Ducati Multistrada V4 2021. Dane techniczne, opis, funkcje, zdjêcia, wyposa¿enie
Ducati odsłoniło wreszcie swojego najpotężniejszego turystyka - Multistradę V4. To pierwszy motocykl tego producenta wyposażony w system radarów. W tym modelu producent zrezygnował w rozrządu desmo.
Multistrada V4 to prawdziwy manifest technologiczny Ducati. Producent zawarł w tym motocyklu wszystko to, co miał najlepszego. Unikatem jest przede wszystkim silnik - czterocylindrowe V4. Wbrew naszym przypuszczeniom, nie jest to jednostka napędowa, którą możemy znać ze Streetfightera, czy Panigale, ale całkiem nowy piec Granturismo, pozbawiony rozrządu desmo.
W motocyklu pojawił się dwustronny wahacz, rurową ramę pomocniczą wykonano z dwóch elementów, dla zapewnienia maksimum stabilności podczas podróży z obciążeniem. Lekka rama główna, wykonana w technologii monocoque, wykorzystuje rozwiązania znane z MotoGP.
Multistrada V4 została wyposażona w potężną ilość elektroniki. Absolutną nowością jest system radarów sprzężony z aktywnym tempomatem. Urządzenie mierzy odległość od pojazdu i samo dostosowuje prędkość motocykla. W razie potrzeby alarmuje też kierowcę o zbliżającym się niebezpieczeństwie.
Kokpit Multistrady posiada także funkcję duplikacji ekranu smartfona, co oznacza, możliwość korzystania z wielu przydatnych funkcji telefonu. Czy uda się tutaj zaadaptować Yanosika? Waze? Sprawdzimy. Oprócz tego w nowej Multi znajdziecie cztery tryby jazdy, cztery tryby pracy silnika, działający w zakręcie ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control i światła do jazdy dziennej.
Aerodynamika była ważnym elementem podczas projektowania Multistrady V4 - to widać. Owiewki w dolnej części wyposażone są w ukryte sprytnie skrzydełka, które nie zaburzają linii motocykla, a jednocześnie pozwalają zapewnić dodatkowy docisk przedniej osi. Z boków zastosowano elementy przypominające nieco skrzela rekina. Oprócz funkcji aerodynamicznych, pełnią one także rolę stylistycznego wyróżnika tego motocykla.
Silnik Multistrady V4, z pojemności 1158 cm3, osiąga 170 KM przy 10 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to 125 Nm przy 8750 obr/min. V4 lubi zatem wysokie obroty - tutaj doskonale widać sportowe geny tej jednostki, mimo rezygnacji z desmo. Ducati szczyci się niezwykle długimi okresami międzyprzeglądowymi - regulacja zaworów odbywa się co 60 tys. km.
Cena? Na razie nie ujawniona.
Dane Techniczne: | |
silnik: |
V4 Granturismo, V4 - 90 °, 4 zawory na cylinder, przeciwbieżny wał korbowy, kolejność zapłonu Twin Pulse, chłodzenie cieczą
|
pojemność skokowa: | 1158 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 83x53,5 |
moc: | 170 KM przy 10500 obr./min |
moment obrotowy: | 125 Nm (12,7 kgm) przy 8750 obr./min |
system paliwowy: | Elektroniczny wtrysk paliwa |
system chłodzenia: | Cieczą |
skrzynia biegów: | 6 biegów, Ducati Quick Shift (DQS), Up & Down System |
sprzęgło: | Mokre sprzęgło wielotarczowe ze sterowaniem hydraulicznym |
przeniesienie napędu: | Łańcuch |
zawieszenie przednie: | W pełni regulowany widelec o średnicy 50mm |
zawieszenie tylne: |
Aluminiowy dwustronny wahacz, regulacja wstępnego napięcia sprężyny, w pełni regulowany monoshock
|
hamulec przedni: | Dwie pół-pływające tarcze o średnicy 320 mm, radialne zaciski 4-tłoczkowe Brembo, monoblock |
hamulec tylny: | Tarcza o średnicy 265 mm, pływający zacisk 2-tłoczkowy |
opona przednia: | 120/70 R19 60V |
opona tylna: | 170/60 R17 72V |
systemy dodatkowe: |
ABS aktywny w zakrętach, IMU, kontrola unoszenia przedniego koła (DWC), kontrola trakcji (DTC), VHC, tempomat, wykrywanie martwego pola
|
masa: | 215 (bez płynów) |
wysokość siedzenia: | 840-860 mm |
zbiornik paliwa: | 22l |
normy emisyjne: | Euro 5, 162g/km, 6,5l/100km |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze