Honda CBR 1000 RR-R Fireblade. Opis, dane techniczne, zdjêcia
217 KM, skrzydełka i technologie rodem z RC213V-S. Nowa CBR 1000 RR-R budzi respekt, ale i trudną do opanowania ekscytację. Na pokładzie wszystko to, co najlepsze.
CBR 1000 RR-R to motocykl zaprojektowany pod kątem jazdy torowej. Silnik bazuje zatem technologicznie na jednostce napędowej RC213V-S. Zastosowano tytanowe korbowody i kute, aluminiowe tłoki.
CBR 1000 RR-R wyposażony został w system kontroli momentu obrotowego Hondy (HSTC), który kontroluje moc, intensywność hamowania silnikiem i zakres unoszenia przedniego koła podczas przyspieszania. Na pokładzie znalazł się także tryb Start Mode.
Nowa jest aluminiowa rama typu "diamond" współpracująca z wydłużonym wahaczem, wzorowanym na elemencie z modelu RC213V-S. Hondę CBR 1000 RR-R wyposażono w sześcioosiowy, bezwładnościowy moduł pomiarowy (IMU), 3-poziomową elektroniczną amortyzację widelca (HESD) oraz w zawieszenie Showa z przodu i z tyłu.
Nowe zaciski hamulcowe Nissin współpracują z tarczami o średnicy 330 mm poprzez 2-poziomowy system ABS. Owiewki wyposażono w generujące docisk do nawierzchni "skrzydełka" wywodzące się z MotoGP. Uzupełnieniem licznych zmian są pełnokolorowy wyświetlacz TFT i system Smart Key.
CBR 1000RR-R osiąga moc maksymalną 217 KM przy 14 500 obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy wynosi 113 Nm przy 12 500 obr/min.
Dane techniczne
silnik: | rzędowy 4-cylindrowy |
pojemność skokowa: | 999 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 81 mm x 48,5 mm |
moc: | 217 KM przy 14500 obr /min |
moment obrotowy: | 113 Nm przy 12500 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk elektroniczny |
system chłodzenia: | ciecz |
rozrusznik: | elektryczny |
skrzynia biegów: | nożna, 6-biegowa |
sprzęgło: | mokre wielotarczowe hydrauliczne z antyhoppingiem |
przeniesienie napędu: | łańcuch |
zawieszenie przednie: | Showa teleskopowe z odwróconym widelcem, średnica wewnętrzna 43 mm, Big Piston Front Fork z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia |
zawieszenie tylne: | Pro-Link z gazowym amortyzatorem HMAS z 10-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją tłumienia dobicia i odbicia, skok 137mm, Showa Balance-Free Rear Cushion z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia |
hamulec przedni: | Tarcze o średnicy 330 mm, 4-tłoczkowe zaciski Nissin |
hamulec tylny: | Tarcze o średnicy 220 mm, 2-tłoczkowe zaciski Brembo |
opona przednia: | 120/70-ZR17 |
opona tylna: | 200/55-ZR17 |
systemy dodatkowe: | IMU, HESD, HSTC |
długość/szerokość/wysokość: | 2100 x 745 x 1140 mm |
masa: | 201 kg z płynami |
wysokość siedzenia: | 830 mm |
zbiornik paliwa: | 16,1 l |
Więcej informacji o motocyklach Honda znajdziesz na stronie https://www.honda.pl/motorcycles.html
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeFajna ale zaczekam na RR-R-R-RRR.
OdpowiedzCzy ma prze³±cznik na trzy tryby jazdy by niedo¶wiadczony kierowca móg³ ni± je¼dziæ?
OdpowiedzMa blokadê manetki, ¿eby nie mo¿na by³o odkrêciæ;)
Odpowiedz