¦wiat³a LED - mia³y byæ idealne, a mog± przyprawiæ o ból g³owy
Niemiecki ADAC zwrócił uwagę, że choć światła LED znacząco wpływają na poprawę bezpieczeństwa, to mogą również być sporym kosztem.
Jak czytamy na stronie ADAC, światła LED co prawda świecą mocniej i mają dłuższą żywotność niż tradycyjne halogeny, ale mogą też wydrenować portfel. Od kilku lat technologia LED szturmem wdziera się również do świata motocykli. Głównym problemem jest to, ze w razie awarii trzeba wymieniać cały reflektor, a w przypadku halogenów wystarczyło wymienić żarówkę i można było ruszyć w dalszą drogę.
Swoje ostrzeżenie ADAC kieruje oczywiście do kierowców samochodów. Organizacja wskazuje, że takie reflektory mogą wytrzymać 15 lat podczas gdy żywotność obecnych samochodów jest znacznie dłuższa. Światło LED uznaje się za zużyte, kiedy jasność emitowanego strumienia światła spada poniżej 70%. Najbardziej szkodliwa jest wysoka temperatura.
Według badań ADAC żywotność reflektorów samochodowych wynosi od 3000 do 10 000 godzin, a tylne światła zazwyczaj bronią się dłużej. Wynika to oczywiście z tego, że na rynku nie ma zbyt wielu samochodów z silnikiem umieszczonym z tył. W przypadku motocykli czas ten zapewne będzie dłuższy, ponieważ silnik jest umieszczony centralnie, a więc jedynym zagrożeniem jest użytkowanie motocykla w upalnych temperaturach. Dodatkowo, jeżeli chcecie zadbać o swoje światła, to powinniście unikać zbyt inwazyjnych metod czyszczenia oraz polerowania kloszy - to może powodować ścieranie warstwy zabezpieczającej przed promieniami UV.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeW ciê¿arowych to samo. Pada pasek LED i do wymiany ca³a lampa za minimum 2 tys.
OdpowiedzMo¿e siê okazaæ ¿e motoryzacja z lat 80-90 to by³a z³ota epoka. Trwa³e lakiery, solidne ramy i zero eko ¶wirowania
Odpowiedz