WSBK: nowe przepisy ograniczające użycie aktywnej aerodynamiki w motocyklach
Komisja techniczna World Superbike ogłosiła serię nowych przepisów na sezon 2020. Najważniejszą zmianą są nowe regulacje dotyczące aktywnej aerodynamiki, które ściśle limitują zakres pracy jej ruchomych elementów.
Bezpośrednim powodem wprowadzenia nowych przepisów jest pojawienie się najnowszej generacji Hondy Fireblade, wyposażonej w zestaw ruchomych elementów aerodynamicznych. Istniała obawa, że w wyścigowej wersji motocykla inżynierowie zainstalują znacznie bardziej efektywną wersję tego systemu, niż w wersji produkcyjnej, co zachwieje równowagę w stawce maszyn WSBK i da Hondzie znaczną przewagę.
Zgodnie z nowymi regulacjami, elementy aktywnej aerodynamiki, stosowane w maszynach wyścigowych, będą musiały mieć dokładnie taki sam zakres ruchu, jak te w motocyklach z salonu, nawet jeśli konstrukcja tych komponentów będzie pozwalała na więcej.
Nowa Honda CBR1000R-RR została zaprezentowana na targach EICMA ze skrzydełkami mocowanymi na stałe w jednej pozycji. Bardzo możliwe więc, że ruchome elementy aerodynamiczne pojawią się dopiero w torowej wersji SP, będącej bazą dla motocykla WSBK.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze