Światła LED - miały być idealne, a mogą przyprawić o ból głowy
Niemiecki ADAC zwrócił uwagę, że choć światła LED znacząco wpływają na poprawę bezpieczeństwa, to mogą również być sporym kosztem.
Jak czytamy na stronie ADAC, światła LED co prawda świecą mocniej i mają dłuższą żywotność niż tradycyjne halogeny, ale mogą też wydrenować portfel. Od kilku lat technologia LED szturmem wdziera się również do świata motocykli. Głównym problemem jest to, ze w razie awarii trzeba wymieniać cały reflektor, a w przypadku halogenów wystarczyło wymienić żarówkę i można było ruszyć w dalszą drogę.
Reklama
Swoje ostrzeżenie ADAC kieruje oczywiście do kierowców samochodów. Organizacja wskazuje, że takie reflektory mogą wytrzymać 15 lat podczas gdy żywotność obecnych samochodów jest znacznie dłuższa. Światło LED uznaje się za zużyte, kiedy jasność emitowanego strumienia światła spada poniżej 70%. Najbardziej szkodliwa jest wysoka temperatura.
Według badań ADAC żywotność reflektorów samochodowych wynosi od 3000 do 10 000 godzin, a tylne światła zazwyczaj bronią się dłużej. Wynika to oczywiście z tego, że na rynku nie ma zbyt wielu samochodów z silnikiem umieszczonym z tył. W przypadku motocykli czas ten zapewne będzie dłuższy, ponieważ silnik jest umieszczony centralnie, a więc jedynym zagrożeniem jest użytkowanie motocykla w upalnych temperaturach. Dodatkowo, jeżeli chcecie zadbać o swoje światła, to powinniście unikać zbyt inwazyjnych metod czyszczenia oraz polerowania kloszy - to może powodować ścieranie warstwy zabezpieczającej przed promieniami UV.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeW ciężarowych to samo. Pada pasek LED i do wymiany cała lampa za minimum 2 tys.
OdpowiedzMoże się okazać że motoryzacja z lat 80-90 to była złota epoka. Trwałe lakiery, solidne ramy i zero eko świrowania
Odpowiedz