia³ na osobny tekst, a i tak konkluzja bêdzie tylko jedna. Stara szko³a mia¿d¿y now±.

Technika

Có¿ powiedzieæ o 143-konnym motocyklu, który oddaje moc w tak bestialski sposób? Odkrêcenie rollgazu do koñca przypomina obudzenie siê przy ogromnej kolumnie g³o¶nikowej, z której gra Motorhead. Podwozie zosta³o zaprojektowane na nieskazitelne amerykañskie drogi bez wybojów i bez zakrêtów. Patyczkowe golenie przedniego widelca i alarmuj±co miêkka rama nie zapewniaj± zbyt dobrej sterowno¶ci, st±d te¿ popularne s± zabiegi, typu zamontowanie tylnych amortyzatorów na sztywno i wymiana przedniego zawieszenia na USD z R1 (razem z hamulcami).

Dlaczego warto go mieæ?

Kupuj±c V-Maxa nie kupujemy motocykla. Kupujemy ró¿ne rodzaje emocji. Rado¶æ, euforiê, zachwyt, strach, grozê, nienawi¶æ. Sprzêt o takich osi±gach i sposobie, w jaki je serwuje musi staæ siê klasykiem. Silnik jest nienagannie skonstruowany i niemal wieczny, podobnie jak przenosz±cy jego moc na tylne ko³o wa³ kardana. Z wadami V-maxa mo¿na sobie poradziæ. ¯yj±ce w³asnym ¿yciem tylne zawieszenie mocujemy na sztywno. Cieniutki widelec przeszczepiamy na USD z Hayabusy, a hamulce z R1. Wiem, wiem, to znów kundlenie, a co gorsza Yamaha i tak nie bêdzie championem winkli, choæ po takich przeróbkach jazda bêdzie nieco mniej... alarmuj±ca. Co ciekawe, ofert sprzeda¿y na rynku wtórnym jest ca³kiem sporo. Trzeba siê przygotowaæ na uszczuplenie portfela o 20 tysiêcy (s± i egzemplarze za po³owê tej kwoty) i warto w poszukiwaniach uwzglêdniæ Niemcy i USA. Notabene w latach '90 najwiêcej tych sprzêtów nap³ywa³o do Polski w³a¶nie zza Odry i warto ten fakt potwierdziæ, poniewa¿ niektóre niemieckie V-Maxy by³y d³awione do 100, a nawet 70 KM. W skrócie, za kwotê do przyjêcia mamy motocykl o osi±gach my¶liwca, trwa³o¶ci kowad³a i z charakterem, o którym nowy V-Max mo¿e tylko pomarzyæ. 

VMAX 3
VMAX 5
VMAX 2
VMAX 4
VMAX 1
vmax reklama
NAS Analytics TAG

Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê