BMW R 1250 RT 2021. Opis, dane techniczne, wyposażenie, radar
BMW postanowiło zawstydzić Ducati i zaprezentowało właśnie nowe R 1250 RT z aktywnym tempomatem ACC i systemem radarów. Czyli co - Multistrada V4 nie będzie jednak pierwszym motocyklem z tym systemem?
Nowy ertek wygląda nieco smuklej niż poprzednik, a efekt ten osiągnięto prowadząc linie nadwozia nieco bardziej dynamicznie. W ramie oczywiście pracuje silnik ze zmiennymi fazami rozrządu, ale nie to jest najważniejszą nowością.
BMW R 1250 RT 2021 jest wyposażone w system radarów, współpracujący z aktywnym tempomatem ACC. Radary monitorują obszar z przodu i z tyłu motocykla, kiedy wykryją tam inny pojazd, ostrzegają kierowcę, a jeśli uruchomiony jest tempomat, system automatycznie spowolni motocykl, by nie doszło do zderzenia. W sytuacji krytycznej system zareaguje natychmiast, uruchamiając awaryjne hamowanie.
Niemal identyczny system zapowiedziało w Multistradzie V4 Ducati, ale nie ma w tym nic dziwnego - rozwiązanie to pochodzi bowiem od firmy Bosch i trafi już wkrótce także do motocykli Kawasaki i KTM, o pracach nad implementacją tego systemu pisaliśmy już na portalu.
ACC daje kierowcy możliwość ustawienia odległości, w jakiej motocykl ma się trzymać od poprzedzającego pojazdu. Po ustawieniu tempomatu, system sam będzie utrzymywał zadane prędkość i odległość, w razie potrzeby sterując przepustnicą i hamulcami. Kierowca ma do dyspozycji trzy ustawienia odległości i dwa ustawienia dynamiki reakcji tempomatu, dostępne pod przyciskiem na kierownicy. ACC pracuje w zakresie 30 - 160 km/h, a wyłączenie systemu następuje po naciśnięciu hamulca lub przekręceniu rolgazu do pozycji zero.
ACC jest opcją dodatkową, w standardzie znajdzie się dynamiczny tempomat DCC.
Wśród standardowych opcji wyposażenia pojawił się również najnowszy ABS Pro działający w zakrętach, który obsługuje także dynamiczny rozkład siły hamowania między przednimi i tylnymi kołami. Standardem są również nowe, w pełni ledowe reflektory z funkcją adaptacji do toru jazdy, wykorzystujące czujnik IMU.
Kokpit 10, 25 cala wykonano w technologii TFT. Współpracuje on ze smartfonem przez Bluetooth i obsługuje standardy DAB i DAB +, czyli cyfrowe radio. Pozostałe wyposażenie, jak można się spodziewać jest bogate jak imprezy naftowego szejka i tradycyjnie dla BMW może ono wywindować cenę motocykla w rejony zarezerwowane dla tegoż szejka właśnie.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze