Yamaha Tracer 900/900GT - jeszcze lepszy turysta
Yamaha zaprezentowała poprawioną wersję modelu Tracer 900, jednego ze swoich bestsellerów w klasie sport touring, w którym zmiany poszły w kierunku jeszcze większej wygody użytkowników. Pokazano również bliźniaczy model Tracer 900GT, z bardzo bogatym wyposażeniem turystycznym.
Yamaha Tracer 900 zadebiutowała w 2015 roku, z miejsca stając się przebojem salonów. Nic dziwnego - łączyła dynamiczny, trzycylindrowy silnik, znany z modelu MT-09, z wygodną pozycją kierowcy i skuteczna owiewką. Miała być godnym następcą uwielbianej TDM900. Chwilę później pokazano nieco mniejszego Tracera 700, na bazie MT-07, który również z miejsca zyskał uznanie klientów. Dwuletnie doświadczenie z Tracerem 900 oraz opinie zebrane wśród użytkowników pozwoliły inżynierom Yamahy na wprowadzenie szeregu poprawek, które zaprezentowano wczoraj na konferencji prasowej w Mediolanie.
Tracer 900
Lista ulepszeń tego modelu zaczyna się od samego frontu. Przebudowano nieco owiewki oraz panele w okolicach wlotu powietrza i zbiornika paliwa. Są teraz szersze, co oprócz nieco zmienionej stylizacji daje też lepszą ochronę przed wiatrem. Bardzo praktycznym rozwiązaniem jest nowy system regulacji wysokości przedniej szyby, który można teraz obsłużyć jedną ręką. Spore zmiany zaszły również z tyłu motocykla. Mamy tam przede wszystkim nowy, aluminiowy wahacz oraz inaczej ustawiony centralny amortyzator, dopasowany do jazdy z oryginalnymi twardymi kuframi. Zmieniono również kształt kanapy oraz tylny błotnik. Poprawki objęły również miejsce pasażera, ma on teraz do dyspozycji na nowo skonfigurowane podnóżki oraz uchwyty dla rąk. Motocykl w sezonie 2018 dostępny będzie w kolorach szarym oraz czarnym.
Tracer 900GT
To już bezkompromisowy turysta, posiadający szeroką gamę dodatków niezbędnych w dalekiej podróży. Do listy ulepszeń standardowego Tracera 900 dochodzą tu przede wszystkim oryginalne, twarde kufry boczne, o pojemności 22 litrów każdy. Dodano także całkiem nowy, kolorowy wyświetlacz TFT, z bardzo bogatym zestawem przekazywanych informacji. Wygodę użytkowania zwiększają ponadto podgrzewane manetki, tempomat oraz quickshifter. Zadbano również o właściwą pracę zawieszenia pod zmiennym obciążeniem. W modelu Tracer 900GT jest ono w pełni regulowane, a przedni widelec wykończono w kolorze złotym. W swoim debiutanckim sezonie motocykl dostępny będzie w kolorach szarym, czarnym oraz specjalnym niebieskim, który ustanowiono wspólnym dla całej rodziny sport touring Yamahy - będzie występował jeszcze w modelach Tracer 700 oraz FJR1300.
Napęd obu wersji Tracera 900 pozostał bez zmian. Jest to znany i lubiany rzędowy trzycylindrowiec o pojemności 847 cm3 i mocy 115 KM, dający 87,5 Nm momentu obrotowego. Jest sterowany elektronicznie za pomocą kilku map zapłonu D-MODE. Umieszczono go w specjalnie stworzonej, lekkiej ramie, wykonanej z aluminium. Tracery 900 maja w standardzie wspomaganie pracy sprzęgła oraz trójstopniową kontrolę trakcji. Zbiornik paliwa mieści 18 litrów. Standardowym wyposażeniem są również ABS oraz centralna podstawka, bardzo ułatwiająca obsługę motocykla na wyjazdach.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze